Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

08 June 2012

Trip Bandung : Turn Aku Pulak Di The Oasis, Jalan Riau..


HARI KEDUA : Sambung dari entry pagi tadi... Kali ni aku berada di The Oasis Cloth Factory... Still di Jalan Riau, Bandung, Indonesia... Ini aku rasa merupakan tempat pilihan aku... Apa sebabnye...???


Macam nilah rupanye outlet The Oasis yang aku maksudkan... Gedung pakaian...


Kat sini aku agak tertarik dengan cara penjualan seluar jeansnye... Kita boleh pilih kain jeans yang kita suka dan kat situ juga ada perkhidmatan tempahan jeans tersebut... Mana boleh dapat di Malaysia... Lepas tu ramai juga yang menempahnye... Kalau aku beli boleh siap ker atau ada cara lain diaorang akan uruskan... So bertanyalah aku dengan tukang jahit tu... Diaorang boleh siapkan dalam tempoh 1-2 ajer seluar jeans ni... Mak aiiii cepatnye.... Upahnye macamana....????


Bagi aku kat The Oasis ni semuar jeans dangan upah tempahnye sangat2 lah murah... Kain yang ditawarkan antara Rp60,000-79,000 (RM20-RM27) jer... Gilerlah... Kualiti kain pun bagus... Dan upahnye pulak Rp51,000 (RM17)... Lagilah gilerpunya murah... Dahlah tu boleh siap dalam tempoh 1-2 hari jer... Giler aku dibuatnye.... So jatuhnye harga bagi sehelai seluar jeans tu, RM44.00 jer...



Time ni tengah sibuk mengukur jeans oleh tukang jahit di The Oasis... Dua tiga kali juga aku bertanyakan kat tukang jahit tu tentang tempahan aku ni... Betul bukannye aku dalam hayalan mimpi... Hehehehehe.. So petang tu aku tempah 2 helai seluar jeans... So far setakat ni aku pakai, memang selesa...


Dan dalam perjalanan nak ke Secret Factory Outlet semula petang tu, wife aku dah nampak satu toko yang menjual sandle dari jenama Fitflop dan Crocs... Memang inilah yang ditunggu2 oleh wife aku... Nampak ajer dia toko tu...



Kalau kat Kuala Lumpur, harga yang ditawarkan agak mahal walaupun bukan original... Kalau yang original dah sah2 memang mahal.. Paling kurang kalau tak silap aku tak kurang RM180.00 ke atas... Kalau yang jual secara online pun antara RM110.00 (grade B) ke atas... Itu pun dari segi kualiti memang hancur...  Tapi kat sini dari Grade A (Bukan original) baru berharga bermula dari RM60.00 mengikut jenis... Giler punya murah... Senyum habislah wife aku.... Sempat jugalah wife aku sambar sepasang... Dan yang pasti akan disambarnye lagi di toko ni sebab kena datang juga ke sini sebab nak ambik seluar jeans aku nanti...

So petang tu selesai di Jalan Riau ni, kitaorang ke Terminal Tas pulak untuk melihat dan bershopping beg tangan pulak... So next entry pulak yer... Nanti korang boring pulak mendengar aku meleter jer dari awal tadi... Bye...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...