Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

23 March 2011

Gadged : Memang Sah Aku Giler APPLE...!!! iPhone 4 Lagi Ni.....!!!


Salam 1 Malaysia dan selamat pagi Rabu... Aku suka hari Rabu, sebab kalau aku ada di Damansara, petang aku akan ke Pasar malam Kg.Sg.Penchala beli ikan sungai untuk mak aku... Kalau sayur2 kampung jangan cakaplah, semuanye ada.... Maaflah melalut kejap dari tajuk sebenarnye.... 

Mungkin korang akan kata aku ni giler barangan Apple, nak buat macamana kalau dah terjebak... Sebab2 aku pilih Apple ni sebab tahap kualiti dan ianye lain dari yang lain... Tidak ada tolok bandingnye... Brand lain susahlah nak masuk dalam jiwa aku... Sebab aku dah try, masih susah untuk digoda...



Kali ni iPhone 4 menjadi satu lagi penambahan dalam kehidupan aku.... Hari tu aku belikan untuk wife aku sebagai Hadiah Birthday In Advance bulan April ni... Dan kali ni untuk aku pulaklah, mana boleh jadi... Tapi still setia dengan iPhone 3GS aku... 



Gilerkan, sekarang dah sampai 3 unit dah aku ada.... Tapi aku masih belum berapa giler, sebab 1 lagi tu adik ipar EE yang punya... Dia yang beli dulu sebelum kitaorang dapatkan... Dia beli awal2 kenalah ikat kontrak dengan Maxis... Macam aku, kesabaran membuahkan hasil...  Aku beli iPhone 4 ni tanpa kontrak dari Maxis... Bengang jer  mamat promoter tu kat aku... Dia sedaya upaya kata Maxis tak jual tanpa kontrak... Kenalah bijak dalam membeli sesuatu barangan... Kena buat kajian sikit dan yang penting kasi belit sikit dengan dia sebelum dia nak belit kita... 


Unit iPhone 4 yang pertama aku dapatkan di Maxis Centre di Taman Tun Doktor Ismail (TTDI)... Beratur punyalah ramai... Tapi kali ni aku dapatkan di Maxis di Cinelasure, Mutiara Damansara... Senang pulak kali ni, tak sampai 15 minit dah panggil dan stok ada... Itulah nasibkan... Cuma masih kena belit sikit pada promoter Maxis tu... Hehehehe... So, 1 lagi unit iPhone 4 tanpa kontrak aku dapat....


Sekarang ni kat atas Workstation 1 aku di Damansara dah macam tower dah kotak2 iPhone... Dari 1st generation hinggalah yang terbaru iPhone 4... Mungkin aku akan jual 1 daripadanye tak lama lagi... Masih dalam cadangan sajer, sebab sayang oooo gadget macam ni.... Aku bukannye dari family yang kaya, senang2 jer nak dapat... 

Aku kena usaha sendiri mengumpul duit, kemudian baru beli... Tak suka hutang2 dengan benda2 gadget macam ni... Hati pun senang... Kalau hutang beli rumah ker, kereta ker takpe bagi aku.... Karang kalau beli cash mahu SPR kejar pulak nanti... Tak pasal2 aku berblog di dalam penjara nanti...

14 comments:

♥♥ eija ♥♥ said...

huhuh...

pakngah.. jual kat ja satu hehe.....

best kan?? kalau dapat barang baru hehe

HazHand said...

what the fun!! Grr!!! nak jugak!!! haish!

Anonymous said...

wahhhhh..hebat!!!!

nairaariaa said...

waaa...byk nye...suke iphone apple gak...mmg berkualiti...harga pom ade ummpphh...kal la dpt 1,bestnye...hee~

ada. said...

hehe nak jual bagitahu saye..please...:)

Chilabaey's Spot 2 said...

To; ♥♥ eija ♥♥

Yang baru tak bolehlah sebab susah nak dapat tu... Nanti saya war2kan kalau jadi nak jual... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: HazHand...

Hahaha... nak juga...!! Nanti saya akan beritahu... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Bebel...

Takdelah hebat mana pun, cuma rezeki Allah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nairaariaa...

Banyak ker...??? Memang berkualiti tinggi... Memang best kalau dapat pakai... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ada...

Insyaallah saya akan beritahu kelak... :)

Anonymous said...

sy kurang sikit touch screen sbb susah nak smg time drve..haha

bp hrga iphone4 skang ye?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nemo Ooh Nemo...

Ha'aah.. Tapi jgn menaip semasa drive bahaya... Harga untk iPhone 4 16GB : RM2290.00 di Maxis...

mackenziedoo said...

wah..best nyer...sy pown nak..penat kumpul duit 6bulan dgn diet skali..haha.. erm... xpe ke bayar cash?? i mean... mesti bkeping2 duit rm50 tu dorg kira..haha.. wah... please2..tell me mcm mana nak dpt..hehe mywekita@gmail.com

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mackenziedoo..

Ok2... Nanti saya emailkan cara dan di mana nak dapatkannye yer.. Memang best giler berbanding dengan iPhone 3GS...

Thanks sebab terjah blog saya.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...