Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

18 August 2009

Ke HUKM Lagi Hari NI.... Takutnye...!!

Aku baru balik dari HUKM, Cheras.... Hari panas betullah.... Dahlah parking kat dalam HUKM tu sendiri tak cukup, so aku berpusing2 beberapa kali dalam parking... Tak dapat juga parking pun.... Last2 aku ambil keputusan keluar balik dan parking kat kawasan Stadium Bola Sepak Cheras.... Taklah jauh sangat.... Tapi berpeluhlah juga k****k nak menapak sampai ke Bangunan HUKM.... Yang bagusnye parking ni, ianya FREE...!!! Sampai je kat bangunan HUKM tu, fulamak ramainye orang pakai mask.... Naik seram sejuk aku rasa.... Sebab kat HUKM ni sendiri diaorang telah membuat pusat untuk mereka yang mengalami dan dijangkiti H1N1... dulu tertumpu kat Hospital Sg.Buloh je.... Aku dahlah tak pakai mask, ni yang buat seram sejuk je ni.... Tawakal jelah... lepas ni aku akan pakai mask.... Hari aku ke HUKM adalah untuk menyambung ubatan bapa aku untuk 2 bulan lagi.... sepatutnye aku ambil hari Jumaat minggu lepas... bila tengok semula surat ubat, alamak dah terlepas tarikh tapi nasib baik ada lagi ubat untuk sehari dua lagi.... cuailah aku kali ini.... Tak boleh diamalkan ni.... Tanya pegawai yang bertugas, ubat boleh diambil pada pukul 4.00 petang... sebab surat ubat kena melalui doktor yang merawat dahulu.... ok itu aku tahu dan macam biasalah tiap2 kali ambil ubat.... Aku cakap kalau petang ni aku tak sempat sebab aku ada kerja kat tempat lain.... aku akan datang esok pagi untuk collect ubat.... So, sekali lagi aku akan ke HUKM esok pagi... Aku akan pakai mask kali ini..... Bahaya dan kritikal tau situasi sekarang ni.... cuma taknak diwar2kan je... takut orang panik.... jadi kita haruslah berwaspada dan sediakan payung walaupun hari tak hujan.... Arios Amigos.....

8 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sediakan payung sebelum hujan

la ni...

sediakan topeng sebelum demam

brrr...

farish izaryl @izreez said...

uhuu knape bang..bhya dmam skng huhu

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™...

Betul..x3... Kena pakai mask lah lepas ni... walaupun kita masih sihat, mencegah lebih baik dari mengubati... nanti takut dah terlambat, subhanaallah..... Pesanan dari khidmat masyarakat...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: rizz...

Hang Rizz suka beno makan ramai2 kat luarkan dengan kawan2...kan..?? So, hang pakai ye mask mase jalan2 tu, pesan kat kawan hang sekali... ok... hehehehe....

Wawa_Nadwa said...

lebih baik berhati2 dari awal.
kesedaran ni perlu ade kat semua org.
kalau anggap mende ni remeh, ramai la yg jadi mangsa nnti.
kdng2 nk gi mane pun takut sekarang nii..
huii..
makin meningkat kadar kematian pesakit HINI ni..
Al-Fatihah tuk mereka.

Chilabaey's Spot 2 said...

Tulah kena berhati2 dari sekarang.... kalau badan tu ak berapa sihat cepat2 ke klinik berhampiran dulu... lepas tu baru ke Hopital yang mempunyai kelengkapan khas yang boleh mengesan... janganlah pergi ke hospital2 yang kurang peralatan, silap2 dari sihat terkena pulak.... :( Al-Fatihah untuk mereka juga ye Wawa...

eazy insyira said...

wah bestnye byk die shopping.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eazy...

Bestlah sangat... bila dah tengok depan mata kat rumah baru rasa seronok... sebab masa kat pasar rasa nak balik cepat je... sebab berat tangan membawa... hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...