Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

19 June 2012

Trip Bandung : Hari Akhir - Lunch Di Baso Malang KARAPITAN...




HARI KEEMPAT (23 Mei 2012) : Hari terakhir barulah dapat merasa bakso di Bandung, Indonesia ni... Padahal tiap2 hari nampak kat tepi2 jalan di Kota Bandung ni... Tapi takut nak cuba sebab takut sakit perut... So hari terakhir ni ajak Pak Aceng singgah restoran yang dicadangkan kat kitaorang masa hari pertama hari tu...


Inilah dia Restoran Baso Malang KARAPITAN... Terletak di dalam Kota Bandung... Akhirnye dapat juga merasa...


Sekali bila masuk ke dalam restoran tersebut, aku dah pening kepala nak pilih yang mana satu... Aku ingatkan cuma satu jenis jer Bakso ni... Sekali satu buku menulah ditawarkan... Mak aiii... Banyaknye jenis...


Adik aku dah pening dah... Yang sorang lagi tu, hurmmmm...


Mak aku pilih nasi goreng, tak reti makan bakso... Nanti sure dia tak makan punya... Wife aku pilih bakso jugak... Pun agak2 pening juga memilihnye...


Air sampai dulu... Tapi air kat sini, Masyaallah punyalah manis... Sebab tulah orang2 Bandung ni manis2 belaka... Serius...


Dalam menunggu menu yang diorder sampai, ada snak ringan yang diberi percuma di tengah2 restoran ni... Keropok aper entah.. Ambik sendiri dan banyak mana korang nak, kalau tak malu silakanlah...


Ini salah satu dari jenis Bakso yang ada di sini... Aper namanye aku tak ingat dah... Ini hidangan wife aku...


Yang ini aku yang punya... Baksonye simple tapi sedap... Lagi2 kalau bubuh sos dan pelbagai lagi rencah2nye...


Yang ini pulak adik aku Anor yang punya... Beef bakso dia punyalah besar... 


Ini antara minuman yang kitaorang order... Yang biru tu adik aku punya dan di depan tu aku punya... Tapi manis Ya Rabbi... Kena tambah air mineral... Aalau kat sana air mineral diaorang panggil Aqua... Aquarium kot.... Hehehehehe... 

Selesai makan kitaorang singgah pulak ke satu lagi destinasi yang menjadi cadangan dalam jadual yang sepatutnye... Tapi bila dapat info dari orang tertentu tu, katanye ia ditutup so sebab tulah aku tak ke sana awal2 hari tu... Hampeh, padahal jalan tu buka pun... Harammmmm.... Dahlah pergi tak mengajak, boleh pulak beri info tak betul...



6 comments:

nana said...

betul! Kat bandung bersepah orang jual bakso kat tepi jalan tapi x berani nak makan. Tapi kedai ni nampak macam ok je :)

Nadiaafarhanaa said...

seronoknya dapat pergi bandung

Chilabaey's Spot said...

To: Nana Kamarul....

Baguslah kalau macam tu... Sebab perut kita tak biasa dengan pemakanan diaorang, pasti akan sakit perut... kalau tengok yang jual kat tepi2 jalan ni lebih menyelerakan... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Nadia Farhana...

Alahamdulillah... Ada rezeki sikit.. Itupun perancangan dekat setahun... :)

Anonymous said...

Salam.bolr share brape daily rate supir (pak aceng) and contact no nye?nk gi sana 13 nov ni.tqvm

Chilabaey's Spot said...

To: Anonymous...

Waalaikumsalam... Range dia dalam RP500,000-700,000 rasanye... Bergantung pada tempat yang nak kita tuju...

Ini no phone Pak Aceng :

081322333892 @ 081802001815

Try call dia , rasanye boleh runding terms... Tapi dia memang bagus dalam menjaga kita sepanjang trip...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...