Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 June 2012

Trip Bandung : Hari Akhir - Shopping Lagi Di Cihampelas Road.... Giler Best......



HARI KEEMPAT (23 Mei 2012) :  Dah last day baru nak ke Jalan Cihampelas... Lepas makan tengahari di Restoran Baso Malang, aku ke sini pulak.. Itu pun minta Pak Aceng bawa tengok tempat tu jer... Ok jer jalan tu, tak tutup pun... Kalau aku tahu awal2 lagi aku ke sini... Susah kalau banyak sangat kepala.... 


Macam nilah keadaannye Jalan Cihampelas ni di tengahari... Tapi sebenarnye sama jer untuk setiap masa.... Kat sini banyak kedai2 baju dan jeans... Beg2 tangan seperti di Rumah Tas dan Terminal Tas juga di jual di sini... Tapi dari segi kualiti ada kurang sikit...



Kat jalan ni memang sentiasa 'Macet' bak kata orang Bandung... Sentiasa trafik jam...


Wife aku memang nak sangat bergambar berlatarbelakangkan signboard tu... Akhirnye tercapai juga walaupun sekejap jer di Cihampelas ni... 


Baju2 untuk cenderamata di sini memang banyak sangat... Tapi kualitinye kurang sikit... Lagi satu agaknye sebab dijual secara terbuka... habuk dan panas digabung bersama...



Kalau lama lagi aku kat sini memang mahu giler juga dibuatnye sebab cap @ topi banyak dijual di sini... T-shirt2 pun sama... 


Kat sini action figure Superhero dan watak kartun Disney memang dan menjadi trendmark setiap kedai...  Hampir setiap kedai ada Superhero nye...


Nampak tak, Mr. Bean pun buka kedai... Aku rasa lebih senang berniaga dari berlakon kot...



Wife aku di hadapan kedai pakaian Muslimah... Watak kartun tetap ada... Siap ada Catwomen lagi... 


Dalam banyak2 kedai yang aku masuk, kedai ni juga menjadi perhatian aku... Kedai menjual ole2.. Mereka menjual dodol yang dibungkus kecil2 dan mempunyai pelbagai perasa... 


Kat sini dipanggil Dodol Garut... Memang sedap... Mulanye aku beli sekilo jer... Nak test... Masa jalan2 tu aku suruh wife aku buka satu dan test rasa... Uisshhh sedap siut... Ada rasa durian, strawberi, pandan, kelapa, pulut hitam, bijan dan macam2 lagi...



So masa balik dan melaui jalan yang sama, aku ajak wife aku singgah balik ke kedai tersebut... Kali ni beli berkilo2... Yang unitnye alat penimbang dia... Jenis dacing... Menggunakan besi pemberat dan rupanye tak pernah aku lihat sebelum ni... Rata2 yang meniaga di sini mempunyai alat timbang yang sama... 


Patutlah Superman dah takde kat Amerika lagi rupanya dah meniaga di Kota Bandung ni... Agaknye sejak berpencen berlakon kot... Siap buat komuniti seluar jeans lagi...


Yang ini pulak Spiderman, tergantung dan melekat terus kat Bandung ni... Pun pandai, join Superman meniaga di Jalan Cihampelas jugak.... Lebih menguntungkan dari menolong orang ke sana ke sini... 

Inilah daya penarik untuk pelancong mengunjungi Jalan Cihampelas ni... Pandaikan warga Bandung ni menarik perhatian pelancong.... Malaysia sendiri pun tak berani nak buat macam ni... Tapi harga yang di tawarkan memang jauh berbeza dengan yang ada di Malaysia... Sebab tulah ramai yang kata, Bandung ni syurga membeli belah... Memang aku tak sangkal sebenarnye... Banyak kebenarannye...

Di sinilah destinasi terakhir aku untuk bershopping pada hari itu... Lepas ni akan terus ke Airport Bandara Sastranegara Bandung untuk berangkat pulang semula ke Malaysia... Sedih dan sayu hati aku hari tu... Percutan aku dan family akan berakhir tak lama lagi... Sangat2 berpaus hati dengan pengalaman sepanjang 4 hari 5 malam kami di sini... 




1 comment:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...