Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 September 2010

Yang Ni Boleh Dikira Kuih Raya Tak....???!!! Bolehlah....!!!!!



Hujung minggu lepas aku balik ke Damansara untuk menghantar wife balik rumah... Maklumlah cuti raya dah habis, kiranye Jumaat minggu lepas dia dah kena kerjalah.... So, Jumaat lepas kerja tu aku jemput dan bawa dia jalan2 dan beli barangan dapur sikit... Yerlah lepas ni nak kena tinggal lagi, aku terpaksa menguruskan bapa aku di Banting.... Dan inilah masanye untuk aku luangkan masa untuk bersama....




Dan kebetulan pulak family mertua aku nak datang dan tidur di rumah aku, petang tu aku ke Giant Kota Damansara sekejap untuk membeli barangan dapur dan sedikit juadah.... Macam biasa bila datang ke sini, pasti akan lalu outlet J-Co Donut.... Apalagi, macam biasalah wife aku, sengih2 nak beli donut tersebut.... Ok juga dalam hati aku, lama juga tak makan sejak bulan puasa hari tu.... Dan macam biasalah kitaorang akn beli terus 2 dozen....


Nah ini dia hasilnye.... 24 ketul donut dalam pelbagai perisa dan rasa.... Dari yang banyak2 tu kebanyakkannye adalah wife aku yang punya citarasa.... 





Kalau yang bab ada kacang2 tu, bukan aku yang punya... Sebab aku kurang sikit nak makan kalau ada kacang2 tu... Tak dapat feel.... Kalau yang lembut2 dan takde halangan untuk mengunyahnye, yang itu aku yang punya.... 





Bagi mereka yang masih belum merasakannye, bolehlah mencubanye di outlet2 yang terdekat.... Macam aku aku lebih minat J-Co lagi berbanding Big Apple... Sebab donut Big Apple rata2 yang aku makan terlalu manis... Dan rasanye hampir sama antara satu sama yang lain....




Harga yang ditawarkan takdelah mahal sangat jika kita banding dengan rasa dan kesedapannye.... Kalau beli banyak, kita akan dapat harga yang lebih menarik sebenarnye.... Jom kita try bagi mereka yang masih belum merasainye... 

12 comments:

Unknown said...

hebat kuih raya dari J'co,
hihihihihi....

sedap tue abg:)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie...

Hebatkan, pasti kopak selama 3 tahun kalau ini yg dibuat kuih raya... hehehehe.... Buat makan sendiri2 jer...

Memang sedap.... :)

♥♥ eija ♥♥ said...

wooo pakngah banyak nyer beli donut hehe..

macam sedap jer tak penah rasa lagi brand nie hehe... nie membuat ja terliur nie pakngah dah laa puasa hari nie...

Hazzy Ishak said...

memang gempak la kalau ni kuih raya tahun ni.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥...

Banyak sebab ramai yang suka makan.... Kalau try sekali pasti nak lagi.... Betul saya cakap... saya dulu pun macam tu....

Alaaaa sorry2... Tak tau pulak cikgu puasa.... hehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak....

Gempak ker Hazzy.... Kalau inilah kuih rayanye, manalah saya nak cari balang nak letakkannye yer... Kalau ada pun pasti penuh meja tu.... ;p

eqbalzack said...

wahhh..dasat2 kueh raya tuan! kueh raya org kaya tu...hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

TO: Eqbalzack...

Janganlah kata macam tu tuan, kuih makan sendiri jer.... Kalau tuan datang rumah baru saya sediakan kuih ni yer.... Special untuk tuan... :)

Akulah Aqilah Itu said...

Uhhhh.. Tak tahannn.. perut lapar ni!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Bukan Gadis Comel....

Alamak sorrylah... Nanti saya letak gambar kotak kosong yer... Hehehehe... :)

Unknown said...

abang,.,.
hebatnya kuih raya,,ayu nak gak

psst.
giants kota damansara?...adik perempuan ayu kerja kat situ...masa baru dibuka chasier,.sekarang dh supervisor

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman...

Hehehehe.... Takdelah sampai nak buat sebagai kuih raya... Berapa hari jerlah boleh tahan, lepas tu pasti kena beli lagi...

Ha'aah kat Giant Kota Damansara, dekat dengan rumah... OOO iyer ker, mesti pernah terserempak kat sana... Saya ke Giant tu sejak dibuka lagi.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...