Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

21 March 2011

Panas : Follower Fanatik Ben Ashaari Mesti Marah Kat Aku...!!! Nasib Koranglah...!!!


Salam 1 Malaysia semua.... Hari terasa macam nak kutuk oranglah pulak.... Ishhh tak baik.... Tak baik.... Takde apa pun cuma luahan rasa aku sepanjang aku berblogging ni... Macam2 kerenah blogger aku tengok... Yang bagus, memang bagus sangat.... Macam aku blog ni cuma luahan rasa dan aku ingin kongsikan pengalaman yang aku ada untuk dijadikan panduan dan rujukan untuk korang.... Tiada niat apa pun sejak awal pembabitan aku di dalam dunia blog ni.... Siapa yang nak follow aku, korang follow... Siapa yang tak suka, aku tak marah sebab blog picisan luahan rasa jer... Bukan blog nak cari duit....

Yang menjadi persoalan aku sebenarnye, 


' Mengapa Perlu Menempel/Menepek atau Terlalu Fanatik Dan Taksub Dengan Blogger2 Otai Ni....? '


Maksud aku menempel pada blogger otai Ben Ashaari.... Aku mula2 tu ingat dia ni Jimmy Shenly pengacara Trek Selebriti di Astro.... Aku memang respect dengan dia... Satu hari paling kurang 4 entry mesti dia buat.... Pandai dia menggunakan masanye... Tapi aku jarang sangat memasuki blog dia... Sebabnye tak sanggup melihat komen2 pada setiap entry dia setiap hari... Terlampau fanatik dan taksub sangat walhal entrynye kadang2 tu biasa2 sahaja.... Tapi tak bermaksud aku mengutuk entry dia yer.... Entry2 yang dibuat olehnye mempunyai messege yang tersendiri yang boleh dijadikan panduan sebenarnye...

Tetapi yang menjengkelkan aku adalah pengikut2 fanatik beliau, mereka berlumba2 memuji setiap apa yang dipaparkan.... Sikit2 cerita pasal Ben Ashaari, sikit2 cerita pasal Ben Ashaari.... Tapi dalam entry Ben takde pulak beliau cerita tentang sikit2 blog korang... Sikit2 blog korang.... Cuba cerita sikit, cer citer.. cer citer.... Kadang2 tu kesian aku tengok mereka2 ni, sedaya upaya nak juga menempil kat blogger otai kite ni.... Aku pun merupakan follower nye, tapi takdelah sampai macam tu sekali.... Mungkinkah sebab aku lelaki...????? Tapi aku taklah juga fanatik dengan blogger2 perempuan yang dah seglamour Ben Ashaari....

Adakah itu caranye untuk mencari publisiti murahan untuk blog masing2 tanpa usaha yang gigih.... Cubalah bertapak dalam dunia blog ni dengan usaha korang sendiri.... Dah rasa macam kebanyakkan budak2 muda sekarang rasanye, cari lelaki kaya untuk mencari kesenangan.... Senang hidup, jadi madu pun takpe janji duit masuk... Tapi bukan semua perempuan yer...

Semalam aku ada tengok satu rancangan di 1Tube.my kalau aku tak silaplah... Segmen di mana Ben Ashaari bersembang2 dengan blogger2 femes dan glamour... Minggu lepas aku tengok segmen sembang2 bersama Cik Mat Gebu dirumahnye.... Bagus juga, baru tahu siapa Cik Mat Gebu tu, memang gebu orangnye.... Tapi terlampau sempoi sangat segmen... Dan Ben Ashaari selaku pengacaranye.... Mungkin itu kali pertama rakaman dibuat...






Dahlah muka Cik Mat Gebu tak nampak sebab itu adalah rahsia identitinye.... So, apa yang kita tengok sepanjang segmen tu cuma muka Ben Ashaari... Tengah2 tengok wife aku datang, terus tanya kat aku,

Wife aku    :  Siapa mamat yang jadi pengacara ni...???
Chilabaey  :  Inilah blogger otai... Ben Ashaari.... Femes giler blogger ni.... Duit dari blog dia, 4 bulan 
                     takyah kerja....
Wife aku    :  Poyo jer langsung tak senyum, bertanya macam polis pencen jer....
                     Kalah Mazidul dalam 999.... (aku ingat wife aku nak puji, macho ker, badan ketaq2 ker..)
Chilabaey   : Jangan kutuk, dia ni femes ni.... Macam Redmummy....
Wife aku    :  Redmummy senyum memanjang, takdelah poyos sangat..... (pulak dah...)
Chilabaey  :  First time mengacara kot..... Bagi peluang... Hehehehe....

