Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

27 September 2010

Sepi Work Station Aku Kat Damansara Sekarang Ni....!!! Hurmmm....


Sejak bulan Jun hari tu lagi, workstation aku kat rumah terus senyap sunyi.... Takde kerja parttime yang dilakukan kat sini... Ini semua sejak abah aku dimasukkan ke wad Hospital Banting tempohari... Aku sekarang ni masih berada di kampung di Banting untuk menguruskan abah aku yang masih sakit dan tahap kesihatannye yang tidak menentu.... Dah tanggungjawab aku untuk menjaga ibubapa aku.... 


Sekarang ni yang gunakannye pun wife aku, itu pun sebab nak iChat dengan aku.... Tapi kebiasaannye dia akan guna laptopnye saje.... Jadi agak bersarang jugalah workstation aku sekarang ni...




Kalau aku balik Damansara pada hujung minggu barulah aku gunakannye.... Sebab aku sekarang ni dah bawa iMac aku yang aku beli hari tu ke kampung... Dan banyak kerja2 aku, aku buat di Banting.... So, workstation baru aku aku dah setup di rumah mak aku.... Internet, aku guna iPhone jer... Lagi laju.... Kalah Stremyx... Hehehee.... Sekarang ni aku dapat job part time baru, tengah sibuk uruskan dokumen2 penting sebelum kerja dilakukan... Agak lumayan juga hasilnye nanti... Bolehlah aku asing2kan untuk keperluan bapa aku sekarang ni.... Alhamdulillah syukur ke hadrat illahi.... Aku masih boleh survive, walaupun tanpa bantuan sesiapa... Yang lain yang berkenaan, berhiburlah sewenang2nye... Abaikan tanggungjawab anda yer...

8 comments:

Lia Hasty said...

nak pinjam workstation pakngah..

;-)

http://claraemilycancer.blogspot.com
http://claraemilycancer.tumblr.com

Hazzy Ishak said...

kalau dah bersarang tu, tak reti2 bagi pinjam ke.

hehe...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Boleh ajer Lia... meh datang rumah ambik.... Call dulu yer.... hehehehe... ;p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Tu lah pasal.... Tapi nak tunggu matang dulu, baru boleh kutip sarang burung tu... Kayo den nanti.... Hazzy...Hazzy.... ;p

♥♥ eija ♥♥ said...

cantik nyer tempat keje pakngah hehe

hehe...
weekend nie tak singgah pun blog pakngah sebab de kat Taiping :)

lupa nak tanya pakngah dah sambar ker I Phone 4?? tengok luanching kat tv teringat kat pakngah hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Takdelah cantik sangat... Biasa2 jer...

Bila2 pun boleh singgahkan.... Tak kisah punya....

iPhone 4 belum lagi, tengah tunggu review pengguna Malaysia dulu tentang kebaikan, masalah yang akan dihadapi dan package yang ditawarkan... Tak minatlah kalau phone ada kontrak2 ni... Sebab kita masih berhutang sebenarnye...

Nak beli dan pakai terus jer sbb malas nak beli nombor2 baru... Tengah tunggu lagi... Kena membeli secara bijak, bukan nak menunjuk2... Sbb yg nak pakainye kita.... Insyallah kalau jadi nanti nak sambar 2 terus....

Anonymous said...

salam..saya ni baru b'jinak2 dgn blog chilabaey ni..best utk dibaca..

cuma saya t'tanya2..chilabaey ni x bekerja sepenuh masa ke? sbb kebanyakan masa chilabaey dihabiskan di banting, menjaga ayah yg sakit..

kagum saya dgn semangat chilabaey m'jaga org tua yg tgh sakit...semoga Allah memberi kekuatan kpd chilabaey & semoga ayah chilabaey cepat sembuh ye..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous...

Terima kasih kerana sudi membaca blog yang tak seberapa ini... Takde apa yang best pun kat sini cuma luahan rasa untuk kurangkan tekanan dalam diri...

Saya sejak bulan Julai hari tu (sejak bapa dimasukkan ke wad) saya terpaksa ambil cuti tanpa gaji sehingga sekarang... Kerana menjaga dan menguruskan bapa saya yang masih dalam tahap kritikal... Takde cara lain sebab saya seorang sahaje lelaki dari 4 adik beradik...

Dan dalam masa yang sama saya juga bersyukur ke hadrat Ilahi sebab masih diberikan rezeki dengan kerja2 part time yang boleh dilakukan di rumah mak saya... Masih belum putus lagi rezeki yang Allah berikan... Dan bagi sesetengah orang akan hairan macamana saya boleh hidup walaupun tiada bergaji.... Itu yang tersurat dalam perjalanan hidup saya sekarang ni... Rezeki di tangan Allah....

Kalau dibaca dlm blog saya ini, saya akan travel dari Banting ke Shah Alam dan kemudian ke Damansara setiap minggu untuk menguruskan wife dan juga adik... Dalam masa yang sama ibubapa saya juga saya kena uruskan sebaik mungkin...

Tak payahlah kagum dengan apa yang saya lakukan.... Semua itu adalah tanggungjawab saya sebagai seorang anak lelaki tunggal dalam keluarga saya... Yang masih belajar, yang masih ada nak kecil saya ketepikan dulu sbb ada alasan kukuh... Tapi yang lain tu saya masih tak faham nilai hidup mereka... Apa yang dikejar, apa matlamat hidup mereka dan apa prinsip kehidupan mereka di dunia ini dan yang penting apa target mereka sebenarnye untuk membawa mereka ke dunia akhirat kelak...

Sekali terima kasih saya ucapkan kerana menjadi pembaca saya secara senyap... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...