Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

05 September 2009

Aku Keluar Dating... Diam2 Dahlah...

Jumaat (5 September 2009) yang lalu, sajelah nak keluar dating dengan wife aku.... lama tak keluar bersama sejak bulan puasa ni..... Kebetulan pulak office buat majlis berbuka puasa... diaorang ajaklah sesiapa yang nak pergi berbuka beramai2.... aku pun joinlah sekali untuk meramaikan.... Kitaorang dalam 30 orang juga malam tu.... Kitaorang berbuka puasa di Bora Asmara, Kg.Penchala.... Dekat je dengan rumah aku.... dalam 15 minit je dah sampai... Aku rasa aku yang sampai dulu dari diaorang.... rupanya ramai lagi dah sampai, siap dah ada makanan dah atas meja.... aku dengan wife aku lepak dulu tengok gelagat orang yang nak buka puasa..... Kat sini dihidangkan dengan hidangan buffet untuk bulan Ramadhan ni.... kalau bulan2 lain selalunye ada ala-card... Aku selalu ke sini, ada satu entry aku buat tentang tempat ni untuk assignment photographer aku dulu.... Makanan kat sini pun kiranye oklah sebab dimasak cara ala2 kampung.... selain itu juga makanan western pun ada di hidangkan.... Seorang dikenakan bayaran untuk buffer berbuka kali ini RM40.00.... tapi berbaloilah dengan hidangan yang disediakan.... Pelbagai sehingga tak tahu nak makan apa...
Wife aku yang first time aku bawa ke sini.... Memang best kat sini sebab ala2 santai jer....

Yang kanan sekali tu adalah merangkap boss aku En. Zainuddin Abd. Razak... Kepala memang best..... Sebelah dia tu pulak Shafiq Tuff.... macam mat salleh.... umur dah dekat 80 tahun tapi still look young.... pun staff office....

Hidangan disediakan ala2 gerai....

Ada yang dimasak terus ikut permintaan....

Buffet yang disediakan..... Manager kat sini dah kenal aku dah sebab selalu ambil gambar event yang dibuat kat sini....

Selain dari itu juga pengunjung akan disediakan dengan irama muzik @ live band yang giler2.... tapi lagu2 yang didendangkan amat sedap untuk didengar... Harmoni jer.... Dan pemuzik2nye yang sentiasa riang jer... macam takde masalah jer rupanye.... Kat tempat kita orang semalam diaorang dendang lagu ikut permintaan.... Habis kat kitaorang, diaorang pindah pulak tempat lain....

Tengoklah gelagat diaorang sambil mendendangkan lagu2 santai.... Tu belum lagi diaorang main lagu 'Poco2' tu... lagi happening.....

Kita orang kat sini 'Bora Asmara' ni hampir pukul 9.00 malam..... Kalau ikut aku, tak balik lagi... Lepak dengan budak2.... Tapi wife aku segan sikit.... Makan slow2, tapi banyak.... Tu yang tersandar jer kat sofa tu.... Apa taknye, dari pencuci mulut sehinggalah pembasuh mulut aku makan... itu yang lama tu.... tapi aku makan berpada2... bila tengok orang lain makan aku rasa takut betul.... macam tak pernah makan.... maklumlah bayar mahal.... Bagi aku setakat mengisi perut dan kenyang sedikit sudah cukup dah.... Sebenarnye untuk memeriahkan jer majlis berbuka tu sebenarnye.... Alhamdullillah.... Kenyang Sudah.....

6 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

gtuh! bora asmara namanya...very the romantik versi ramadhan tau =D hikhikhik

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™...

Tulah... namanye bukan main lagi... tapi memang best kat sini... santai habis... boleh muat 500 orang... ala2 bali lagi...... :)

Lia Hasty said...

bestnye tmpt tuh..
lia xbuka posa kt luar lg..
kat umah je..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer....

Memang best... Makanan dia pun banyak yang best juga... Nanti keluarlah dengan kawan2 berbuka kat luar.... :)

Wawa_Nadwa said...

bagi wawa buffet ni cam rugii je.
dah la mkn ckittt.
bayo punye la mahal.
ekkekekke!
ishh..
rugi rugii rugi..
=P

tp kalau pakngh yg mkn.
mesti tak rugii punyeee.
heeeeeeeeeeee..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Memang rasa rugi dengan harganye... Tapi bagi siapa yang kuat makan memang bagus....

Oooo... perli yer... saya badan je besor tapi tank kecik juga... kurang makan sebenarnye... ringan sikit badan... lagi2 bulan puasa, tank mengecut... hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...