Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

04 June 2012

Trip Bandung : Dinner Pertama Di Bandung... Kat Hotel Jer...


HARI PERTAMA :  Makan malam kami cuma di bilik sajer... Mak aku dah penat sangat nak merayau keluar... So order intercom ajerlah jawapnye... Tapi memang masakan dari Cafe Hotel Guntur ni sedap2 semuanye... Itu pun salah satu yang jadi malas nak keluar malam2 tu...



Macam nilah keadaannye aku dengan yang lain makan dalam bilik malam tu... Rasanye setiap malam kitaorang makan kat bilik... Hehehehehe... Sampai habis menu aku dah try... 


Terasa macam zaman aku kecik2 dulu pulak... Minuman Coke masih dalam botol... Ini air adik aku Anor... Dia ni sikit2 Coke, kalau tak Coke pun Air Tembikai...


Yang ini pulak hidangan tambahan adik aku, kentang goreng... Minuman di belakang tu mak aku yang punya.... 


Makanan yang diorder telah sampai... Tinggal nak ngap jer... Aku order Ice Blended Chocolate... Tapi kongsi dengan adik aku pun... Selebihnye minum air kosong jer...


Hidangan ni mak aku yang punya... Yang aku makan masa mula2 sampai hotel pagi2 buta tu... Ayam Giler Xtra Pedas... Naik ketagih mak aku dengan menu ni....


Yang ini adalah kepunyaan wife aku dan adik aku Anor... Diaorang pun dah ketagih dengan menu ni... Sapi Masak Lada Hitam... 


Aku punya tak nampak pun kan... Sebab aku tak order pun, aku makan hidangan tapaw dari Restoran Karamba tengahari tu jer... Hidangan wife aku iaitu Sup Sapi... Kan wife aku tak lalu nak makan sebab pening kepala dan muntah2.... So panaskan sup tu semula jer... Tak membazir... Lagi satu setelah seharian berjalan di Kota Bandung ni, satu keinsafan mula menebal di dalam hati aku tentang betapa susahnye warga Bandung ni mencari rezeki dan sesuap nasi setiap hari.... Yang kita di Malaysia ni senang jer membuang makanan yang kita rasakan ia tak sedap atau tak habis...

Untuk kali ni takde Info/Tips yang aku berikan sebab entry kali ni cuma makan malam aku ajer di bilik hotel... So, next entry berkisarkan tempat2 menarik pada hari kedua pula.... Yang ni mungkin korang suka mengenai tempat2 yang best untuk bershopping di Kota Bandung, Indonesia...





4 comments:

eMMe said...

ok kan Bro! makan kat hotel pun rileks skit, tak penat jenjalan... kakak tak sihat kan? sian dia... not bad, la menu yg menarik, pasti sedap kan bro? nyum2!!!

Nadia Dscarnia said...

Heheh sekarang iklan coca cola dalam botol tu pun da muncul balik kan? heheh dulu masa sekolah rendah kalau waktu rehat mesti nak beli coca cola dalam peti ais.. sampai kebas tangan pegang sesejuk..

Papepun sedapnya makanan!! Ngidam kejap.. heheh

Chilabaey's Spot said...

To: Emme...

Haa'aah.. Relaks sikit... Lagi satu Kota Bandung ni cepat tutup... So tak berapa berani nak berjalan2... Lagi2 kalau bawa mak... :)

Chilabaey's Spot said...

To: DsCaRNiA NaDiA....

Sekarang dah terbalik.. Apa2 benda yang lama dah digunakan semula... Makanan di Kota Bandung memang sedap2 semuanye... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...