Lepas tu wife aku terus keluar.... Terfikir sejenak, kenapa wife aku boleh berkata begitu... Adakah memang ada kebenarannye.... Wallahualam....

Lepas tu 2 hari lepas aku tengok pulak segmen sembang2 Ben Ashaari dengan seorang lagi blogger femes ni iaitu Blogger Beautifulnara.... Alamak janganlah wife aku masuk bilik iMac aku tengok segmen kali ni.... Tapi kali ni aku pulak yang terkutuk dalam hati.... Blogger Beautifulnara memang sempoi, walaupun depan kamera tetap maintain sempoinye.... Siap gosok2 hidung lagi... Agak pemalu, walaupun blogger Melayu nombor 1 sekarang ni.... Walaupun pembacanye sekarang purata 80,000-100,000 pembaca sehari....  Blog aku 50 pembaca pun belum tentu.... Korang boleh layan segmen tu di bawah ni....



Dalam segmen kali ni, banyak diperbincangkan tentang tip2 menjadi blogger tegar yang boleh menggegarkan blog anda lepas ni... Yang boleh menjadi panduan untuk blogger2 baru macam aku... Aku suka... Dalam segmen tu beberapa topik diperbincangkan.... Salah satunye adalah tentang keterampilan seseorang blogger tu setelah menjadi blogger femes...

Pada pendapat aku, tak perlulah ditukar keterampilan masing2... Jadilah diri sendiri... Tak perlulah nak suruh ubah setelah femes... Yang penting kena kemas... Bukan pakai baju tak bergosok, berlubang celah ketiak datang majlis tapi yang penting simple and smart.... Blogger Beautifulnara memang sempoi, dengan mengenakan t-shirt dan cap sudah memadai.... Betul yang dikatakan olehnye dalam segmen tersebut... Yang glamour adalah blognye tapi bukan tuannye.... Betul, aku sangat setuju, yang penting penulisan dan entry yang bermaklumat.... Blogger bukannye seperti selebriti atau artis.... Kalau nak berubah pun perlulah secara perlahan2, kita ikut seperti mana blog meereka juga... Menatih sedikit demi sedikit sebelum mencapai kepuasan sekarang....

Uish panjang lagi sebenarnye yang nak aku perkatakan dalam entry kali ni.... Cuma aku takut melalut terlebih sangat... Nanti marah pulak follower2 fanatiknye kat aku... Dapat surat ugut pulak nanti.... Tak terlawan aku dengan Ben Ashaari yang ketaq2 di badan, aku cuma ketul2 jer....

Tapi satu jer NASIHAT aku untuk Ben Ashaari, segmen tersebut sangat2 bagus untuk dijadikan segmen panduan dan hiburan.... Tapi tolonglah jangan goyang2kan kaki semasa rakaman segmen tersebut.... Tak sopan siut, naik pening pulak mata melihatnye, nasib baik cameraman pandai alih2 angle.... Sangat2 terganggu, tak tahulah pulak kat orang lain.... Seronok ker melihatnye... Kita boleh buat secara profesional dan dengan cara itu barulah keterampilan kita ini dinilai dan dijadikan contoh.... Mungkin Ben Ashaari gugup kot semasa menjadi pengacara.... Takpe boleh diperbetulkan...

Kalau Ben tak baca entry aku ni, korang2 yang fanatik bolehlah sampaikan messege berguna aku ni untuk kebaikan beliau juga... Nak kasi segmen tersebut menjadi lebih baik dan menarik.... Yang pentingnye melambangkan kita sebagai BLOGGER YANG BERHEMAH.... Bukan setakat duduk depan komputer, buat entry yang entah apa2.... Kemudian publish, tunggu komen orang dan trafik harian....

Tapi dari banyak2 blogger yang femes dan glamour sekarang ni, aku masih pilih blogger di bawah ni :

I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V

Blogger Eqbalzack 'Ku Rasakan Something'


Walaubagaimana tinggi pendidikannye serta famousnye dia sekarang, tetap dengan cara tersendiri meluahkan sesuatu di dalam entrynye... Merendah diri dan sangat2 ramah.... Sangat2 aku kagumi.... Tapi tak fanatik sangat yer Tuan... Boleh bikin menantu ni.... Hehehehehe

*Pesanan aku untuk dia : " Tuan, bila kita nak mengopi ni....????? "



32 comments:

puanstoberi said...

