Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

30 September 2009

Aktiviti Hari Raya Ke-4 Di Ipoh....

Hari Raya Ke-4, sekali lagi aku bertiga ditugaskan untuk ke pasar sekali lagi.... Kali ni sebab mak mertua aku nak buat Mee Hailam.... My favorite menu kalau balik Ipoh.... Mak mertua aku tahu aku suka dia masak mee hailam.... Memang lain rasanye..... dan pastinye memang sedap... Bukan aku saje puji mak mertua aku, hakikatnye masakan mee hailam dia memang sedap.... So, tugas kali ini untuk mendapatkan daging dan tulang lembu untuk dibuatkan sup dalam mee hailam tu.... Aku ni bukanlah pandai sangat membeli daging sebab family aku rata2 tak makan daging lembu pun, kalau ada dalam peti ais pun bila hari raya korban... itupun orang bagi.... kalau tak takdelah jawapnye....
Wife aku tengah memilih barang2 untuk memasak mee hailam mak mertua aku....
Kali pertama aku yang memilih tulang dan dagingnye dalam sejarah hidup aku.... kalau pergi belipun selalunye dengan bapa mertua aku.... bab memilih ni memang aku tak reti.... Sampai rumah jer, hati berdebar2... betul ker apa yang aku pilih tadi.... bila mak mertua aku check dia kata baguslah pilih macam ni.... mak aiii lega...... Selain daging dan tulang yang dibeli, wife aku sibuk mencari barang2 untuk memasaknye.... sayurnyelah, rempahnyelah dan macam2 lagi.... Semua barang2 dan sayur2 kat sini memang boleh dipujilah tahap kesegarannye.... menang fresh.... tapi yang pentingnye memang harganye murah berbanding dengan harga Lembah Klang.... So, menu untuk hari ni adalah Mee Hailam Ipoh.... Ipoh tu aku saje tambah... sebab masak kat Ipoh.... Hehehehe.....

4 comments:

Hazzy Ishak said...

jom pekena dulu mee udang penang yg mak ceq buat...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sajer jer kan hasil mee hailam tuh tak ditunjuk pulak dalam blog...grrr =P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Hooiiii sedap tu mee udang.... also my favorite dish.... bila buleh datang penang ni..??? Hadiah dalam minggu ni juga yer saya post... hehehehe... maaf lambat...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Terlupa nak tangkap... lagi satu nanti mak mertua mesti hairan apasal nak tangkap2 gambar pulak lepas tu.... tak pernah2 dibuat.... hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...