Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

04 September 2009

Dah Bayar Zakat Fitrah Ke Belum...??

Korang dah bayar Zakat Fitrah ke belum....???? Aku dah settle dah bayar.... Tahun ni awal sikit aku bayar sebab takut terlupa dan bayar last2 minit.... Sebenarnye pembayaran awal zakat ni kita dapat pahala lebih sebab zakat yang dikutip akan dapat sampai kepada mereka yang sepatutnye dapat lebih awal.... Itu adalah secara teori dan logiknye.... Tahun ni zakat dah naik sikit, sebanyak RM7.00 seorang.... Tak kisahlah berapa banyak pun dia naik.... janji ianya menuju ke jalan yang dituntut.... Aku macam biasalah akan menjadi wakil kepada bapa aku untuk membayarkannye setiap tahun... sejak bapa aku sakit dan susah untuk berjalan.... Pembayaran untuk keluarga aku dan bapa aku adalah seramai 5 orang... maklumlah family tak besar.... Aku 2 orang (Aku dan wife, anak takde lagi)... Bapa aku 3 orang (Bapa aku sendiri, mak aku dan adik aku Anor)....

Selesai sudah pembayaran zakat fitrah aku tahun ini.... Alhamdulillah....

Kali ni aku bayar di BB Plaza Kuala Lumpur.... Time tu aku temankan adik aku ambil gambar kat area situ.... Jalan2 dalam BB Plaza, tengok2 ada kaunter pembayaran zakat fitrah... cantiklah dalam hati aku.... bayar awallah tahun ni..... seperti tahun2 yang lepas aku memang selalu buat pembayaran kat area sini sebab office dekat.... Oklah selesai sudah tanggungjawab ku kepada Rukun Islam.... Alhamdulillah....

16 comments:

A C E said...

sempat pulak ambik gmbr a.e. bgus2.. hehe

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

credit goes to si penangkap gambar =D

Nazifa said...

alhamdulillah..
pasni dh bole raya dgn senang ati :)

kojah said...

wahhh sempat lagik amik pix ek bro...

Murni Alfathunnisa said...

alhamdulillah...:-) igt next week baru nak g byr..

Miss Hirose said...

alhamdullilah da bayar kan..
su lum bayar lg la..
salunye ayah yg byr kan..hik3

Unknown said...

uikh ade tukang amek gambo la..bestnye..

saya blom bayar g..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: A C E...

Tulah pasal, adik saya punya kerjalah ni... tak pernah pun ambil gambar sebelum ni... hehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Bukan nak bagi kredit je kat dia, siap bagi beg duit sekali ni... budak tengah giler kamera macam tulah... habis semuanye dia nak tangkap... bagus juga boleh buat entry.... hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ~ceRRy beRRy-

Alhamdullillah dah selesai dah... takut nanti terlupa... mulalah kelangkabut.... hehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: kojah...

Adik saya punya kerjalah ni... rajin benor nak tangkap hari tu... kalau tak dah lama saya posing sambil salam dengan pakcik tu.... hehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: siti murni...

Sekarang ni pun dah rasa macam nak raya dah... semuanye dah selesai... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss hirose...

Takpelah Su sebab ada orang tolong bayarkan... kalau sendiri bayar selalu last2 minit baru pergi...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: JIVEBUMZ...

Ada.. untuk tahun ni.... bayar tau dgn photographer tu... hehehehe... Pergi bayar cepat nanti lupa... :)

Wawa_Nadwa said...

wawa kirim kat abah je.
=P

pssttt!
sempat amek gamboo tuu,
hiks!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Insya-Allah....
Adik punya kerjalah ni... Entah bila masa dia snap pun tak sedar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...