Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

13 June 2012

Trip Bandung : Outlet Kek & Brownies KARTIKASARI.... Buka NORKUMALASARI Yer...


HARI KETIGA (Selasa 22 Mei 2012) :  Dari Pasar Baru untuk kali kedua, kitaorang balik hotel dulu untuk rehat dan menunggu tukang jahit yang nak datang ambik kain untuk tempahan baru... Dalam masa sama bolehlah juga mandi dan berehat sekejap... Dalam pukul 3.30 petang kot tukang jahit tu datang ke hotel... Dah sejuk badan dan makan tengahari... Jadual kitaorang dipenuhkan lagi dengan aktiviti mencari kek dan brownies... Kali ini aku ke KARTIKASARI pulak... 


Sempat bergambar semasa dalam perjalanan ke KARTIKASARI.... Outlet tu tak jauh dari Hotel, dalam 10 minit berjalan jer... Peluh pun tak sempat nak keluar...



Teringat pulak kereta Toyota Avanza aku yang hilang dulu... Kalau korang kat Bandung ni, kereta Avanza melambak2... Selain Avanza, Vios pun sama... Buat jadi teksi jer...


Inilah dia salah satu outlet KARTIKASARI di Bandung ni.... Kilang dia jauh sikit... Kena naik teksi pulak untuk ke sana... Lagi satu harga nye sama juga kalau di kilang dia...


Nah... Nampak tak banyak giler kek dan brownies.... Sedap rupa dia...


Selain kek dan brownies yang dijual di outlet ni, kuih2 tradisional dari Indonesia pun ada...


Time ni staff Kartikasari tengah buat penerangan mengenai kek dan brownies yang dijual di sini...


Sambil2 membelek kuih2 dan kek yang ada terdapat di dalam outlet ini...


Tengah mendengar mak aku bercakap... Nak belikan untuk siapa dan nak beli berapa banyak...


Tengah mengira siapa yang perlu diberikan...


Wife aku dah dok usha kek chocolate kukus dia dalam display cabinet... Bau dia yang tak tahan tu...


Aku pulak tengah terangkan tentang brownies pada mak aku... Mak aku ni tahu kek ajer, kalau bab brownies ni dia tak tahu... Kat sini ada pelbagai jenis brownies... Aku cadangkan untuk beri kat orang dari kotak yang pelbagai jenis, so boleh rasa semuanye... Macam aku pulak staff time tu...


Adik aku jadi mato2 dalam outlet ni... Jadi bodyguard mak aku sekali... Upah belanja aiskrim jer...


 Dah pilih mana yang patut, sessi bayar membayar dibuat.... Tengok kat belakang kaunter bataran tu... macam2 jenis makanan dijual di sini... Dan yang menariknye cara packagingnye memang nampak mahal... Memang mahal pun... Hehehehhee... Tapi sedap... Aku kat sini admired Kek Lapis Betawi dia jer...


Macam nilah pemandangan dalam outlet KARTIKASARI di Bandung ni... Di bahagian atas ada foodcount untuk sesiapa yang mahu menjamu selera... Memang agak rambang mata juga aku di sini... Oklah setakat ini  dulu aku ceritakan tentang outlet KARTIKASARI... Sebelum balik kitaorang sempat juga membeli aiskrim di outlet ni... Standart Buskin Robin tapi amat sedap dan murah.... Sangat2 puas hati... Kita sambung lagi tentang Bandung dalam next entry yer...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...