Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

22 September 2009

Hari Raya Kedua Di Ipoh... Part 2...

Sambung aktiviti Hari Raya Ke-2..... Malam tu kitaorang buat majlis makan2 di rumah bapa mertua aku..... Atas permintaan ramai, diaorang nak buat steamboat, so pagi2 tu tadi aku dengan wife aku serta adik ipar aku ke Pasar Besar Ipoh untuk membeli kelengkapnye.... Disebabkan hari ni hari ke-2 raya, peniaga pasar kurang sebab masih lagi bercuti.... Jadi lengang sikitlah.... parking pun senang.... Sebelum balik tu sempat juga belanja wife aku dan adik ipar aku makan di Oldtown Kopitiam... Kononnye nak sarapan pagi, tapi bila tengok jam dah dekat pukul 12.00 tengahari, terus tukar menu..... Lepas tu baru balik rumah.... Wife aku pada mulanye ank masak kuah untuk steamboat tu, tapi ada pulak rajin nak buat, apalagi dengan sukacita dimaklumkanlah wife aku.... So, wife aku akan masak beehoon Singapore.... Yang lain2 diaorang settlekan.... Baguslah tahun ni.... hehehehe..... Satu peningkatan bagi mereka.....
Tengah menunggu ahli2 majlis berkumpul.....

Selain dari majlis makan2 ni, kitaorang biasanye akan buat Majlis Tahlil dan Doa Selamat terlebih dahulu.... seperti biasa abang ipar aku akan menjadi imamnye.... Tahlil kali ini disedekah untuk arwah Tok Su aku juga.... Beginilah aktiviti Hari Raya aku sekira di Ipoh.... banyak aktiviti makan dan tidur.... Ishhh.... ishhh..... ishhh....

Ketua tukang masak sedang meneliti dan menyiapkan menu malam tu......

Posing tetap posing walaupun perut dah berkeroncong.....

Apalagi seranggggggg...... aku sebab besar kena tunggu yang kecil2 ambil makanan....

Yang ini opah wife aku, masih sihat.... Walaupun umur dah lebih 80 tahun.... Kalau dengan cicitnye mak aaiii garang tu....

Selesai majlis makan2 dalam pukul 10.30 malam.... lepas tu acara main bunga api dikalangan budak2.... tapi sebenarnye yang lebih bapak2 budak..... aku pun nak join sekali tapi malu.... hehehehe..... Yang bestnye tahun ni, yang beli mercun dan bunga api adalah cikgu (adik mak mertua aku), dan suaminye pulak warden penjara Taiping.... ambik engko........ Abang2 ipar aku beriya2 main sebenarnye.... takpelah setahun sekali.... Lepas gian sebenarnye.... Yuuuuhhuuuu.....

10 comments:

joegrimjow said...

best beraya bro!!

Lia Hasty said...

wah sedapnye.. nak gak..
selamat hari raya..

♥♥ eija ♥♥ said...

hehe :)
wife pakngah orang IPOH..
ja dok IPOH hehe...
best kan raya...
cite raya ja nanti ja upload lak..
sedap steamboat tuu
nak jugak :)

Mohd 'Azim Kamaruzzaman said...

meriahnya die mkn2..jg diet bang...
nnt dpt darah tggi plak..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

opah tu nmpk garang...mesti kalu ajar ngaji melibas merotan tuh...hikhikhik =D

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow....

Best... bukan selalu dapat berkumpul.... Selamat hari raya... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer....

Nak ker, saya ada simpan sikit ni... nanti saya post kan kat Lia yer... Selamat hari raya jugak kat awak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cik eja^_^

Ooohhh iyer ker... Duduk Ipoh juga... Saya kat Bercham...

Steamboat tu memang sedap kalau makan ramai2... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Duke Luce Dell'amore...

Terima kasih kerana mengingatkan... walaupun saya takde darah tinggi, pemakanan perlu dijaga.... Wah Jim macam pakar pemakananlah pulok.... hehehehe... toceh... toceh... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: log Anuar Kamaruddin™

Opah wife saya memang garang bab mengaji, menurut wifelah masa dia kecik2... Tapi tak gemar tangkap gambar, selalu tangkap gambar curik2... hehehehe... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...