Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

28 June 2009

Aku Diusik Hantu.... Kisah Benar....

Lokasi : Selepas Masjid Sg.Manggis,
Jalan Klang-Banting, Kuala Langat...

Kawasan yang mengacau aku dulu......

Tempat ni dulu menjadi satu tempat kenangan yang takkan aku lupakan dalam sejarah hidup aku..... Kisah seram yang aku nak ceritakan ni semasa aku masih lagi menuntut di UiTM Shah Alam.... Masa belajar dulu aku cuma setahun je (2 semester) sahaja duduk hostel.... lepas tu siapa student Lembah Klang tak diberikan lagi hostel, kena duduk luar.... dari aku duduk luar yang sewanye mahal dan kalau nak murah duduk ramai2.... aku ni tak suka ramai2 orang dan sepah2... so, aku ambil keputusan untuk merulang alik sahaja dari UiTM Shah Alam ke Banting.... Taklah jauh sangat.... dalam 40 minit je perjalanan.... Kalau tak silap aku time tu tahun 1997, malam Jumaat, pukul 2.00 pagi.... Aku bertolak dari Shah Alam dalam pukul 1.15 pagi, baru habis buat assignment di studio fakulti aku.... Perjalanan dari Shah Alam ke Banting memang mempunyai beberapa kawasan panas yang sering diperkatakan oleh penduduk Banting.... Yang ini salah satu kawasannye.... dan disinilah aku dikacau.... Time tu, aku bawak motor punyalah laju, Kawasaki lah katakan... aku pecut dekat 160km/jam... tak ingat dunia time tu.... sampai dekat satu trafik light kat kawasan masjid Sg.Manggis, aku dah nampak lampu masiih hijau... apa lagi pecut gila2 sebab nak lepaskan lampu hijau... nak jadikan cerita, lepas sahaja trafik light tu tiba2 je motor aku mati..... rosak dah motor aku.... mungkin sebab aku pecut giler2 time tu.... matilah aku nak sorong motor, jauh lagi pulak tu.... Motor aku betul2 berhenti kat satu simpang lepas masjid tu.... aku pun checklah minyak motor, kalau2 dah habis... tapi aku rasa baru je isi minyak petang tadi.... yang bestnye aku berhenti betul2 kat kawasan tanah perkuburan Islam lama.... Aku mulalah pandang ke kiri, alamak kubur.... dahlah takde lampu jalan time tu.... aku apa lagi startlah motor seboleh2nye.... macam kayuh basikal aku buat.... macam2 surah aku baca.... tapi mata tetap menjeling ke kawasan tersebut.... last2 tu aku tenangkan fikiran baca apa yang patut.... check balik motor, rupanye ada suis motor aku telah dioffkan.... kalau nak kata aku yang petik suis tu, mustahil sebab jarak jari dengan suis tu amatlah jauh.... itulah yang menjadi tanda tanya aku sampai sekarang.... Agaknye hantu tu marah kat akulah memekak malam2, dia tak dapat tidur... so, dia dajalkan aku.... sampai rumah, mak aku tengok aku pucat lesi... Mak tanya aku kenapa..?? Aku kata takde apa.... Esok baru aku cerita apa terjadi... Mak aku cakap, padan muka engko....

Kalau korang nak tahu, Jalan Klang-Banting ni aku kena kacau sebanyak 3 kali dalam bulan yang sama.... semuanye malam Jumaat.... Nanti aku akan ceritakan kat korang dalam next entry.... Tuuungguuuu.....

13 comments:

chentaMAYA said...

mcam seram!hee~

aleena said...

if me cmfrm xlalu da kt jln tue if mlm jumaat..

zaidharis said...

ada hantu ke?
hehe, ko tak tanya nombo?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: chentaMAYA...

Seram.... kalau sorang2.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: aleena...

Nak buat macam mana, time tu banyak assignment kena siapkan kat studio... so, balik lewat jawapnye.... masa tak sesuai pulak tu....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: zaidharis...

No hantu takde, tapi nombor motor aku adalah.... nak..?? Buat nombor ekor....

Wana said...

wana tk baca pun sebab takot tapi nak bg komen gaks.. hehehe...

cowie lama tak masuk blog bro... bz kitt..

dah cantik ehh blog skrang.. dah ramai peminat g.. wahh...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wana...

Thanx sbb masih ingat lagi blog saya... Kita sama2 bz lah... tapi saya kadang2 tu jengok juga blog wana.... nak tahu perkembangan semasa... keep in touch.... :)

NORAIN RAMLI / MEM AIEN said...

hantu yg bikin gempak ala ala m daud kilau tuh...ngeeh ngeeh ngeeh

Chilabaey's Spot 2 said...

To: aien...

Kalau ala ala M Daud kilau, dah lama dah saya bergambar dengan dia dn minta tolong hantar ke rumah hari tu....

Wawa_Nadwa said...

alamak aihh.
semangat baca kasi abeh.
bersiri plak cite dia.
hiks!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Lagi 2 cerita tu lagi seram... nanti saya buat entry.... :P

Anonymous said...

mengapa tidak:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...