Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

18 March 2011

Ayat Yang Menyentuh Hati Ku... Korang Bagaimana...???




"Sampai masa tibanya waktu
redup hati kau berdua
bila dua jasad bersatu
hidup mati jadi bersama"


Aku cukup tersentuh dengan bait2 ayat ini sebenarnye... Sesuatu yang aku harapkan, berlaku disebaliknye... Suatu yang gembira menjadi hiba... Suatu khabar kesukaan sebenarnye menjadi suatu khabar pengorbanan... Itulah yang berlaku malam tadi...

Korang kenal tak cebisan ayat tersebut...??? Mana yang tahu pasti akan terkenangkan ceritanye kan...??? Setelah beberapa hari mencuba nasib untuk ke pawagam, akhirnye dapat juga aku berpeluang menonton 'Hikayat Merong Mahawangsa' di Cinelasure, Mutiara Damansara... Itu pun setelah wife aku dapat booking online semalam.... Suatu yang aku tunggu2 selama ini akhirnye terlaksana....




Jalan cerita dan cinematography yang sangat2 menarik dan sanagt2 teruja... Tak sangka hasil tangan anak tempatan, yang hampir dengan kualiti antarabangsa.... Tahniah untuk KRU Studios dan terutamanye Yusri Abdul Halim... Kalau lepas ni ada cerita2 sebegini pasti aku akan pergi menontonnye lagi....


Cebisan ayat di atas tersebut rupanye bukanlah penyatuan semula Sang Merong dengan Si Embok... Tapi adalah kesudahan matinye sang penjahat... Kiranye pengorbanan si pahlawan untuk rakyatnye... Tersentuh hati aku bila mengingatkan semula maksud yang tersirat itu... Jalan cerita yang menarik, ada ketika kita berhenti memikir, adakala kita berjegil mata, adakala kita berfikir, adakala layu dilambung badai cinta, adakala tersentuh dengan ayat berjenaka dan adakala geram dengan kejahatan yang melanda.... Itu semuanye ada dalam filem tersebut...



Tak rugi aku membuang masa dengan badan yang tak berapa sihat ini menontonnye semalam... Thanks pada wife aku yang rajin online tengok seat yang bagus kedudukannye dalam beberapa hari ni... Kalau aku ada masa aku akan menontonnye sekali lagi... Cerita macam ni lah yang perlu kita sokong untuk memartabatkan lagi industri perfileman di negara kita.... So, bagi yang masih belum berpeluang untuk menonton, bolehlah beramai2 ke pawagam yang berdekatan anda...









Dan paling aku suka pada pengakhir filem ni adalah pencerita dari awal sampai akhir iaitu Sultan Muzzafar Syah.... Hehehehe... Nama aku tu.... Tu yang nak tengok lagi tu.... Perasan....!!!! Filem ini aku berikan 4.5/5 Bintang.....!!!


6 comments:

Unknown said...

rasa nak pi tgk,
tapi masih belum berkesempatanlah,
maklumlah cuti sek nie kan,
huhuhuhu

Khairul Onggon said...

Bilalah nak ada masa nak pergi ni.. Klu Pak Ngah nya dah cakap 4.5 bintang, WAJIB kena pergi ni.. :)

Unknown said...

abang muz..
apa khabar
wah!! beatnya ke pawagam..layan filem hebat dari KRU..

abang, ayu rasa ayu panggan dari astro jerlah..
nak pi tak mungkin..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie Ghani

Takpe CW, business lebih penting... Wayang ni buat habis duit jer... Nanti beli DVD kalau tak sempat tengok kat panggung... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa khairul onggon

Kalau ada masa nanti, boleh pergi tengok... Memang best filem kali ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Citarasa Rinduan

Sihat... Lama tak ke pawagam, itu pun tiket beli online...

Layan kat Astro jerlah jawabnye yer Ayu... Takpe, atau tunggu DVD jer nanti... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...