Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

07 June 2012

Trip Bandung : Toko Tiga... Jeans Levis Original Berbeza Harga Dari Malaysia...


HARI KEDUA - Masih berkisarkan di hari kedua aku bershopping sambil2 mengenali negara Indonesia... Dari Rumah Tas, kitaorang ke TOKO TIGA pulak... Kalau korang perasan semasa di airport, papan iklan di dalam airport tersebut sebesar2 alam... Ini merupakan salah satu tempat wajib dikunjungi kalau tiba di bumi Kota Bandung ini.... 


TOKO TIGA ini adalah kedai menjual pakaian dan seluar jeans.... Yang paling popular adalah Levi's... Selain Levi's, juga jenama lain di jual di sini dan harganye banyak berbeza berbanding di Malaysia... Kalau harga seluar jeans Levi's di Malaysia RM240 kat sini baru RM170 lebih kurang... Bezakan... Ini seluar original bukan clon2 yer....


Apa yang korang nampak....???? Seluarnye ka atau ceweknye...??? Hehehehehe...


Ini di bahagian Levi's Lady's... Wife aku dah pening memilih jeans kat sini disebabkan harganye yang murah... Aku rasa diaorang dapat tawarkan harga tersebut mungkin tax di sini murah kot... Kat sini wife aku sambar seluar entah berapa helai...


Selain seluar jeans, pakaian berjenama lain juga di jual disini dan harganye juga murah sangat... 


Adik aku Anor sibuk mencari baju bunga2 dia untuk ke UiTM... Tapi harga pada pakaian wanita agak mahal sikit dan aku rasa tak berbaloi untuk di beli di sini... Kalaunak lebih murah dan lagi banyak pilihan, baik beli di Pasar Baru... Banyak choice boleh dibuat...


Nampak lagi tak...??? Cewek2 Bandung... Hehehehehe... Aku kat sini tak beli jeans tapi borong t-shirt...


Mak aku lepak duduk sementara anak2 dan menantu berjoli sakan... Hehehehehe... Lagi satu mak aku ni cepat penat dan takleh nak berjalan terus lama2 seperti dulu... Sejak operation 3 tahun lalu... Dari TOKO TIGA kitaorang ke satu lagi tempat menjual barangan beg untuk wanita di Kota Bandung ni.... Yang ini juga menjulingkan mata sesiapa yang masuk ke dalam outlet tersebut...


Untuk Info / Tips entry kali ni :

1.   HARGA BARANG - Check dulu matawang Rupiah yang tertera dengan harga RM kita dulu 
      sebelum membelinye... Kemudian compare harga tersebut dengan harga yang pernah korang tahu 
      di Malaysia... Kalau jauh lebih murah, bolehlah beli... Tapi kalau lebih mahal baik tak payah sebab 
      kat baju tu pun bukan ada tulis beli di mana...


2.   SELUAR JEANS - Memang ada perbezaan harga di sini dan bagi penggemar seluar jeans bolehlah 
      membuat pembelian di sini... Selain itu service memotong kaki seluar juga di berikan percuma... 
      Takyah bayar kalau tukang jahit minta duit... Kalau nak bagi tip lain ceritalah... 


3.   FREE GIFT - Setiap pembelian di sini ada hadiah percuma sebenarnye... Alaaa cenderahati dari 
      TOKO TIGA berupa keychain... Ada logo TOKO TIGA... Banyak juga aku dapat sebab beli 
      banyak barang... Kalau yang tak reti malu, korang minta jer... Aku hari tu pak supir berikan aku 
      voucher free gift tu... Itu yang aku tunjukkan...


Ok lepas ni entry shopping lagi yer.... Dari TOKO TIGA ke TERMINAL TAS pulak... Next entry please....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...