Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

03 March 2011

Gadget : iPhone 4 Without Contract... Yg Ada Contract Tu Mengarutlah...!!!


Setelah beberapa bulan menunggu akhirnye tercapai juga aku untuk mendapatkan iPhone 4.... Tapi kali ini iPhone 4 yang tak terikat dengan kontrak yang mengarut tu.... Hehehehehe... Sangat2 puashati sekarang ni.... 

Korang mesti ingat aku dah beli iPhone 4 dulukan... Sebenarnye itu yang aku test dulu... Kepunyaan adik ipar aku EE... Aku kaji semua kemungkinan dan kelebihan tentang iPhone 4 tu dulu dan baru aku buat pengiraan semula... Mula2 tu, aku pun hampir terjebak juga membelinye di peringkat awal.... Kalau nak beli kena ada kontrak selama setahun atau 2 tahun... Dan kena ambil package yang telah disediakan.... Mengarutlah semua tu... Lepas tu menunggu punyalah lama, kena booking dululah dan kena bayaran yang macam2.... Sebab tulah aku bersabar dulu, pasti akan ada yang dijual tanpa kontrak...


Alhamdulillah apa yang telah aku check dengan orang kuat Maxis, rumus tersebut adalah benar.... Cuma kesabaran sahaja diperlukan.... So, dalam beberapa hari yang lepas aku terpaksa pergi ke beberapa outlet Maxis bertanyakan cara dan dimana sebenarnye untuk mendapatkan iPhone tersebut.... Hinggalah hari Selasa lalu, akhirnye dapat juga aku 1 unit iPhone 4 dari Maxis... Walaupun berebut dengan pembeli lain...


Sebenarnye untuk mendapatkan iPhone 4 ini sekarang amatlah sukar.... Terpaksa menunggu stok sekiranye ada... Kena rajin berulang ke Maxis.... Itu untuk yang kontrak, so untuk yang tanpa kontrak lagilah susah... Diaorang tak promote secara umum untuk yang tanpa kontrak... Diaorang rahsiakan dan akan menjualkan kepada yang betul2 tahu tentang perkara tersebut.... So kena buat study sikit....



Pagi2 lagi aku dah terpacak dengan wife aku di depan pintu Maxis Centre TTDI.... Itu pun orang dah ramai beratur... Bila pintu dibuka sahaja, berlari masuk mencari form nama untuk ditulis... Aku dapat tempat ke sepuluh.... Dan untuk hari ini seramai 16 orang kalau aku tak silap.... Semuanye beli iPhone dengan kontrak... Sebab kebanyakkannye aku rasa diaorang tak tahu tentang hal tersebut... Ada beberapa pembeli tu aku terdengar yang dia nak beli yang tanpa kontrak, staff Maxis tu kata diaorang jual untuk yang kontrak sahaja... 

Alamak aku dah panik dah.... Aku pun jumpa dengan pegawai yang bertugas... Tanyakan semula tentang yang tanpa kontrak, mula2 tu dia macam taknak bagitahu, tapi lepas aku terang serba sedikit iPhone tanpa kontrak tu, akhirnye dia kata ok... Tapi adalah beberapa soalan yang dia akan tanya... Rezeki aku pagi2 tu... Form aku dia catat sesuatu yang aku tak faham... 


Dari pukul 8.30 pagi, akhirnye nama aku dipanggil pada pukul 11.00 pagi.... Staff yang berada di kaunter confirmkan balik dengan pegawai yang aku jumpa tadi... Alhamdulillah walaupun menunggu beberapa jam, tapi apa yang diidamkan dapat juga... So tips untuk mendapatkan iPhone 4 tanpa kontrak adalah :

1.  Kena tunggu awal... Samada pukul 9.00 pagi atau pukul 1.00 petang...
2.  Bukan semua outlet Maxis akan ada stok untuk tanpa kontrak....
3.  Bukan ambil nombor di mesin nombor giliran, tapi kena isi form nama...
4.  Siapa cepat dia dapat...
5.  Tidak setiap hari dia orang akan ada unit... Diaorang sorok sebenarnye....hehehe..
6.  Outlet Maxis yang ada dan masa :
     - Maxis Centre - Taman Tun Dr Ismail (TTDI) : Masa : 9.00 pagi
     - Maxis - Cinelasure Mutiara Damansara : Masa : 1.00 petang
     - Maxis Centre - Garden Mid Valley : Masa : 1.00 petang
     - Machines - Garden Mid Valley (Sekiranye ada stok dari Maxis)
     - Machines - Mid Valley (Hampeh selalu takde stok katanye, padahal owner yg sama)...
7.  Harga di Lembah Klang terkawal... Di Penang dan Ipoh mengarut sikit... Diaorang tambah harga...


