Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

04 September 2009

Sehari Sebelum Merdeka...

Hari Ahad (30 Ogos 2009) yang lalu, aku dengan adik aku Anor lepak kat KL kejap..... Bukannye apa mengikut dia upgrade RAM laptop kat Low Yat.... Dari Damansara dalam pukul 10.30 pagi.... Alhamdullilah KL tak jem pun.... kalau hari2 macam ni kan seronok... Mungkin pagi lagi kot... Selain tu nak tangkap gambar untuk assignment dia.... Gambar apa? Gambar papan iklan dan billboard yang besar.... di sepanjang Jalan Bukit Bintang....
Duduk tengah2 jalan sempat juga tangkap gambar....

Macam nilah aku kalau ada assignment photography untuk portfolio.... Kadang2 tu sorang2 pun jadi.....

Maka pengembaraan pun bermula.... Dari Low Yat mula menapak terus ikut Jalan Bukit Bintang.... kemudian mengarah ke Pavillion pulak.... yang aku pun sibuk juga nak tangkap gambar apa yang patut untuk portfolio aku..... Sempat juga snap beberapa gambar di depan Pavillion... Time tu orang dah ramai dah... shopping.... Satu lagi gambar yang perlu di ambil untuk assignment adik aku iaitu gambar bas Rapid KL.... entah apa2 entah kerjanye tu.... untuk pengiklanan punya subjek kot....

Pemandangan Bangunan Pavillion Kuala Lumpur..... Gambar snap dari adik aku Anor dalam kedai buku kat dalam PV.... Time ni dah keluar dari PV menuju ke Low Yat semula.... Ade ker adik aku kata dia tunggu kat PV dan aku pergi ambil kereta dan jemput dia nanti.... Banyaklah engko punye senang....

Sampai Pavillion rounder2 dalam cari kedai buku pulak.... lepak kat apa nama entah kedai buku tu kejap sementara adik aku cari buku rujukan dia.... yang aku buku mengenai photographylah.... adalah dalam sejam lebih juga lepak kat situ.... badan dah letih dah.... tekak dah mula haus ni.... kereta pulak park kat Low Yat pulak tu.... aduh bercinta betul nak balik kat kereta.... Kita orang balik rumah dah dekat pukul 3.00 petang.... sampai2 je rumah masing2 dah tak ingat donia dah... apa lagi melabuhkan tirai matalah.... sedar2 dah dekat pukul 6.00 petang... siap2 lepas tu pergi pasar Ramadhan pulak untuk cari juadah berbuka pulak.... Itulah aktiviti aku hari Ahad tu.... Oklah.... Arios Amigos.....

10 comments:

Lia Hasty said...

suka amek gmbr gak ek..

Chilabaey's Spot 2 said...

Dah lama suka... sebab tu kemana2 saje mesti ada kamera di tangan... hehehe... :)

cikpuanmiera ^__^ said...

suke betol die ambek gmbr ek....
ni amek pic suke2 ke mmg profesion tetap?!

Hazzy Ishak said...

bila nak amek gmbar hazzy ni...haha.

eh tak pakai mask ke?

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

CHOP!

mau jadi model leh x? demand for indoor photoshoot latar hitam tuh...kikiki =D

Miss Hirose said...

abg mus ni mmg photog fulltime ke??

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mrs.miera ^__^

Saya freelance photographer... saje suka2, hobi dari kecik.... minat bab2 kamera... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Buleh... kalau2 kita dapat lepak2 dgn blogger2 akan datang... hehehe... jika mau bagitahu... insya-allah saya tunaikan... hehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™...

Nak jadi model ke nak jadi modal ni... hehehe... boleh kalau2 ada assignment photoshot nanti yer... tapi jgn time tu mata merah sebelah sudahlah.... susah nak touch up dalam photoshop nanti... hehehe... :p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss hirose...

Takdelah fulltime... freelance photographer yer... suka2 bila ada kelapangan.... kenapa nak joint sekali ker jadi photographer...??? hehehe... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...