Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

18 June 2012

Trip Bandung : Hari Akhir - Singgah Rumah Tas, SECRET & Oasis Sekali Lagi... Giler Shopping Betul....


HARI KEEMPAT (23 Mei 2012) :  Hari terakhir masih lagi bershopping sakan di Bandung... Lepas jer tukar duit kat GMC tadi.. Pak Aceng (driver) terus bawak kitaorang ke Rumah Tas lagi... Kali ni nak layan mak aku pulak... Nak beli beg travel baru dan wife ank beli beg tangan bagai...


Aku berkenan kat area ni... Beg yang bawah sekali... Boleh buat jadi beg travel terus... Harga jangan cakaplah... Murah tu....


Wife aku kalau sepuluh kali datang pun tetap rambang mata nak cari beg idaman hati...


Model sambilan kat Rumah Tas... Hehehehe... Beg ni pun sempoi jugak... Brand Prada ker aper, aku tak ingat.... Kalau pakai jeans cantiklah nampaknye... 


Letak balik, cari yang lain2 lagi pulak... Aduiii.... Pening aku dibuatnye...


Pelbagai jenis design dan brand ada di dalam Rumah Tas ni... Cuma korang siapkan ajer duitnye banyak2... Yang terkini dan yang terbaru semuanye ada....


Ni sorang lagi model beg Rumah Tas... Adik aku Anor...


Mak aku macam biasa, lepas dia dah beli apa yang dihajatkan... Mulalah cari tempat duduk sambil melihat dan menunggu anak menantu bershopping... Uisshhh kalau aku tak kawal, mak aku ni pun lebih kurang jer dengan yang lain... Mahu 3-4 biji beg dia ambik...


Bestkan... Patutlah Kota Bandung ni ramai yang datang berkunjung... Banyak tarikan membeli belah di sini.... Kiranye syurga wanita pun ada aku rasa... 


Dari rumah Tas tadi, Pak Aceng bawa kitaorang ke area Jalan Riau semula.. Bukannye aper, sebab aku nak ambik seluar jeans yang aku tempah hari tu... Selain tu mak aku dan adik aku Anor nak singgah ke Secret Factory Outlet nak belikan barang untuk anak buah/cucu...


Memang puas hati kalau datang kat sini sebab susunan first class tapi harga murah...


Aku dengan wife singgah kat sini, The Oasis... Tempat aku tempah seluar jeans tempohari.... Kalau aku datang ke Bandung lagi, The Oasis menjadi agenda shopping aku lagi nanti... Tapi aku kesian dengan persekitaran di Bandung ni sebabnye, kita sibuk membeli belah di dalam outlet tapi bila keluar ada sahaja orang fakir yang menunggu di depan kedai... Kita berabis berjuta2 Rupiah, Rp1000 pun diaorang kalau dapat sangat2 bersyukur... Itulah yang menyedihkan aku... So sambil2 bershopping, beringat2lah kepada mereka yang lebih memerlukan... Janganlah membazir sangat dengan apa yang kita ada... Dan sifat bersyukur dan keinsafan sentiasa kena ada dalam diri... Kita rasa susah dalam kehidupan kita, tapi sebenarnye ada lagi orang yang lebih susah dari kita...





4 comments:

Muhamad Azam said...

Mak gua kalau tengok gerenti tak menang tangn membeli haha


jom jemput ke sini
http://blogbudaksengal.blogspot.com/

Yana Mohamad said...

bestnye shoppingggggggg !!!

Chilabaey's Spot said...

To: Muhamad Azam...

Habislah kalau dia tengok yer... Hehehehe...

Insyallah saya akan terjah lepas ni.. :)

Chilabaey's Spot said...

To: Qaseh Yana...

Memang best giler... Giler shopping akan terus giler... Hehehehe.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...