Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

25 August 2009

Akhirnye Bapa Aku Selamat...!!!

Aku baru balik dari HUKM.... Alhamdulillah semuanye selamat dan berjalan lancar.... Bapa aku baru sahaja tadi menjalani ERCP di dewan bedah skopik.... Tujuan operation ini dijalankan untuk mengeluarkan semula tiub yang berada di dalam badan bapa aku sejak 3 bulan lalu... Ini merupakan kali ke-3 sebenarnye.... Syukur ke hadrat Ilahi kondisi bahagian kawasan hempedu yang dibuang hari tu sembuh sepenuhnye.... Jadi tidak perlu lagi dimasukkan semula tiub tersebut.... Dan terdapat juga pembedahan kecil di bahagian saluran Hempedu hari itu... untuk mengeluarkan sedikit lebihan saluran di bahagian tersebut....

Aku sampai di HUKM dalam pukul 1.00 tengahari tadi, sebab ada beberapa perkara yang aku kena settlekan.... Semalam doktor ada bagi tahu yang operation akan dijalankan pada pukul 2.00 petang.... Sampai je kat wad, bapa aku tak tidur pun, mungkin risau agaknye.... Berboraklah dia macam2... entah apa2 topik entah.... Nak hilangkan kerisauan agaknye...

Dalam pukul 1.50 petang, staff nurse datang bawa fail kesihatan bapa aku, dah sampai dah masa untuk ke dewan bedah.... So, attenden wad pun sorong katil bapa aku ke tingkat 1.... Aku, mak dan akak aku pun ikut dari belakang.... Tunggu doktor2 pakar yang selalu operate bapa aku sekejap.... Dalam pukul 2.20 petang baru bapa aku dibawa masuk ke dalam dewan.... Prosedur ini mengambil masa 1 jam... dalam keadaan bapa aku ditidurkan dahulu....

Keadaan bapa ku selepas operation dijalankan... Sayu hati aku bila tengok bapa sendiri terlantar macam tu... Dahlah tu dalam keadaan tak sedar.....


Bapa aku masih tidur... Tapi bila ditepukkan tangannye dia celik mata tapi lepas tu dia tidur semula....


Beginilah bilik operation skopic bapa aku... alatan yang korang nampak tuhlah tempat bapa aku akan dibaringkan dalam keadaan tak sedar.... Kat situlah juga pembedahan kecil akan dijalankan...

Pukul 3.30 petang tadi bapa aku selesai menjalani operation.... disorong dan diletakkan dahulu di kawasan menunggu.... Tujuan untuk moniter bapa aku sampai sedar..... Kemudian doktor pakar bapa aku datang beritahu tentang operation tersebut dan apa yang diaorang buat pada bapa aku.... Dari apa yang diterangkan Alhamdulillah bapa aku sekarang ni dalam keadaan yang amat baik sekali.... Luka2 operation tempohari pun telah sembuh sepenuhnye.... Tidak perlu lagi untuk dimasukkan tiub.... Dan tidak perlu risau tentangnye.... Sekarang ni perlu jaga makan dan jaga kesihatan.... Walaupun baru keluar dewan bedah dan sedar sepenuhnye, bapa aku still sambung puasanye.... masuk hari ni tak pernah lagi tinggal puasa.... respect sama lu lah abah...


Banyak giler juadah dan lauk pauk yang dijual di sini....

Dah sampai wad bapa aku dah sedar dah..... Tapi dia nak tidur sementara berbuka... maklumlah penat operation dan ubat tidur lagi... So, sementara akak aku ada maka aku culik mak aku bawak dia pergi pasar Ramadhan kat area Stadium Bolasepak Cheras.... Mak aii best giler pasar tu.... dahlah tu panjang betul gerai2 yang ada.... sebab mak aku penat menjaga bapa aku sepanjang malam so badan dia pun kurang sihat, jalan pun goyang2... cepat2 beli juadah lepas tu hantar balik ke HUKM.... Dan aku pulak meneruskan perjalanan pulang ke Damansara... cewah ayat, tak hingat.... hangit adalah.... hehehe... Untuk hari ini, aku amat berpuas hati dan bersyukur sekali lagi kepada Allah kerana melancarkan operation tadi.... Alhamdulillah....

16 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sayu juga melihat gbr2 ayah abang tapi mujur semua dah ok...syukur =D

Unknown said...

alhamdulillah selamat.. mudah-mudahan bapa awk akan kembali pulih seperti biase yer..

MaizaC'Joe said...

syukur alhamdulillah abah awk dh stabil.. sorry kt jengah blog awk..

salam perkenalan..selamat berpuasa
semoga kekal mnjadi anak yg soleh

Hazzy Ishak said...

alhamdulillah semuanya selamat...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Saya pun sayu je bila dia keluar dari dewan bedah... Tapi apa yg dikatakan oleh doktor, Alhamdulillah semuanye ok dah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: JIVEBUMZ...

Itulah yang saya harapkan sebenarnye... Insya-Allah akan sihat sepenuhnye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MaizaC'Joe...

Terima kasih, moga2 dan diharapkan macam tulah... Saya dah berusaha.... Allah akan menentukan... So far so good sekarang ni.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak

Alhamdulillah dah selamat satu perkara sekarang... Ada satu lagi operation lepas raya ni... :)

jai@jezz said...

syukur alhamdulillah bapa kamu selamat akhirnya.. tak pernah lagi pergi bazar ramadhan kat stadium cheras.. nt nk try la...

** moga bapa kamu sihat sepenuhnya.. dan boleh sambut raya.. :)

Miss Hirose said...

alhamdullillah da selamat kan..
sedapnye lauk tuh..hehhe

♥♥ eija ♥♥ said...

allhamdulillah semua dah okay kan :) sejak dari mula ja follow blog abg ni.. ayah abg seorang yang sgt tabah :)

Ella said...

syukur alhamdulillah..
semoga ayah awak cepat sembuh ya..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: jai.jezz ^.~

Syukur semuanye selamat dah... Ni pun baru sampai rumah bawa bapa balik... dah keluar wad dah...

Trylah pergi bazar ramadhan tu, best giler... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss hirose said...

Alhamdullillah, berkat doa dan kata2 peransang kalian juga...

Memang best lauk2 kat bazar ramadhan tu... pergilah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cik eja^_^

Terima kasih kerana mengikuti blog saya yang tak seberapa ni.... Bapa saya ni kalau ikutkan tenaga dan kederat memang susah, tapi semangat untuk berjuang tu sangat saya admire... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ella...

Insya-Allah, itu yang saya harap2kan... bila tengok masa dia sihat dulu tak sangka jadi macam ni... itulah dugaan di dunia.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...