Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

19 June 2012

Trip Bandung : Hari Akhir - Lunch Di Baso Malang KARAPITAN...




HARI KEEMPAT (23 Mei 2012) : Hari terakhir barulah dapat merasa bakso di Bandung, Indonesia ni... Padahal tiap2 hari nampak kat tepi2 jalan di Kota Bandung ni... Tapi takut nak cuba sebab takut sakit perut... So hari terakhir ni ajak Pak Aceng singgah restoran yang dicadangkan kat kitaorang masa hari pertama hari tu...


Inilah dia Restoran Baso Malang KARAPITAN... Terletak di dalam Kota Bandung... Akhirnye dapat juga merasa...


Sekali bila masuk ke dalam restoran tersebut, aku dah pening kepala nak pilih yang mana satu... Aku ingatkan cuma satu jenis jer Bakso ni... Sekali satu buku menulah ditawarkan... Mak aiii... Banyaknye jenis...


Adik aku dah pening dah... Yang sorang lagi tu, hurmmmm...


Mak aku pilih nasi goreng, tak reti makan bakso... Nanti sure dia tak makan punya... Wife aku pilih bakso jugak... Pun agak2 pening juga memilihnye...


Air sampai dulu... Tapi air kat sini, Masyaallah punyalah manis... Sebab tulah orang2 Bandung ni manis2 belaka... Serius...


Dalam menunggu menu yang diorder sampai, ada snak ringan yang diberi percuma di tengah2 restoran ni... Keropok aper entah.. Ambik sendiri dan banyak mana korang nak, kalau tak malu silakanlah...


Ini salah satu dari jenis Bakso yang ada di sini... Aper namanye aku tak ingat dah... Ini hidangan wife aku...


Yang ini aku yang punya... Baksonye simple tapi sedap... Lagi2 kalau bubuh sos dan pelbagai lagi rencah2nye...


Yang ini pulak adik aku Anor yang punya... Beef bakso dia punyalah besar... 


Ini antara minuman yang kitaorang order... Yang biru tu adik aku punya dan di depan tu aku punya... Tapi manis Ya Rabbi... Kena tambah air mineral... Aalau kat sana air mineral diaorang panggil Aqua... Aquarium kot.... Hehehehehe... 

Selesai makan kitaorang singgah pulak ke satu lagi destinasi yang menjadi cadangan dalam jadual yang sepatutnye... Tapi bila dapat info dari orang tertentu tu, katanye ia ditutup so sebab tulah aku tak ke sana awal2 hari tu... Hampeh, padahal jalan tu buka pun... Harammmmm.... Dahlah pergi tak mengajak, boleh pulak beri info tak betul...



Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...