Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

25 August 2009

Masuk Ke Wad Semula...!!!

24 Ogos 2009 (Isnin) - Pagi2 lagi aku dah bersiap untuk menghantar bapa aku ke HUKM.... Ada appointment untuk kemasukan ke wad.... Tujuan masuk wad kali ni adalah untuk operation kecil melalui tekak yang dipanggil ERCP.... Tiub yang berada di dalam badan bapa aku akan dikeluarkan semula setelah 2 bulan diletakkan.... Tiub tersebut adalah untuk membaikpulih saluran hempedu yang telah dibuang bulan April tempohari..... Kali ni merupakan kali kedua bapa aku menjalani prosedur tersebut.... Yang pertama hari tu pada bulan Mei 2009..... Hari ni genap 3 bulan tiub tu berada dalam badan bapa aku..... Kali ni bapa aku relaks sikit sebab dah pernah buat..... Atau buat2 tak kisah.... Nak buat macamana dah nasib.... Agak ceria juga bapa aku kali ni.... Mak aku suka kacau bapa aku.... Mak aku kata "Sukalah tuh duduk hospital, ramai nurse datang...." sambil bergurau... Bapa aku senyum jer walaupun hidungnye ditutup.... Yang jadi kehairanan dengan bapa aku ni, mana2 saje di pergi masa sihat ke, atau masa sekarang ni, ramai aje orang yang minat dengannye.... Itulah yang mak aku suka kacau tu....
Mak aku akan menemankan bapa aku untuk 3 hari ni....

Wad Surgery 1 (5B), Katil 23, Tingkat 5..... kali ni.... aku rasa dah hampir semua katil bapa aku dah tidur sejak masuk HUKM ni.....

Ada jer yang nak diborakkan oleh bapa aku.... Walaupun kadang2 tu aku sendiri pun tak faham dengan apa yang dikatakan... kena ulang banyak kali baru faham.... disebabkan keadaan paru2 bapa aku pun baru nak sembuh....

Snap tetap snap.... Macam nilah keadaannye aku, mak dan bapa aku kalau berada di wad....

Time ni baru lepas pemeriksaan daripada doktor.... Borang release untuk buat operation esok pun dah ditandatangani.... darah dah ambil.... jantung pun dah check.... Maka esok bapa aku akan dibawa masuk ke dewan bedah dalam pukul 2.00 petang.... Bapa aku akan ditidurkan semasa prosedur dijalankan..... Apa yang aku harapkan esok agar semuanye selamat.....

Mak aku tengah membetulkan kedudukan badan bapa aku....

Sambil2 betulkan, sempat lagi bergurau dengan bapa aku.... maklumlah dah 43 tahun bersama..... kemesraan dan kasih sayang seorang isteri kepada suaminye sukar dilupakan....

Time ni aku dah nak balik dah... ada beberapa perkara yang aku kena settlekan....

Selesai sudah aku menguruskan kemasukan wad bapa aku..... Jam hampir pukul 2.30 petang.... Aku terpaksa balik sebab ada hal kerja yang aku kena selesaikan... Yang penting aku dah settlekan urusan bapa aku dan juga penyediaan keperluan mak aku di wad.... Dan petang ni pulak anak buah aku Intan pulak akan datang bawa makanan untuk berbuka.... Akak aku pun kata nak datang juga petang ni... oklah tu, turn diaorang pulak uruskan mak bapa aku.... Aduh Letihnye Aku......

12 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sayu lihat kalau orang tua kita sakit itu ini...nuar doakan ada keajaiban di bulan Ramadan ni tuk ibu ayah abg sehat sepenohnya...takyah treatment itu ini lagi...amin...doa doa doa =)

Miss Hirose said...

semoga ayah kamu cepat sembuh k..
byk2 berdoa..

MuMMy 2 Haqq said...

semoga ayah chilabaey cepat sembuh ye..

Wawa_Nadwa said...

puasa hari yg pertama, abah wawa tertibe sakit.
baru wawa rasekan camne perasaan bile bapa kite sakit.
mase tu sedih sgt2.
takbleh tgk dia sakit..
hmm..

Semoga ayah pakngah cepat sembuh.
=)

farish izaryl @izreez said...

sian..semoga cpt sembuh:(

farish izaryl @izreez said...

sian..semoga cpt sembuh:(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Alhamdullilah semuanye telah selamat.... dah tak payah dah nak masukkan tiub tu lagi... semuanye dah baik... :) Thanks 4 doa Nuar...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss hirose...

Thanks again.... Semuanye telah selamat sekarang...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MuMMy 2 Haqq...

Insya-Allah... Terima kasih...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Macam tulah bila ibu atau bapa kita sakit... perasaan tulah yang menunjukkan yang kita ni sayang dan kasih pada mereka berdua... ada orang tu langsung takde perasaan bila keluarga sakit... bagi saya, saya dah laluinye sekarang ni hampir 4 tahun dah... Masa kita sakit dulu macamana layanan diaorang kepada kita, dan semestinyelah sekarang ini kita pula kenalah berikan layanan yang sama kepada mereka... sementara mereka masih ada.... Berikan kasih sayang kita dengan sebaiknye kepada mereka... hilang jerih mereka membesarkan kita nanti... Percayalah....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: farish sinclair...

Macam tulah lumrah kehidupan di dunia... Kita kena terima dengan seadanye.... Insya-Allah....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: farish sinclair....

Amboi Rizz sampai 2 kali tekan komen... rajin bebenor nampak... hehehe... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...