Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

06 September 2010

Akhirnye Terlangsai Juga Kewajipan...!!!




Akhirnye hari ni berkesempatan juga aku menunaikan kewajipan aku untuk melangsaikan Zakat Fitrah yang sehari demi sehari aku nak bayar.... Tahun ni aku bayar untuk 5 orang terus.... Dan tahun harga zakat untuk Selangor dan Wilayah Persekutuan ditetapkan sebanyak RM7.00 seorang bersamaan 2.70 kg beras....



Selalu aku baya di shopping kompleks di KL atau di Damansara tapi kali ni aku bayar di Masjid Banting sebab aku sekarang berada di Banting, Selangor  masih menguruskan bapa aku yang sakit... Lega sikit hati bila dah bayar kalau tak hati tak tenteram jer... Macamana dengan korang pula..??? Dah settle belum... So, kalau yang masih belum jalankan kewajipan anda sebagai umat Islam yer... Tinggal 5 hari lagi, jangan tunggu lagi....  

4 comments:

Unknown said...

salam abang chilabaey

alhamdullilah, ayu bayar isnin lepas, itulah pertama kali dalam hidup ayu membayar zakat....

selalu en suami yang pi bayar...ingatkan perempuan tak leh bayar,.nasiblah pak imam kata boleh..lega hati ayu

ayu bayar di masjid f sungai sayong, kulaijaya johor

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman....

Memang tahun ni kita ada banyak perubahan dalam menjalani kehidupan kita kan... Takpe kita tempuhi sama2 yer Ayu...

Saya baru berkesempatan membayarnye... Asyik sibuk hal lain sebenarnye... Dulu kalau kat rumah saya di Damansara selalu ke shopping kompleks pergi bershopping, tapi tahun ni sibuk uruskan abah, so kuranglah berjalan dan takdelah jumpa kaunterpungutan zakat macam selalu... :(

mr.syazwan said...

Alhamdulilah kewajipan anda sudah di jalankan...

S
E
L
A
M
A
T

H
A
R
I

R
A
Y
A

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mr.syazwan

Alahmadulillah tahun ini berjaya lai....

Selamat Hari Raya juga pada awak... Thanks bro sbb terjah blog saya... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...