Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

08 March 2011

Akhirnye Aku Tercedera, Help... Help....!!!


Petang semalam dalam pukul 2.30 petang... Aku ada kat rumah setelah menyelesaikan beberapa urusan di Damansara ni.... Balik jer rumah duduk kejap rehat dan sejukkan badan... Lepas tu sementara nak tunggu sejuk aku bangunlah ke bilik kerja aku nak onkan iMac.... Biasalah nak check blog... Tengah2 nak taip password iMac terasa macam air kat hidung... Ingatkan hingusan ker sebab aku bersin sebelum tu... Tapi bau lain....


Nahhhhh.... Rupanye darah dari hidung.... Tak berhenti pada mulanye... Lepas2 aku ambil kain kecik, buka peti ais, ambil ais dan bungkus... Sementara tu tisu dah basah dah dengan darah.... Terus lekapkan ais tadi ke hidung sambil duduk tersandar mengadap ke atas....  Sesekali tu aku tundukkan kepala utnuk check samada darah dah berhenti ke belum... Alhamdulillah dah berhenti.... 

Masuk bilik air, basuh hidung kejap dari sisa darah yang melekat... Bila tengok tisu semula, mulalah aku naik pening... Aku ni kalau tengok darah banyak2, tak berapa nak stabil badan sebenarnye.... Mulalah rasa macam nak pitam... Tapi aku buat tak tahu jerlah... Sebab darah tu dah kering atas tisu... Kemudian aku lekapkan balik ais tadi bagi betul2 sejuk hidung aku....

Lama dah aku tak kena macam ni... Puluh tahun jugalah....Agaknye terlalu panas hari ni... Dan aku pulak ke sana ke mari ada jer urusan yang nak disettlekan untuk esok... Nasib baik tak keluar darah masa tengah drive... Sure habis baju aku... Lagi nampak ngeri kot.... 

Esok sekali lagi aku ada kerja di luar, jangan jadi lagi sudah.... Kena stanby tisu dalam poket ni... 


16 comments:

eMMe said...

panas dalam tu..bahaya! tak gi spital ke bro?!!! letak ais dah? hehehe..kecoh je....sori2...takot tgk darah tu....cam tak ckup tisu, hiks~

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe...

Tak pergi pun... Saya bawa rehat jer sambil layan blog... Hehehehe... Kalau jadi lagi kena pergi juga kot... Ada satu lagi dah buang dah... Yang ni yang kedua... :(

pipoq said...

ingatkan blogging sampai berdarah hidung tadi..hehehe..

kesihatan diri kena jaga gak bro..takut nanti 'jem' susah pulak..

icee-yah said...

aah..kalau panaas sgt ada setengah orang tak tahan..hidung berdarah..bnayak2 berehat ye pak ngah

...mommy jue... said...

camne lah nanti nak masuk dewan bersalin? tengok darah pun nak pitam.. hehehehe.. ingat lagi masa jadi guru ganti, 'cikgu, dia uzur kat hidung' owh pitam.........

Kuronofu91 said...

bahaya ni~~~~ sediakan tisu beku siap2...hehehehe

erolnukman said...

uitt..byk darah tuu....panas.

Unknown said...

ya ALLAH darahlah bro,
wanie pun x bole tgk darah sgt,
maunya pitam,
tambah dok amik darah pun bole pening2 lalat sudahnya....

panas sgt kowt bdn....

apapun take care ok

♥♥ eija ♥♥ said...

pakngah....
kena banyak minum air pakngah....
pakngah kurang air tuuu...
bukan pe takut naik sampai kpala jer...

take care tau pakngah...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq...

Uiissshhh... Itu tahap gaban tu kalau blogging sampai berdarah2.... Hehehehe... Ngeri pulak rasanye.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: icee-yah...

Mungkin kot sebab panas sangat sejak dua menjak ni... Banyak pulak urusan luar sekarang ni.... Thanks... Ni yang nak kena minta MC ni... Hehehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ...mommy jue...

Tu lah pasal, macamlah nanti saya kalau masuk labour room... Mahu kena sediakan katil reserve satu kat sebelah wife... Hehehehe...

Uishh tu lawak ngeri tu.... Hahahahaha.... Banyak betul idea budak2 sekarang.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91

Menarik juga idea tu... Tisu beku yer.... Kena bawa peti ais kecik pulak dah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: erolnukman...

Banyak hingga terasa pening nak pitam... Panas sangat kot.... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie Ghani...

Macam nak pitam juga sebenarnye... Lagi2 dengan bau darah tu... Sama lah kita, kalau dah banyak sangat darahnye mulalah pening2 lalat...

Mungkin panas sgt kot CW...

Apa2 pun thanks dear.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Insyaallah saya akan minum air pada kadar yang banyak... Memang pun hati tu, kurang sangat minum...

Lama tak kena macam ni... Boleh pulak dapat sekali lagi macam ni...

Terima kasih cikgu atas nasihat... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...