Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

14 June 2012

Trip Bandung : Dinner Hari Ke-3 Sebelum Kembali Ke Malaysia.... Hensem Tak Cowok Bandung...???


HARI KETIGA (22 MEI 2012) : Malam terakhir di Hotel Guntur, Bandung... Esok dah berangkat balik ke Malaysia... Tapi flight malam, so ada setengah hari lagi di Kota Bandung... Sempatlah lagi nak berjalan2 sambil shopping apa yang patut...


Ini merupakan staff hotel yang selalu hantar makanan malam ke bilik aku... Tiap2 malam order di Cafe Hotel Guntur... Kadang2 tu kesian juga tengok diaorang terpaksa turun naik hantar makanan... Bukan sekali dua tapi empat kali setiap malam... Tapi aku selalu jugalah bagi diaorang ni tip sikit...

Aku suka dengan budak ni, sebab dia fasih berbahasa Malaysia... Sebabnye dia pernah belajar Kursus Perhotelan di Malaysia... Hampir 3 tahun kalu tak silap aku... Jadi senang sikit nak berkomunikasi dengan dia... Dan banyak juga info berguna dia berikan pada kitaorang... Malam last ni banyak juga aku beri tip pada dia tanda terima kasih aku sekeluarga... 


Apa yang aku makan malam tu...??? Ini adalah hidangan aku... Sup Daging @ Sapi...


Yang ini pulak hidangan adik aku Anor... Nasi Rendang...



Yang ini pulak hidangan wife aku... Kali ini dia nak cuba sangat menu ni... Sebab esok dah nak balik dan selalu sangat tengok di tepi2 jalan orang jual benda alah ni, so try juga malam tu tapi dari cafe hotellah... Lebih selamat... Namanye Mee Kocok... Sedap juga sebenarnye... Yang nampak macam kentang tu, bukannye kentang yer... Ia macam Rice Cake... Lembut...


Yang ini macam biasa hidangan mak aku, Ayam Giler Xtra Pedas... Last merasa hidangan tersebut malam tu... Lepas ni mesti mak aku rindu tentang hidangan ni...


Ini juga tak ketinggalan... Sedap memang sedap... Singkong 3 Rasa...


So inilah hidangan malam terakhir di Cafe Hotel Guntur, Bandung, Indonesia... Memang aku rindu masakan di Bandung ni... Rata2 memang aku punya semua hidangan yang pernah aku rasa selama duduk di Bandung... Takde complain langsung setakat ni dan semuanye sedap2 belaka...


Tuan tanah tengah nak makan.. Wife aku boleh pulak snap... Jemput makan...



Malam terakhir agak penatlah juga... Sebab aku terpaksa membahagi2kan hasil tangkapan selama 3 hari di Kota Bandung ni untuk dimasukkan dan disusun di dalam beg masing2... Barang esok belum lagi tu... Lagi satu kitaorang check out awal esok sebab nak terus berjalan2 lagi dan tak perlulah nak balik ke hotel semula... Tak payah nak berpatah2 balik... So inilah kisah malam2 kitaorang di Bandung, Indonesia ni...  Tinggal sehari jer lagi untuk aku ceritakan dalam percutian aku di Kota Bandung ni untuk pengetahuan korang...


Ok jumpa dalam next entry... 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...