Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

05 September 2009

Rumah Terbakar Panggil Bomba, Bomba Datang Berlumba2..

Hari Khamis (3 September) lalu, pukul 10.30 malam kalau aku tak silap..... Dengar bunyi siren sayup2 jer.... Tapi makin lama makin kuat dan dekat.... Apahal ni.... Kalau siren Polis tak macam tu.... Ni mesti siren Bomba Dan Penyelamat.... So, aku tunggulah kat balcony rumah..... Tengok kat blok berhampiran takde nampak asap pun.... mesti orang terperangkap dalam lift..... Tak lama lepas tu nampaklah jentera Bomba lalu dan pergi kat blok tu..... Nasib baik blok lain kalau blok aku jawabnye semuanye kena turun.... Aku pun membusy body kejap.... Tak lama selepas jentera Bomba tu park, dengar satu lagi siren.... Mak aiii ni kes besar ni.... sampai 2 jentera sekali datang... selalunye taklah sampai 2.... hairan2.... Tapi bila dilihat macam takde apa2 pun kat bangunan tersebut.... Takde pulak orang kelangkabut.... Bomba tu berada kat blok tu adalah dalam setengah jam.... lepas tu satu 1 jentera tu balik dah.... Aku rasalah ini mesti panggilan palsu.... Budak2 kecik punya kerja.... sebab takde apa2 pun yang berlaku malam tu... penat aku tunggu.... Tu yang siap bawa kamera dan lens panjang aku tu tangkap gambar2 ni.... Nasihat dari aku, awasi anak2 anda, adik2 anda atau anda sendiri dari melakukan kerja2 ang tak berfaedah dan menyusahkan orang lain....
Jangan Buat Panggilan Palsu.....

10 comments:

Lia Hasty said...

ish sape la yang kol kan..
sian je bomba tuh..
bulan posa lak.
menyusahkan org lain..

Mohd 'Azim Kamaruzzaman said...

bodoh btul sape yg wat keje tu..
cian bomba2 tu...beriya dtg nk membantu,tp kene tipu..
klu tetiba bomba xnk membantu pasni,bru padan ngan muka dowg!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Betullah tu Lia... Takde kerje betul diaorang ni... Kesian bomba2 tu...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Duke Luce Dell'amore...

Kesian dgn bomba2 tu... Dahlah jauh nak ke sini... Sampai 2 jentera pulak tu... Kalau dapat siapa yang call tu, dah sah jadi macam kek Jim buat selalu kat Uitm... hehehe.... :)

Nazifa said...

kesiannya bomba2 tuh..
penat2 jek g sane...
pasni mst klu de pape die x dtg dh kan..huhu

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ~ceRRy beRRy~

Tulah pasalnye... Lepas ni mesti lambat datang dah... Dahlah rumah saya ni kena panjat bukit sikit baru sampai... huhuhu... kesian2... :(

Wawa_Nadwa said...

kan dah susah kan org.
alahaii.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Memang menyusahkan Bomba dan orang sekeliling... Kurung dalam tank air jentera bomba tu baru tahu... Hehehehe... sabo2 bulan puasa.... :)

cikpuanmiera ^__^ said...

haiyoo.. dorg neh xde keje laen ke? choiiii...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mrs.miera ^__^

Susahlah nak cakap dengan orang macam ni... bila kena batang hidung sendiri nanti baru tau.... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...