Hehe. Jarang komen di sini, tetiba skang nak komen plak. Hehe.

Saya mmg tak follow blog incik Ben tu, tp saya tau dari dashboard saya yg penuh tetiap hari dgn kengkawan yg buat segmen dia. Huhu.

Tanda 'like' utk entry ini. Bleh???

Nurmala Mazlan said...

Pernah dgr nama Ben Ashaari tapi tak pernah lagi terjah blog dia..Sat g nak terjah la..Nak terjah juge blog Eqbalzack yg hensem tu..Ahaks~

Anonymous said...

kenapa tak tegur secare direct je uncle .. penulisan uncle ni pun by sgt lah cacat celanya .. langsung tak bez... suka hati diorang lah nak folo sesape pun.. uncle de follower fanatik ke tidak ... nnt nak wat entry follower fanatik uncle panas... mengkondem org ... wah2 kelakar tak uncle kalau buat entry cenggitu ..panas tak uncle ..hot tak uncle ..tapi hot lagi api neraka kan uncle .. isy2 uncle ni dah berapa ye umur hehe nampak mcm dah berumur jerk ada isteri lak ..kalau isteri ckp camtu uncle kena lah tegur tak baik kutuk org .. suami apa ni uncle tak tegur isteri tapi tegur orang lain ..masing2 ada cara masing2 ada follower .. haiyaa ini macam manyak susah lah uncle .. ~ biar lab BA buat cara dia..BA tak ggu uncle pun kan ..bagus nasihat uncle tapi jgn libatkan follower2 pulak lah uncle ..nampak mcm jelez je uncle..ingat2 akhirat sikit lah uncle hehehe ..assalamualaikum uncle ?

The Sharkox said...

Hai uncle... alah, anom mana ni? hehehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: PUANSTOBERI

Terima kasih kerana komen di blog saya.... La apasal tak follow dia... Dia ok jer...

Suka hatilah kalau nak like, tak paksa aper pun... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nUR_rOsALiNdA...

Rugilah tak terjah.... Bagi saya blog Eqbalzack pun best sangat2... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous....

Terima kasih terjah blog saya... Aittt marah giler nampak... Hehehehe... Saje test entry macam ni.... Dah jumpa dah dengan apa yang dimaksudkan.... Jangan terasa kalau kita tak lakukan seperti yang telah dientrykan...

Waalaikumsalam.... Terima kasih sekali lagi yer... :) :) :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: The Sharkox...

Hai... Alaaaaa, anom yang masuk AF tak lepas tu.... Hehehehe... Gurau2....

Inilah yang saya maksudkan sebenarnye.... Ini belum masuk politik lagi ni, parah2....

Sebenarnye masih ada lagi kebanyakkan manusia yang berfikiran dan bersifat sebegini di dunia ini... Biarlah dunia dia... Seronok tengok gelagat manusia ni... BElajar dari pengalaman dan peka dengan keadaan sekeliling...

Thanks sebab terjah blog saya... :)

Anonymous said...

Wahai orang yang beriman dengan lisannya namun keimanan itu belum masuk ke dalam hati, berhentilah daripada mengumpat orang lain dan mencari-cari keburukan mereka. Sesiapa yang mencari keburukan orang, Allah akan mencari keburukannya. Dan sesiapa yang telah dicari keburukannya oleh Allah, maka dia akan dihina di rumahnya sendiri.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous...

Terima kasih dengan dalil yang telah dinyatakan... Hehehehe... Dapat juga tazkirah di petang2 hari ni... :)

*Tangkapan kedua menjadi.... :)

puanstoberi said...

Tak follow pun oke sbb kengkawan lain salu buat segmen dia..
Masuk baca je dari blog derang. Ngeh ngeh.

Nak like sbb berani buat entry panas ceni. Hahahahah...

Eh..apsal ter komen lagi skali ni. Miahahahah :P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: PUANSTROBERI...

Itu pendirian masing2... Kalau rasa bagus, follow... Saya pun kadang2 jer masuk blog dia... Tapi kalau masuk memang saya terjah habis...

Alaaa takyah like lah sebab cuma luahan hati saya jer... Kita bukan blogger femes amous...

Thanks sebab ter komen untuk kali kedua yer... Hehehehe.... :)

Anonymous said...

to Anonymous......

