Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

02 March 2011

Toys : Mainan Yang Menghiburkan Hati...!!! Macam monyet..!!!


Hari entry aku nak kongsi info tentang permainan yang boleh mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan... Macam serius jer bunyinye.... Satu permainan ayng agak menarik bagi aku sekiranye dimainkan dengan beberapa orang... Nampak tak apa benda yang berkumpul dalam lubang tu...???



Sebenarnye mainan tersebut kepunyaan adik aku Anor... Ingat tak entry tempohari yang aku dapat mainan The Game Of Life... Malam masa beli tu, aku Anor pun rembat juga mainan untuk dia... Ini kiranye sesi membuka hadiah masing2 lah ni... 



Haaaaa.... Ni dia mainannye.... TUMBLIN MONKEYS dari Martel... Mainan budak2 tapi bagi aku ianye boleh juga dimainkan seisi keluarga... Kalau aku bawak balik kampung, mak aku pun join sekali...



Permainannye agak mudah... Mula2 tu kita kenalah ambil masa sikit untuk susun stick yang berwarna tu dicelah2 lubang yang telah disediakan... 2 colour untuk setiap baris pokok tersebut... Ada 3 colour, hijau, merah dan oren... Bila stick2 tu dah disusun secara bersirat, barulah kita taburkan monyet2 kecik di atas pokok kelapa tersebut...




Permainannye sangat mudah... Kita akan bermain secara bergilir2.... Dan sesiapa yang telah menjatuhkan monyet2 yang banyak dianggap kalah... Dadu yang mewakili colour akan kita lontarkan untuk menentukan stick colour mana yang wajib ditarik keluar.... Perlukan kesabaran dan penelitian yang lebih... Kena cari dan tarik stick yang takde monyet2 yang tergantung.... Makin lama, makin sukar untuk kita cari stick yang kosong.... Hinggalah semua monyet yang ada jatuh.... Kiraan monyet yang banyak menandakan kita kalah dalam permainan ini dan dendanye, kita kena susun semula game tersebut...

Menarikkan...??? Harga yang ditawarkan untuk game ini adalah RM69.90 sahaja... Boleh didapati di outlet Toys R Us, seksyen permainan Metro Jaya dan beberapa tempat lagi.... Game ini ada 2 saiz, yang aku beli saiz besar.. Ada juga yang saiz compact, harga RM49.90 kot kalau aku tak silaplah... Oklah itu sahaja info yang nak sampaikan... Korang try main mainan ini, pasti menghiburkan...


4 comments:

pipoq said...

sib baik dendanya hanya susun balik monyet tu kat atas..kalo dendanya kena beraksi macam monyet, mau gelak sakan masa main ni..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: pipoq...

Wahhhh... Menarik sungguh idea tu... Boleh buat rule baru kalau macam ni... Thanks 4 ur idea bro... :)

Unknown said...

first time ayu tau ttg permainan nie.
thanks abang muz....
ayu nak cb cari kat johor

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Citarasa Rinduan...

Sama2 Ayu... Memang itulah tujuan entry 'ToyC' tu diwujudkan... Dapat dikongsikan bersama... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...