Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

17 June 2009

Aku Doktor Ke... @ Staff Nurse...???

Prosedur pertama : Apa2 hal pun kena pakai sarung tangan, takut tangan kita ada kuman....
Macam biasa aku akan menjadi doktor atau jadi staff nurse... setiap 2 atau 3 hari.... kalau tak dapat ke hospital HUKM untuk buat dressing luka bapa aku.... Luka operation tempohari masih belum bertaut.... Jadi kenalah cuci luka tersebut setiap 2 @ 3 hari sekali....

Buka tampalan lama pun satu pengalaman ngeri.....

Alatan dan bahan untuk buat dressing semua dah ada.... So, aku ikut macamana prosedur semasa di hospital tempohari.... Step2 buat dressing tu aku belajar masa kat hospital dan tanya staff nurse macamana nak buat.... Manalah tahu kalau2 bapa aku buat hal macam hari tu.....

Mencuci bahagian dalam luka mengerikan aku... tapi apa nak buat... bapa sendiri....

Masa buat dressing ni, yang paling ngeri dan paling aku ngeri nak buat.. masa nak cuci dalam luka tersebut.... time tu bapa aku akan rasa sakit... yelah luka terhiris pisau pun kita dah terjerit , ni..kan lagi luka terbuka.... siapa yang tak rasa sakit oii....

Luka dah dibersihkan dengan cara yang sepatutnya.... masa untuk memasukkan satu keping kapas yang dipanggil Aquacel AG... Benda ni mahal giler... tapi bagus giler untuk luka macam ni....

Dah settle kerja aku.... Akan datang kena lagi....

Dah selesai.... settle juga tugasan ngeri untuk kali ni.... lagi 2...3... hari sambung balik tugasan doktor aku atau staff nurse.... tapi bila tengok tampalan aku, lebih kemas dari diaorang buat... ewahhh... betul aku cakap... yelah kalau diaorang buat sebab ramai pesakit, masa amat penting... kalau aku mana ada pesakit lain, cuma bapa aku seorang je... jadi bolehlah buat slow2...

2 comments:

afiq said...

ishh..takot kan...bukan ape takot die skit taim kite bersih2kan tuuu

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ::@FiQ....

Ye betul tu.... risau dia sakit.... tapi kalau kat hospital diaorang buat lagi kasar tapi sebab nak bagi baik.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...