Inilah unit iPhone 4 tanpa kontrak yang aku tunggu selama ini... Ramai yang tak sabar sebenarnye untuk mendapatkannye... Tapi terpaksa terikat dengan kontrak yang mengarut, Digi dan Maxis... Sebab permintaan terlampau tinggi , so diaorang buat strategi pemasaran mereka... Aku dengan strategi aku sendiri.... 

iPhone kali ini cuma 16GB sahaja, itu pun aku rasa dah cukup besar dah... Harga RM2290.00 seunit di Maxis, tanpa ada apa2 charge sampingan.... Bayar cash terus, malas nak berhutang2... Cuma sim kad kita sekarang kena tukar kepada yang Micro dulu.... Lebih kecil dari yang biasa kita pakai.... 

iPhone 4 ni bukanlah aku yang pakai... Aku hadiahkan untuk wife aku sempena harijadi dia akan datang... Kiranye hadiah in advance lah... Aku pakai iPhone 3GS pun dah cukup.... Silap2 nanti iPhone 5 yang aku sambar... Hehehehe...






So, bagi mereka2 yang hendak mendapatkan iPhone 4 tanpa terikat dengan kontrak, bolehlah ikut tips yang aku bagitahu tadi yer... Tapi iPhone akan keluarkan satu lagi produknye iaitu iPhone 5... Lebih kecil dari yang ada sekarang... Kalau tak silap lebih kurang saiz paparan screen iPhone yang ada sekarang... Menarik tu... Aku diberitahu oleh pihak Maxis sendiri hari tu... Dan kalau tak silap dengar hari tu, ia akan keluar di pasaran Malaysia dalam bulan September atau Oktober tahun ni.... 

Oklah itu sahaja tips dan informasi yang aku nak kongsi tentang gadget terbaru di Chilabaey's Spot.... Moga kita ketemu di lain entry di ruangan GADGET... BYE.....


11 comments:

Unknown said...

bestnye dapat iphone4.. hehehe.. kalu kontrak bkn main mahal harga iphone 4 jadinye..

erolnukman said...

huhuhu..bagus nya..hari tu sy beli iphone 4,leceh dgn kontrak itu ini...last2 bagi bini jugak.hahahaha

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Encik Blogger...

Memang puashati... Sebab tulah saya bersabar untuk sekian lama nak dapatkan yang tanpa kontrak... Bila dikira2 balik, mengarut sangat... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: erolnukman...

Susah juga kalau terikat dengan kontrak, sampai 2 tahun pun ada...

Bro punya wife lagi untung, rezeki terpijak namanye tu... :)

My Airul... said...

bile nk buat contest dpt iphone?? hahahaha

Chilabaey's Spot 2 said...

To: My Airul...

Wah menarik tu... Insyallah kalau iPhone dah turun harga hingga RM100.00... Hehehehe... Ada2 ajer... :)

cikbedahlaser said...

dr aritu dh dgr ura2 iphone 5 nk kuar.. tgh tgu.. tgu je la tp.. hehehe
skrg maxis mmg bagi beli x de kontrak.. sbb b4 ni ade dah call.. tp tu la..stok sntiasa nye habis

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikbedahlaser...

iPhone 5 tu tunggulah... Entah bilalah tu... Confirm lambat...

iPhone takpe kontrak memang ada, cuma kena pandai slowtalk... Diaorang takkan war2kan untuk umum... Rugilah diaorang... Saya dah dapat 1 dah minggu lepas under maxis... Ingat nak try dptkan satu lagi minggu depan...Hehehehe...

Tapi kena beratur panjang dan siapa cepat dia dapat... Samada ada atau kontrak, stok memang tal banyak diaorang open setiap hari... Nasib masing2...

Unknown said...

uiks...baru arini tawu iph0ne ade dijual tnp kontrak..barula berbaloi beli kalau xde kontrak kan..

thanks f0r d inf0 :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: hAizi si bObOb...

Tak semua orang tahu, sebab Maxis tak open for public... Siapa yang betul2 tahu sajer yang ada rezeki... Tapi kena buat stady dululah.... Hehehehe... Macam saya sebab dah dapat info sebab tu tak beli awal2... Bila dah betul2 ada jual tanpa kontrak baru saya cari dan beli... :)

Anonymous said...

ape info nak bgtau kt pegawai maxis bila kita nk iphone w/out kontrak???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...