"kenapa tak tegur secare direct je uncle .. penulisan uncle ni pun by sgt lah cacat celanya .. langsung tak bez... suka hati diorang lah nak folo sesape pun.. uncle de follower fanatik ke tidak ... nnt nak wat entry follower fanatik uncle panas... mengkondem org ... wah2 kelakar tak uncle kalau buat entry cenggitu ..panas tak uncle ..hot tak uncle ..tapi hot lagi api neraka kan uncle .. isy2 uncle ni dah berapa ye umur hehe nampak mcm dah berumur jerk ada isteri lak ..kalau isteri ckp camtu uncle kena lah tegur tak baik kutuk org .. suami apa ni uncle tak tegur isteri tapi tegur orang lain ..masing2 ada cara masing2 ada follower .. haiyaa ini macam manyak susah lah uncle .. ~ biar lab BA buat cara dia..BA tak ggu uncle pun kan ..bagus nasihat uncle tapi jgn libatkan follower2 pulak lah uncle ..nampak mcm jelez je uncle..ingat2 akhirat sikit lah uncle hehehe ..assalamualaikum uncle ? "


pada ANONYMOUS!!!!!....WHATEVER!!!

lu psl??!!!.....lu BA tu ker??...kasi ltk nme lh weii!!!...nk tau gak cm ner blog lu plak!!!...MENGANCAM SGT KER??!!!...FOLLOWERS FANATIK RMAI KER!!!...BGUS GAK PE PENULISAN LU TU!!!!...KE KEPARIT GAK??!!!..aku selama nie, follow entry EN.CHILABAEY ni, ok jer....ayat baik jer!!xde mslh utk blogger lain....HAHAHA..lu mmg b'masalah!!!...hahahaaa~


**klau lu rse xsuke, JANGAN usha blogspot en.chilabeays nie!!!!...gi follow blog lain!!!**

ikhlas dri : D!E4Z4!N4L

Khairul Onggon said...

Dahsyat tul Cik Enon eh Anon tu komen. Tangkapan menjadi ler bro kan hehehe.. Sya buat masa ni berhenti jap dari berblogging sementara menyelesaikan masalah blog saya kena hack. Kesian saya kan :P

Saya bukan fanatik pada blog sapae2 tapi saya suka blogger yang menulis dari hati macam Pak Ngah kita ni. Teruskan berkarya Pak Ngah!

Ummu~Ishak said...

so far saya rasa ada betulnya apa yg abg muz tulis dalam entri tu. biasalah abg muz, manusia ni punya minat masing2. ada yg fanatik ada yg idak.

blogger 'kurasakan something' tu cam penah jumpe je. hehe ok mmg penah jumpe. raya tahun lepas. tapi dia tak kasi saya duit raya pun, hahah

pneumedic said...

rasanya sebagai blogger..masing2 ada keistimewaan dan pandangan masing2..mungkin ada yg xsuke bro ben..ada yg suka,,mungkin ade yg xsuke bro eqbalzack mungkin ada yg suka..manusia pendapat lain2 kan..anyway..entry ni mmg panas!..hehe..anyway saya respect bro ben dan semua blogger termasuk admin..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous D!E4Z4!N4L

Jangan keruhkan lagi keadaan... Yang penting tangkapan berhasil...

* Psikologi vs Taksub = Melenting

Itu semua sifat manusia... Jangan gaduh2... Terima kasih komen yang diberikan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa khairul onggon...

Ha'aah tangkapan menjadi... Itu yang saya cuba tangkap... Bermain dengan psikologi minda manusia... Hehehehe....

Laaaa apasal jadi macam tu... Boleh kena hack juga yer blog en onggon..??? Ok2 selesaikan dengan kadar segera...

Kita takyah fanatik dengan sesuatu perkara atau benda, kita jadikan diri kita ni biasa2 jer cukup... Semua tu perlu datang dari dalam hati... Yang penting jangan hina seseorang sebab hanya Allah sahaja yang boleh menghina dan menentukan tempat kita di mana kelak...

Insyallah saya akan terus berkarya selagi ada yang mahukannye... Cewah macam sasterawan negeri cina... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ummu Ishak....

Itu pendapat masing2 lah... Saya hanya meluahkan apa yang saya nampak dan menegur secara baik sahaja untuk kepentingan kita juga...

Kalau orang tak suka macamana pun, madu tualang yang sedap tu pun katanye macam peria rasanye...

