Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

06 September 2009

H1N1 Positif.... Alhamdullillah...

Ingat tak pada minggu lepas, adik aku di masukkan ke dalam wad pengasingan H1N1 di HUKM.... Malam lepas aku menerima perkhabaran tersebut, sampai je kat rumah aku terus bersembahyang Isyak (lepak dengan kawan2 office berbuka puasa kat luarlah katakan...) dan aku terus mengambil Al-Quran untuk aku bacakan Surah Yassin... memohon kepada Allah supaya adik aku dijauhi dari Virus H1N1 tersebut.... Dan supaya dia cepat sembuh.... Hampir setiap waktu aku bacakan Surah tersebut memohon hajat yang jarang aku pinta...
Izzat datang melawat Mak Tamnye di HUKM dengan kakaknye Intan...
Alhamdullillah 4 hari lepas, aku call HUKM bertanyakan tentang adik aku... macamana keadaannye..??? Mula2 tu staff nurse yang sambut kemudian dia pass kat seseorang pulak untuk menerangkannye.... Penerangan telah dibuat yang ujian darah masih lagi dibuat... tetapi masih lagi dalam pengawasan... demam dah takde dan kondisi badan mula stabil.... menunjukkan perkembangan positif.... tapi masih lagi tidak dapat bergerak seperti orang lumpuh... makan pun nurse suapkan.... semua sendi2 lemah... kesian betul aku dengar.... Aku masih lagi belum boleh melawat, sebabnye akupun tak berapa sihat, batuk dan badan masih lemah2... Rupanye yang bercakap dengan aku tu adalah Doktor yang menjaga di wad tersebut... aku tanya samada boleh melawat atau tidak...?? Dia kata boleh tapi bagi mereka yang betul2 sihat... alamak... Bagi mereka yang tidak sihat, lagi2 bagi mereka yang baru menjalani pembedahan seperti mak aku dan bapa aku, dilarang sama sekali untuk masuk ke wad tersebut.... bagi mereka dalam keadaan tidak sihat juga tidak dibenarkan... akulah tu... time bercakap pun aku kejap2 batuk... doktor tu mesti dengar dan satu lagi doktor tu tanya samada aku ni obesiti ke tidak... aku kata memang saya obesiti... pun tidak digalakkan.. mudah mendapat penyakit berjangkit.... pulak dah... aku kena kurus dulu kot baru boleh masuk... hehehe.... hampehh....

Kredit untuk anak buah aku berdua ni... Wakil kami melawat adik aku....

2 hari lepas adik ipar aku call beritahu yang adik aku Azu sekarang ni semakin pulih dan doktor telah mengesahkan yang dia sekarang ni telah pun disahkan negatif dari Virus H1N1... setelah mendapat keputusan darah yang terbaru.... Alhamdulillah syukur... apa yang aku mohon termakbul, mungkin bukan dari permintaan aku, mungkin dari doa mak aku selama ni.... Kemungkinan dalam minggu depan, Insya-Allah adik aku boleh keluar wad.... Itu yang diharapkan... Alhamdullillah....

22 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

alhamdulilah...nuar tumpang gembira =) abg pn jg dri baek2 tuh =)

kojah said...

alhamdulillah...

MYRAspberry said...

Alhamdulillah... semoga beliau cepat sembuh.

Lia Hasty said...

tula..
alhamdulillah..
bagus le cmtuh..
berkat doa le tuh..
dugaa suma tuh..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Alhamdulillah... lega rasanye sekarang ni... Moga2 dijauhi dari virus tersebut... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kojah...

Alhamdulillah semuanye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: LimeLoLLipop...

Alhamdulillah... itulah yang saya harapkan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Terima kasih... Alhamdulillah semuanye beransur ok... risau bila ahli keluarga sendiri yang kena... takut biler dengar berita... :)

farish izaryl @izreez said...

mnkutkan h1n1 tuh

Chilabaey's Spot 2 said...

To: farish sinclair...

Memang menakutkan... lebih takut dari hantu yang ada dalam Malaysia ni... Everything is okey now... Alhamdullillah...

Mohd 'Azim Kamaruzzaman said...

alhamdulillah..
smoga dijauhkn dr sgala penyakit...
abg,kamu tu tak obese r..
just overweight skit je...

MuMMy 2 Haqq said...

alhamdulillah...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Duke Luce Dell'amore...

Alhamdullillah... Kita minta juga agar dijauhi dari penyakit tersebut... Overweight ker, bukan obecity kuala kangsar... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MuMMy 2 Haqq...

Alhamdulillah... semuanye dah ok dah... Minta jgnlah kena pada sesiapa lepas ni... :)

.wanie. said...

syukur kn..sume slamat..
pasni pesan kt adik awak..
hati2 k..
x mo kne lg..:)

Murni Alfathunnisa said...

Syukur alhamdulilah..yg penting adik abg dah semakin pulih...:-) take care ya bro..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: .wanie.

Syukur Alhamdulillah... Cuma tinggal nak keluar wad je sekarang... entah bila tak tahu lagi... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: siti murni...

Alhamdulillah semakin sihat... Terima kasih... sekali lagi... :)

starlight said...

cian izzat dr sekolah agaknya...x sempat ganti baju...yg sebelah gambar bawah ingt nurse..gaya model sakan..hahah

starlight said...

sebut pasal wad...ampun x nk pi lgi..b pon bru pas demam...kuarantin kat umah...silalah lawat entry baru....semoga adik pakngah cepat sembuh...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: bee...

Haa'aah dia dari sekolah terus ke HUKM... akaknye ambil.... gaya nurse hospital swasta... hehehe....:)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Bee....

Seramkan kalau cerita pasal wad.... saya dah rasa fobia dah kalau terkenang bab wad ni.... Adik saya dah keluar dah, ada kat rumah saya.... awak jaga juga kesihatan seperti yang saya selalu pesan... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...