Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

29 September 2010

Orang Tempah Sebelum Raya, Aku Tempah Lepas Raya Pulak...!!!


Apalah yang di tulis oleh nyonya ni...???  Sekali tengok mungkin semua boleh teka dah... Mesti kat kedai tempah baju....


Macam yang aku kata dulu, aku beraya selepas hari raya.... Samalah dengan wife aku, dia tempah baju pun selepas hari raya... Bukan baju untuk sambut raya tapi baju untuk kerja.... Kat mana tempahnye...?? Punyalah jauh sampai ke Banting.... Sebabnye baju yang ditempah disini sangat2 kemas dan selesa dipakai... Dari baju kurungnye, blausenye, kurung modennye, baju melayunye dan semua jenis fesyenlah... Semuanye nyonya ni boleh buat....



Kali baju apa yang wife aku tempah aku tak ingatlah.... Blause kot... Aku bukannye reti sangat baju2 ni... Sebab aku punya baju senang jer buat, beli kat kedai....





Nampak tak kat belakang tu, ada apek duduk...!!! Apek tu pun tukang jahit juga... Kalau tak silap aku husband nyonya tu... Dia bukan duduk sajer tu, dia tengah menjahit... Time tu yang aku nampak dia tengah jahit tepi pada kain2 yang orang upah... Banyak tu.... Dah lama sebenarnye kedai ni dibuka... Kiranye old fashion punya kedai... Macam kedai orang dulu2... Tapi banyak tempahan.... Dah dekat 15 helai dah wife aku hantar kat sini... Bila dah siap nyonya ni pasti akan call wife aku.... Tugas mengambilnye, aku jugakkkkk....!!!

6 comments:

Unknown said...

salam abang chilabaeys

lama ayu tak singgah sini, sibuk uruskan check up en zalie dan CITARASA RINDUAN

ayu pun biasa tempah baju raya atau apa2 baju kat satu kedai cina lama...antie tu dah 60an...but, jahitannya amat bagus sekali..berbaloi tempahan baju dalam rm60-rm100...janji tahan lama...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman...

Salam Ayu... Lain macam pulak orang panggil abang Chilabaey... Hehehehe... Panggil abang Muz lah lepas ni...

Memang kemas diaorang jahit... Sebab oldtimer... Apa jenis kain dan fesyen diaorang boleh buat... Itu yang best tu... Kat nyonya ni upah jahit start dari RM40-100 lah juga... :)

MAZHA said...

salam, baju yang ditempah ni selesa dan padan bila dipakai...klu beli dah siap ade je yang tak kena...

Unknown said...

abang muz....

tq beritahu gelaran sebenar...ayu guna pakai chilabaeys dh lama tu....dh serasi....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Abhamz...

Salam tuan, betul tu... Bukan semuanye selesa dipakai kalau yang readymade... Kalau boleh t-shirt pun saya tempah... Tapi tahap melampaulah kalau tempah... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman....

Takde masalah... Bukan apa, jarang geng blogger panggil saya abang chilabaey, selalu diaorang ni panggil saya pakngah jer... Kalau chilabaey ni payah sikit nak taip... panggil Muz jer senang sikit... Tak terbelit jari nak menaipnye... Ok yer Ayu.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...