Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

27 September 2010

Anak2 Buah Kesayangan Hamba.... Dah Besar Rupanye...!!!


Minggu ni aku macam biasa ke Damansara untuk menguruskan wife aku pulak.... Dalam masa yang sama, aku pun ambil kesempatan untuk ke rumah adik aku Azu... Alaaaa datang berayalah kononnye.... Padahal rindu dengan anak buah aku.... Lagi2 sekarang ni dah tambah seorang lagi family member....




Dulu sangat2 takut nak pegang.... Tapi Alhamdulillah sekarang ni anak buah aku yang baru ni dah semakin besar dan agak tegap dah.... Raja Kecik aku gelarkan... Tapi aku rasa lepas ni kena panggil Raja Besarlah pulak... Lahir dengan berat cuma 1.82 kg, sekarang ni kalau aku tak silap dah mencecah 3 kg dah.... Budak tak cukup bulan, 8 bulan dah kena keluar ke dunia...


Raja Muhammad Harris Emran bin Raja Iskandar Syazrim Syah a.k.a Raja Kecik


Yang ni pulak kakaknye.... Lagi aku sayang.... Raja Nur Emily Fareesna binti Raja Iskandar Syazrim Syah a.k.a Melly.... Anak2 buah aku dengan aku memang manja sebab aku suka melayan, suka bawa jalan2 tapi dalam masa yang sama aku akan nasihatkan mereka tentang apa yang baik dan apa yang tak baik untuk dilakukan.... Samada mereka ni nak ikut kata2 aku tu terpulang... Sebab tugas aku adalah sebahagian dari kehidupan mereka, tapi yang lebih mencorakkannye dan juga membimbing mereka adalah kedua ibubapa mereka sendiri.... 

Kalau cara dan corak kehidupan ibubapa mereka tak betul maka anak2 secara tak langsung juga akan mengikut dalam diam2... Banyak contoh aku dah lihat sebenarnye... Kadang2 tu bila kita nasihatkan sesuatu untuk kebaikan, sukar pulak menerimanye, kononnye mereka lebih baik mengajar anak2 mereka.... Tapi hakikat sebenarnye, anak2 tersebut secara tak langsung telah pun mengikut perangai dan cara kehidupan ibubapa mereka sendiri... Budak sekarang lebih bijak mengatur hidup, lebih bijak menipu, lebih bijak merancang untuk diri mereka, kadang2 tu ibubapa tak sedar akan perkara tersebut... Yang mereka nampak anak2 mereka baik  jer di depan mata.... Tetapi disebaliknye, orang lain lebih tahu....

Untuk anak2 buah aku yang masih kecil lagi ni, pakngah doakan semoga cerdik di jalan yang betul dan menjadi orang yang berguna untuk ibubapa anda yer... Kalau periksa nanti "Dapat Keputusan Yang Membanggakan" yer... Jangan tipu2 pakngah ok.... 


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...