Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

15 March 2011

JJCK : Indonesia Cursine...Adui Enak Bangat Deh...!!!


Minggu lepas, macam biasa aku akan berada di Damansara sebab ada hal yang perlu diuruskan... Dalam masa yang sama, aku akan ambil wife aku di office... Sebenarnye aku dah bosan nak makan tempat yang sama di area Damansara ni... Mulalah otak ni nak cari tempat2 yang menarik dan boleh dijadikan panduan untuk korang... 


Kali ini JJCK aku berada di sekitar Damansara Perdana... Banyak tempat2 makan yang menarik sebenarnye di area ini... Cuma jarang aku war2kannye... Takpe aku akan ceritakan satu demi satu dalam entry2 akan datang... Tempat makan kali ini di kenali sebagai Restoran Ayam Goreng Fatmawati.... Macam biasa jer namanye kan...?? Sebenarnye restoran ini menyediakan makanan dan hidangan negara Indonesia... 


Bukan calang2 juga restoran ini, menu yang ditawarkan memang berbeza dengan menu makanan Indonesia yang kita tahu setakat ini... Bagi aku sendiri, banyak menu yang baru yang aku tak pernah rasa...


Ahli JJCK aku seperti biasa adalah wife aku.... Dialah yang mencadangkan untuk JJCK kali ini bersiaran di restoran tersebut... Maklumlah office dia setentang jer dengan restoran ini.... Minuman kali ini wife aku order Aisblend Avocado with Chocolate Syrup... Memang superb.... Siap order air kotak Teh Sorso (dari Indonesia)... Manakala aku pulak cuma order Air Tembikai....


Menu utama kali ini adalah Nasi Empel Goreng... Empel ni kalau bahasa kita adalah daging lembu.... Dagingnye digoreng lembut dan boleh dicarik2 dengan mudah ketika makan.... Selain itu ada juga hidangan sampingannye seperti tempe, tauhu dan ulaman di dalam set tersebut.... Jangan risau, takkan liat punya... Alaaaa macam stail Ayam Penyet lah juga hidangan ini... Rasanye sangat2 sedap dan mengenyangkan...

Untuk set2 tersebut, harga hidangan tersebut adalah seperti berikut :

1.  Set Nasi Empel Goreng  - RM8.50 satu set
2.  Air Avocado                    - RM5.00 segelas
3.  Jus Tembikai                   - RM3.50 segelas
4.  Teh Sorso                         - RM2.20 sekotak
5.  Soto Ayam (adik aku)     - RM5.50 sebungkus


Ok untuk kali ini dan untuk entry JJCK akan datang, aku akan attach kan sekali map untuk ke tempat2 yang aku cadangkan... Penambahan informasi untuk korang pulak merasainye sendiri.... Alamat restoran tersebut adalah seperti yang tertera di bawah ini :

RESTORAN AYAM GORENG FATMAWATI
GF-18, Jalan PJU 8/3,
Bandar Damansara Perdana,
47820 Petaling Jaya, Selangor.
Tel : 03-7710 9158 

8 comments:

cikbedahlaser said...

woo gi dah? best sgt2 ke?
ala.. jgn la goda sy.. rasa nk g la pulak.. ssh ni..

Unknown said...

ingat dah pg ke indonesia....

eMMe said...

mmmm...sedapnye....bro! ade lagi tak kotak merah tu? hehehehe...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikbedahlaser...

Heehehe... Dah merasakannye dah... Biasa2 jer tapi lain dari yang lain...

Bolehlah datang lagi kat area Damansara Perdana macam hari tu... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Diary Of One...

Takyah pergi jauh2, kat sini jer pun boleh... Hehehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe...

Oklah untuk yang baru merasainye... Agak menarik untuk dinikmati...

Kotak merah tu masih di dalam peti simpanan dan dikawal ketat... :)

Januar Parluangan Siregar said...

Makasih kerna sudi datang ke restoran kami. Saya Pak Januar owner restoran Ayam Goreng Fatmawati mengucapkan terima kasih atas comment anda dan dukungan anda ke rumah makan kami.

Harap Pak dan keluarga sudi datang kembali.

Pak Januar Siregar
Pemilik

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Januar Parluangan Siregar....

Sama2... Terima kasih kerana datang ke blog saya... Restoran bapak memang lain dari yang lain dan menu yang disediakan memang menarik perhatian... Yang penting semuanye sedap2 belaka...

Insyaallah saya akan datang lagi... Mahu rasa menu yang lain pula....

Salam perkenalan dari saya.... Muz....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...