Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

06 March 2011

Malas Betullah Nak Setup Balik Walaupun Teruja.. Ayat........!!!


Salam Ahad kawan2 blogger... Minggu ni aku berada di Banting, bawa anak buah aku Melly nak jumpa Atok dan Wan nye... Minggu ni agak sibuk dengan beberapa urusan di Damansara dan juga sibuk setup balik living room setelah aku menghabiskan duit membeli TV baru... Lari budget ni... Budget luar jangka...

Korang bayangkanlah sejak 2005 aku tinggal di rumah ni, pasti belakang tv mesti berhabuk giler2 punya... Tu pun nasib baik seiap nak raya aku vacum belakang kabinet TV serba sedikit.... Siapa kata tinggal di atas rumah yang tinggi takde habuk, sama jer... Tu pun nasib sebab facing bukit dan hutan... Kalau facing highway LDP, entahlah....


Belum lagi buka kotak dah ada yang jadi model... Dia pulak yang excited suruh aku buka dan pasang TV tersebut... Aku kalau mengemas rumah dah pasti berjam2 lamanye... Habis semua tempat aku akan lap dengan kain sabun, vacum, mop semula dan macam2 lagilah...



Melly penolong aku yang setia malam tu... Buat2 sibuk jangan katalah.... Ada jer yang dibuatnye... Tapi dah boleh harap sikit budak ni... Minta tolong ambil itu, ambil ini...





Ok kotak dah dibuka, masa untuk bawa keluar TVnye dari kotak.... Time ni aku minta Melly pegang kotak masa nak bawa keluar TV tu... 

"Wah besarnye TV pakngah... Macam mama Melly punya", dia kata...
"Alaaaa Melly, pakngahnye kecik jer, Melly punya lagi besar...." aku jawab...

Adik aku punya TV lagi besar dari aku sebenarnye.... TV LCD 42", aku baru 32" jer... Itu pun aku dah rasa besar sangat kat hall rumah ni...


Baringkan di atas sofa kejap sebab nak pasang kakinye dulu sebelum di tegakkan... 


Bila kaki dah pasang, tibalah masanye untuk membawa keluar TV lama yang banyak berjasa pada aku setakat ni.... Bab nilah yang paling aku malas sebenarnye... Sebab aku cerewet sikit, setiap wayar akan aku lap sampai bersih... Habis semua habuk aku clearkan, itu yang jadi lama tu...



Dalam aku sibuk2 bersihkan kabinet tu, boleh pulak Si Melly joget2 belakang aku... Usunye punya kerja lah tu... Budak hyper macam tulah.... Aku cakap kalau di tak tentu arah tu, budak terlebih gula...



Nampak tak betapa sibuknye anak buah aku sorang ni... Mana tangan pegang nutgetnye... Kat situlah dia nak masuk ikut aku ke belakang kabinetnye... Ishh.... Ishhh....


Ok, TV dah diletakkan.... Tinggal nak setup wayar2 yang banyak kat belakang tu supaya tak berselirat.... Yang penting senang nak tarik bawa keluar nanti....




Nampak tak berapa banyak wayar2 kat belakang tu.... Yang ni memang kepakaran aku untuk mengasingkan dan menyembunyikannye... 


Dah siap lap, dah siap setup, dah siap test.... Tinggal nak vacum semula mana yang patut....


Inilah hasil tuian aku untuk minggu ni... Harap janganlah buat hal lagi selepas 5 tahun waranty... Malas betul aku nak spendkan duit untuk TV.... Banyak benda lain lagi yang boleh aku buat... Beli keperluan bapa dan mak aku lagi bagus... Marah2 masa beli pun, tapi dalam hati suka sebenarnye.... Alaaaa plastik keliling screen pun aku lupa nak tanggal.... Oklah itu sahaja yang nak aku ceritakan tentang aktiviti aku minggu ni.... Padahal banyak giler nak di entrykan... Takpe aku buat satu persatu... Bubye....

10 comments:

pipoq said...

"kau pasti penasaran"..ehehehe..

citer ape bro pasang tu ? sungguh penasaran..

su said...

salam kenal ~

Buah zuriat tu mmg susah nk carik, tp kat entri "Buah Zuriat" su tuh juga ade link blog kalau nk dptkan buah tuh...

ehh, i followwww...

hehe~

HazHand said...

wau!! tv baru!!!
tv lame tu buang x|???
bg aku jelah..hahahhaha

Pengalaman kena tahan polis bengis

KM7 said...

singgah tengok tv baru...

Nur -al- Ain said...

waa pasni bleh singgah tgk tv plak.. heheee

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq...

Hahahaha... Penasaran yer...

Time tu test DVD Blue Ray Transformers... Tapi subtitle indonesia... Tu yang keluar perkataan 'Penasaran' tu... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: su...

Terima kasih atas informasi tersebut... Terbaca dalam blog awak sebenarnye...

Thanks sebab follow saya...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: HazHand..

Hehehehe.... Baru tu... TV lama masih ad lagi, tunggu nak rosak jer sekarang... Nanti saya bagi yer... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: KM7...

Jemput tengok yer... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur -al- Ain...

Boleh... Jangan tak datang rumah sudahlah... Jumpa kat Damansara Perdana jer.... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...