Apa2 pun saya melabuhkan joran, tangkapan saya menjadi dan menjadi jawapan sebenarnye....

Blogger tu memang sangat2 saya kagumi (bukan fanatik yer....)... dan bukan saya nak puji lebih2 tapi itulah hakikatnye personaliti... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: pneumedic

Kalau belajar psikologi manusia, macam2 ragam dan macam2 kerenah yang boleh kita kupaskan... Kadang2 tu kesian melihatnye... Pelbagai tujuan yang tersirat sebenarnye mereka2 ni...

Saya suka bermain dengan psikologi orang keliling sebab saya dah menempuh dan mempunyai pengalaman bermacam2 tentang manusia... Semua bangsa dan sifat saya dah jumpa, dari yang baik sebaik2 manusia sehingga yang dah siapkan parang di belakang saya pun ada....

Semuanye saya tangani dengan cara yang rasional dengan pendekatan psikologi terhadap mereka... jangan melatah dengan apa yang terjadi sahaja... :)

Up2saya.. said...

haii..new reader here...sy baru baca jumpa blog ni..sy suke n terus follow..sy pun follower BA..kdg2 rajin jugak masuk blog die as a silent reader,hehe..nak tanye ye,nape sembang2 ngan blogger BeautifulNara tu x boleh ye?..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Up2saya...

Hai... Terima kasih sebab membaca blog picisan saya ni... Samalah kita, follower En.Ben..

Boleh jer, baru jer saya click tadi... Kalau tak boleh masuklah ke www.1tube.com.my kalau tak silap saya...

Thanks sebab menjadi follower saya... Lepas ni saya terjah balik yer... :)

♥♥ eija ♥♥ said...

bagi saya pakngah saya setuju dengan pakngah....

saya pun tak kena sape tuuu BA??? kenapa dia famous pun saya tak tahu?? cuba jugak tengok2 entry dia tapi tak paham hehe.... blog pakngah jugak ja buka setiap kali hehe...

cikbedahlaser said...

baru baca... hahahaha.. selalu rasa x de anon2 ni.. time tajuk panas ade lak ye.. biasa la.. peminat... mcm artis la.. kot d kutuk artis yg dmnat.. melenting la peminat..sedangkan..artis rileks je..

pernah masuk BA nye blog..tp x follow... smua blogger glemer sy x follow... ntah... takut jd penempel jugak kot... uhuhuhuhhu

Unknown said...

betullah..saya suka blogger kurasakan something tu..!! dia cool beb...dia yg follow blog huduh saya dulu!hensem pun hensem..huhuhu

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Masing2 punya pendapat.... Dunia blog ni macam2... Try fahamkan entry dia, pasti ada jawapan... Hehehehe...

Apa2 pun terima kasih sebab menjadi follower setia saya yer, tapi jangan fanatik sangat sudah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cikbedahlaser....

Haaaa'aaahhh CBL perasan juga kan... Sebelum ni takde pun anon2 gitu... Kalau ada pun sangat2 berhemah jer komen nye... Tapi kali ni anon2 panas vontot kot... Itu yang dinamakan fanatik... Hehehehe....

Saya akan follow blogger femes yang ada messege dalam entrynye sahaja... Follow jer tapi bacanye idak juga... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥syahadah♥♥

Kan saya dah cakap, beliau memang cool dan smart dalam setiap entry yang dipaparkan... Seorang yang simple dan berhemah tinggi...

Boleh buat menantu ni... :)

Anonymous said...

to ChiLaBaey's Spot
from D!E4Z4!N4L

dasyat!!!...dasyat!!!!...dasyat!!!...(nazmi RL5)...hahahaaa~

panas!!...panas!!!....panas!!...(ifa raziah)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous D!E4Z4!N4L...

Relaks2... Dah sejuk dah sekarang ni... :)

My Airul... said...

lme xtgk blog.. tp nk komen skit.. bak kate ayat rempit > mmg kering la lu bro.. hahaha.. tp mmg nmpak ade belagaknye BA ni.. kalau kaji perangai manusia ni sekali pandang boleh knl org tu cmne..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: My Airul...

Tahu tak per... Pasti ada sedikit bila dah duduk di tempat yang tinggi...

Bila dah berjaya, pasti boleh berkata macam2 tentang sesuatu, yang orang lain masih terhegeh2 nak naik...??

Umpama orang dah kaya, boleh dapatkan apa sajer yang dihajati, dah ada modal... kita ni cuma modal cakap jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...