Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

29 March 2011

Baby Day Out With Pakngah....!!!! Part Ke Berapa Entah...!!!


Pernah dengar Supermarket Jaya Groser... Mungkin sesiapa yang berada di area Lembah Klang mungkin tahu kot... Supermarket ni baru nak naik... Macam supermarket2 biasa jer sebenarnye cuma variasi barangannye jer yang membezakannye dengan supermarket2 yang lain seperti 99Speedmart dan yang angkatan dengannye... Kalau nak dapatkan barang2 yang datangnye dari overseas patut kita datang membeli di sini.... Aku rajin datang ke sini untuk beli barang dapur, itu pun kalau malas nak ke Tesco atau ke Giant... Lagi satu dekat jer dengan rumah aku... 10 minit keluar rumah dah sampai... 


Kali ni bershopping barang dapur dengan anak buah kesayangan hamba iaitu Melly... Kalau ke sini biasanye nak belikan susu dan pampers Melly, tapi dah alang2 datang ke sini pasti ada ajer yang akan dibeli... Perbelanjaan luar jangka namanye...


Dan setiap kali sampai kat sini pasti Melly akan masuk ke dalam troli... Bila barang dah makin penuh baru sibuk nak keluar, hehehehe... Kadang2 tu sajer jer buat2 macam penuh... 


Layan jer anak buah aku sorang ni...nanti adik dia dah besar, entah macamanalah pulak... 


Dah puas duduk dalam, masuk pulak celah troli tu... Tapi kat sini biasanye kejap jer... Sakit bontot katanye nanti... Kalau korang nak tahu, biskut Tiger tulah kegemarannye sejak dari dulu... Dia tak demand lebih2 kalau dengan aku... Dia ambil yang kecik jer... Cukup2 untuk sekali makan jer...


Yang aku suka kat sini adalah susunannye yang memudahkan customer mencari barang yang hendak dibeli... Variasi barangan yang dijual memang superb... Macam2 ada walaupun outnye kat Damansara Perdana tidak besar... Tapi pasti jumpa barangan yang sukar dicari di sini...



Makngahnye rajin melayan budak ni... Time ni tengah mencari pampers untuk tidur malamnye.... Dah habis, sebab lama benor duduk dengan pakngahnye....



Sendiri punya barang kena bawa sendiri, sajer mendajalkan anak buah.... Tapi bila lepa laju jer dia masukkan dalam troli.... Penatlah alasannye... Budak2... Orang tua lagi teruk...


Kalau datang kat sini, Melly akan buat supermarket ni macam playground dah... Lari sini sana... Main nyorok2... Lompat sana, lompat sini... Tanya itu apa, tanya ini apa... Aku layan jer....


Nampak tak, tak pernah duduk diam...



Time ni makngahnye belanja shampoo Mickey Mouse....


Yang ni peti ais yang menempatkan pelbagai jenis ais krim... Yang tak pernah tengok pun banyak dijual... Geram jer tengok... 


Dalam senyap2 jer, rupanye dah penuh dah perbelanjaan luar jangka aku... Biasalah wife aku... Bab ni memang laju jer... Tapi yang nak aku bagitahu korang kalau berbelanja di sini adalah, setiap pembelian barangan melebihi RM50.00, kita boleh beli telur Seri Murni (1 pek 10 biji) dengan harga RM1.00 saja... Hari tu aku ambil 20 biji dengan harga RM2.00... Setiap resit cuma boleh beli 2 bekas sahaja... Menarik bukan.... So, kalau korang nak beli lebih, pandai2lah korang bahagikan barangan korang tu.... Baru boleh dapat beli telur lebih....


Muka dah penat main2 dalam supermarket Jaya Groser.... Macam tulah aktiviti aku kalau Melly ada dengan aku... Banyak aktiviti yang aku aturkan untuk dia sebenarnye... Sekali sekala melayan anak2 buah.... Time kecik ni bolehlah, bila dah besar nanti, macam2 perangai boleh kita tengok.... Oklah itu jer yang den nak kaborkan kat ekau semuo....


2 comments:

Unknown said...

selamat malam abang muz--
untung melly dapat pakngah dan makngah macam kalian.......


semoga semuanya okey2 yer..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Citarasa Rinduan..

Selamat malam Ayu.... Alaaaa.... Sementara ada masa, esok2 kalau dah sibuk memanjang, nak jumoa pun susah...

Alhamdulillah semuanye berjalan lancar sekarang ni dan kurang sibuk... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...