Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

28 March 2011

Ramai Juga Takut Hantu Malam Tadi Yer...!!!


Macamana dengan korang malam hari tu...??? Alhamdulillah aku berjaya melaksanakan kempen tu dengan jayanye... Terlebih lagi... Dari 8.30 malam hingga 1.00 pagi... Gelap gelita rumah aku di Flora Damansara ni... Walaupun ramai yang katakan kempen ni tak berjaya sebenarnye sebab lepas satu jam dan lepas2 tu, pembaziran elektrik tetap juga dilakukan... Cuma sejam jer, buang masa jer bergelap...

Bagi aku ini adalah titik permulaan perlaksanaan kempen2 kesedaran sebegini.... Walaupun tidak banyak mana sebenarnye berbanding hari2 yang akan dilalui, tetapi sejam tersebut bila dikumpul2 seluruh dunia tetap ada jurang perbezaan yang ketara tahun demi tahun... Makin ramai yang telah sedar akan kempen tersebut.... Cuma promosi kena lebih lagi.... Dari takde langsung, sejam yang dilakukan sekarang amat2 dihargai sebenarnye.... Ada juga peratusan yang wujud setiap tahun... Insyaallah aku akan terus menyokong kempen ini bila2....


Dalam sibuk2 aku join kempen ini, masih ada lagi yang mungkin tak mengambil tahu atau tak sedar akan pentingnye kempen sebegini.... Bila aku tinjau blok sebelah rumah aku, masih lagi banyak rumah2 yang tidak join kempen tersebut... Masalah apa aku tak tahu... Mungkin takut hantu kot.... Takut mati kena cekik dek momok agaknye.... Kesian.... Apa2 pun aku ucapkan tahniah pada mereka yang telah menjayakan kempen tersebut, kita patut bangga dengan diri sendiri kerana telah menyumbang sesuatu ke pada bumi kita yang telah semakin uzur ini... 

Tahniah Sekali Lagi Dari Aku : Chilabaey's Spot

4 comments:

pipoq said...

kemungkinan terlupa kot tu sebab kempen dalam media pun tak meluas sangat..siaran TV pun tak keseluruhannya menyeru kempen ni..

ape pun, aku jugak dapat menyertakan diri dalam kempen ni sejak dua tahun lepas lagi..kalo buat setiap bulan pun ok jugak..hehehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq...

Betul tu... Kurangnye promosi pada tv tempatan... Yang selalu tayang di Discovery Channel jer...

Menarik juga tu, tapi kalau setiap bulan pasti akan kuran kesan di dalam hati masing2 tentang kempen ni... 2 tahun sekali tapi buat 2 jam terus baru best... Boleh terus tidur... :)

Unknown said...

ha ah...berkempen...tpi sy lupe la pasal earth hour tu.. T_T

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nazatul Shima...

Macam kempen pilihanraya lupak yer... Hehehehe... Alamak, takpe tahun depan kita join lagi yer... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...