Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

02 August 2009

Harry Porter... The Half Blood Prince...

Hari Khamis yang lalu.... Pukul 5.30 petang adik ipar aku SMS bagitahu nak joint dia tak..??? Nak joint apa..?? Tengok movie Harry Potter....!!! Laju je aku balas, setuju.... Time tu aku tengah drive nak balik rumah.... Call wife aku, nak joint sekali ker....?? Rupanye dia dah tengok awal cerita ni minggu lepas.... Kurang asam betul.... Dia kata boring..... Biasalah perempuan, kalau bab2 cerita dari buku2 fantasi ni malas nak layan.... Tapi bagi aku, kalau boleh nak tengok berkali2 sampai muntah..... So, aku layanlah movie tu dengan adik ipar aku.... wife aku pulak dia jalan2 kat area Ikano dan Curve.... sanggup tu... biasalah, sekarang ni kan tengah sale..... Elok pulak malam ni tak ramai orang... kalau tidak sebelum ni punyalah ramai umat manusia.... nak beli popcorn pun kena beratur panjang.... Kali aku tengok kat Cinelasure.... tiket pukul 8.15 malam..... dah book petang tadi jadi senanglah sikit.... tak payah nak beratur panjang..... Dalam wayang tu punyalah sejuk sebab orang tak ramai.... nasib baik aku pakai baju lengan panjang, kalau tak mahu beku urat saraf aku.....

Dekat 3 jam juga Harry Potter kali ni..... Tapi kesimpulannye, episod agak slow jalan ceritanye.... ini disebabkan kita dah tengok episod sebelum2nye yang mana jalan ceritanye grand dan berkisarkan aktiviti persekolahan beliau.... manakala yang terbaru ni banyak menceritakan tentang pengetuanye yang telah merasakan diri dia akan mati serta dendam membara Mulfoy terhadap mereka2 yang telah membunuh ayahnye.... Tapi cerita kali ni memang banyak menyentuh jiwa dan sedih bila tengok Dombledorf mati.....

Kalau aku tengok kali ke tiga, dah sure aku akan tidur punya.... Tapi aku akan gagahkan diri untuk tengok untuk kali kedua.... Untuk Harry Potter kali, tak sama macam kita excite tengok Transformer hari tu... Kalau berkali2 tengok pun tak boring.... Padahal sebab Megan Fox ada kot.... Cerah biji mata... hehehe.... Sebagai peminat setia Harry Potter aku akan tetap untuk memdapatkan DVD nye nanti sebagai kesinambungan koleksi DVD aku yang sebelumnye....

6 comments:

starlight said...

best..best......resipi sagu mate ikan tu x bg pon...nak detail...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: bee....

Maaf lupalah.... saya pun ikut resepi blogger Raihanna... http://rihannaidzmi.blogspot.com
try ye...

NM. Amalina said...

kalu cter slow.
xjd tgok la.

hehe.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur Mariaminul Amalina....

Janganlah ikut cakap saya... kalau dah dalam hati kata nak tengok, pergilah.... sambungan episod yang lepas, mestilah tengok kesinambungannye... pergi ye.... :)

Raihanna said...

salam singgah...
alamak..
rai baru rancang nak p tgk citer harry potter... hahaha..
x best ek?
awak dah tgk x citer drag me to hell?
best x ek citer tu??

Chilabaey's Spot 2 said...

Rai... kalau nak engok tu pergilah.... kalau tak tahu pulak ceritanye nanti.... Filem Drag Me To Hell belum tengok lagi... tapi macam best juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...