Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 March 2011

Gempar : Pesawat Air Asia Terhempas Di Mutiara Damansara....!!!


Gempar apabila pesawat Air Asia terhempas di Mutiara Damansara.... Menembusi bangunan yang sedang dibina... Hampir keseluruhan badan pesawat tersebut hancur dan cuma tinggal kepala pesawat sahaja... Itu pun hampir jatuh... Semua anak kapal selamat kecuali cleaner sahaja sebab tak sempat pakai seat belt.... Berita selanjutnye di bawah ini :

I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V

Kisah petang semalam semasa aku pergi ke IKEA untuk mendapatkan karipap IKEA yang besar tu... Terdengar bunyi bising di langit, bila ku pandang ke sebuah bangunan yang berhadapan IKEA ternampak sebuah pesawat Air Asia terhempas dan tersangkut di sebuah bangunan yang dalam pembinaan...


Sebenarnye dah hampir 2 minggu tersangkut di situ, tak ramai yang perasan.... Hehehehe... Macam aku yang selalu ke sini dah lama dah nampak cuma takde kesempatan nak ambil gambar sahaja... Kali ni sebab jalan tengah sesak so, dapatlah mengabadikan satu pemandangan yang jarang kita lihat....


Sebenarnye ini adalah bangunan Air Asia, samada untuk pejabatnye atau untuk dibuat hotel... Itu aku tak pasti atau juga dimiliki oleh pemilik lain.... Sangat2 menarik dari segi idea pembinaan dan rekabentuknye... Satu daya tarikan di area Damansara ni kali ini...


Kepala kapal terbang ini sebenarnye aku dah nampak di Highway Utara Selatan 3 minggu lalu... Mula2 tu inagtkan ada kemalangan yang melibatkan pesawat penerbangan.... Rupanye cuma bangkai kapal terbang sahaja yang hendak dideliver.... Menaiki lori treler panjang tetapi pergerakannye terbatas dan sangat perlahan.... Setiap kali berjumpa flyover, pasti akan berhenti dan bergerak perlahan sebab ketinggiannye cuma dalam satu meter jer untuk mencecah setiap flyover di sepeanjang highway tersebut....

Rupa2nye nak hantar ke bangunan ini... Macamana diaorang bawa naik ke atas memang dahsyat... Bangunan dah nak hampir siap, kepala kapal terbang baru nak di masukkan... Kagum aku... Dan kawasan tersebut pulak limited area... Memerlukan kepakaran dan kemahiran untuk dibawa naik...

Tak sabar aku nak tengok bangunan ni siap sepenuhnye... Korang cari yer kapal terbang ni yer nanti kalau datang kat Damansara ni...


23 comments:

Ummu~Ishak said...

hari rabu lepas gi kota damansara, tapi tak perasan lak kepala kapal terbang ni. sbb tak lalu pun area2 ikea tu, hehe

eyqaaman said...

laaa..terkejut den tgk tajuk entry..suspen gilaaa..

wanie md zain said...

uikkkss...bikin suspen la pakngah ni....

Ken Wooi said...

wah.. cool lah:)

Plain Jane said...

saspen je hehe

iwan_dextrous said...

uuuuuuuuuuuuu..dahsyat..hihihih

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ummu-Ishak...

Oooo yer ker.... Alaaaa bangunannye berhadapan entrance masuk Ikea.... Memang siapa yang lalu tak perasan punya.... Orang yang dah biasa kat sana jer yang akan nampak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: juliet...

Janagn terkejut, nanti saya lagi terkezut... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur...

Hehehehe... Suspen yer... Sorry... Sajer bagi gempak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ken...

Janagn kata kagum, maveles.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Plain Jane...

kalau betul saya lagi suspen... Dahlah rumah dekat jer... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: iwan_dextrous...

Memang dahsyat sungguh.... Jom ke sini nanti... :)

Cahyahana said...

cam nerrr leh terhempas tu,ishhishhhishhhh>,<

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cahyahana....

Saya rasa pilot dia lupa nak tekan break ni.... Nasib baik hidup... Hehehehe... :)

Anonymous said...

suspen2...haahhahaha

Chilabaey's Spot 2 said...

to: Cik Bebel....

Saya lagi suspen... Hehehehe... :)

saya_arief said...

unik ah design dye.
:D

Bro Framestone said...

bro sepanjang minggu lepas ada dikawasan berdekatan.. awat xperasan ek.. mybe xsuka dengan trafik jem area sane kot.. tue yang mata cam xmelilau

bro nk amik pic nie leh x

Chilabaey's Spot 2 said...

To: saya_arief

Memang design dia unik dari banyak2 bangunan kat area sini... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Bro Framestone...

Dah dekat 2 minggu lebih dah sebenarnye kapal tu... Memang ramai yang tak perasan sebab asyik tengok signboard IKEA jer kot....

Nak buat entrylah tu... Boleh dipersilakan dengan izin saya Bro.... :)

cujern said...

hmm..bila tengok gambar ni teringat novel ahadiat akashah, PILOT CAFE. cafe yg ade seakan2 kapal terbang terhempas kat bangunanncafe tu... (macam yg dibayangkan dalam novel tu la). intresting novel untuk dibaca. dengar cerita novel PILOT CAFE ni akan difilemkan... tak tau la betul ke tidak..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cujen...

Iyer ker... Menarik tu untuk di baca... Thanks sebab terjah blog saya... :)

Amim Blog said...

ingatkan betoi2 . hukhuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...