Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

07 June 2012

Trip Bandung : Rumah Tas... Syurga Dunia Untuk Wanita...


Alhamdullillah mak aku dalam keadaan baik sekarang setelah 2 lepas terjatuh dan akibatnye kaki bahagian buku lalinye patah... Terpaksalah bersimen... Kesian betul... Itulah namanye takdir... Sekarang ni duduk di rumah aku ajer sampai pulih... Oklah taknak bercerita tentang mak aku lagi... Sedih bila tengok dia sekarang... Kita sambung semula kita Percutian aku sekeluarga di Bandung tempohari...

HARI KEDUA - Setelah menghantar abang ipar aku di airport, kitaorang sambung berjalan dan bershopping di Kota Bandung... Kali ni aku dibawa oleh Pak Aceng ke toko terkenal iaitu Rumah Tas... Outlet ni memang kegemaran setiap wanita... Di sinilah menjual pelbagai jenis beg berjenama...


Sempat bergambar di depan Rumah Tas sebelum menghabiskan rupiah2 yang ada... 



Macam nilah keadaan Rumah Tas ni.. Penuh dengan koleksi beg tangan wanita dan dari jenis beg2 yang lain... Aku sendiri pun naik pening melihatnye... 


Wife aku menang inilah yang ditunggunye... Perancangannye sejak dari Malaysia lagi... Siap standby gambar dalam iPhone lagi untuk reference...


Naik gambang mata masing2 nak pilih beg yang mana... Aku cuma anggukkan ajer bila dia tunjuk beg yang dipilih... Kat sini takdelah dalam perancangan aku untuk membeli belah... Tapi kalau beg2 travel memang aku suka... Kat sini memang banyak dan pelbagai jenama ditawarkan... Dari brand LV, Gucci, Couch, Prada dan entah apa2 nama terkenal semuanye ada di sini... 


Mak aku pun bukan main suka lagi.... Dia juga memang peminat beg tangan... Hari ni cuma belek2 ajer dulu kot... Sebab dalam perancangannye hari tu, Pak Aceng akan bawa kitaorang ke gedung tas lain pulak di sekitar Bandung ni...


Memang syurga beg betul kat sini... Di sini kualitinye amat tinggi dan hampir sama dengan original... Harga yang ditawarkan sangat berbeza kalu kita beli secara online... 


Dari Rumah Tas kemudian kitaorang ke Secret Factory Outlet pulak untuk shopping baju2 dan seluar... Kat sini masing2 sambar satu barang sahaja untuk diri masing2 kecuali aku...


Dalam perjalanan ke Secret Factory Outlet, ternampak warga Bandung mencari rezeki dengan menjual barangan seperti pedang samurailah, senapanglah dan senjata2 lain... Samada ianye barangan sebenar atau replika itu aku tak pasti dan aku pun lupa tanya pada Pak Aceng tentang hal tersebut... Kalau di Malaysia ni dah sure dah kena tahan dek Polis dah ni...


Kat Kota Bandung ni pun ada juga KFC... Dan outletnye besar2  berbanding di Malaysia... Dan menunye pun semasa laku lalu macam berlainan sikit... Macam ada set nasi jer yang banyak... Masa di Bandung ni tak kesempatan untuk makan KFC Indonesia...

Oklah takde Info / Tips untuk entry kali ni.. Sebabnye hari tu belum berakhir, beberapa lagi tempat aku kunjungi dan bershopping... Ok next entry pun berkisar tentang tempat menarik untuk bershopping di Kota Bandung ni... Tunggu....



4 comments:

♥fie yasmin♥ said...

rambang mata nak pilih oii.. silap haribulan balik tangan kosong je sebab tak taw nak pilih..huhu

nana said...

wahhh! penah pegi sini. Few months ago pun Nana pegi Bandung. Gembira tak terkata tapi sama lah x sempat nak singgah KFC die. hehe :)

Chilabaey's Spot said...

To: sweetsourlife...

Memang rambang mata dibuatnye... Betul apa yang dikata, silap2 tak beli apa2 sebab pening nak pilih... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Nana Kamarul...

Bestkan Bandung... Sure tahun depan saya pergi lagi... Insyaallah... Cuma KFC tu jer yang tak sempat nak pergi singgah makan... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...