Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

15 July 2009

Tanggungjawab...Ku....Nak Buat Macamana....??

Semalam, aku banyak urusan dan rasanye dah tak tercukup tangan nak buat seorang.... Tapi bila nak minta tolong kat family sendiri pun susah, nak tak nak, kena jugalah buat seorang.... Dah jadi tanggungjawab aku..... Antara family dan kerja yang perlu disiapkan... Buat masa ni aku rasa tersangatlah penat dan letih sangat bila memikirkan aku sahaja yang terpaksa melakukannye.... Otak pun penat sama sekali..... Kalau fizikal yang penat, aku boleh tangani, tapi bila otak yang penat.... Aku risau.... Tapi nak buat macamana, kalau aku tak buat siapa lagi nak buat dan mak aku harapkan.... Sebab aku terlalu banyak benda yang aku perlu buat dan siapkan....
Banyak lagi perkara untuk diri aku ni aku telah abaikan.... Tanggungjawab untuk diri aku sendiri juga aku terpaksa aku abaikan.... Dan aku rasa macam masing2 ni mengambil kesempatan diri ku dan melepaskan tanggungjawab mereka.... Itu antara mereka dengan tanggungjawab merekalah.... Semuanye itu akan dicatit dan dihisab kelak.... Janji tanggungjawab aku selesai selagi kederat aku masih ada dan masih diberikan kesihatan sepenuhnye.... Doakan aku untuk menghadapinye dengan lancar dan sempurna..... Insya-Allah....

8 comments:

Khairul Onggon said...

Sabarlah bro... aku rasa pun lebih kurang sama je masalah kita ni mungkin dari sudut tanggungjawab yg lain.. Mungkin aku dari sudut anak yg paling tua, anak sulung hehe..

Kadang2 kita trlalu byk berkorban utk org lain tp dlm masa yg sama kita trlepas utk memnuanaikan tanggungjawab pd diri kita sendiri..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: khairul onggon...

Terima kasihlah bro atas pandangan dan nasihat tu... Takpelah janji kita ni masih ada lagi rasa tanggungjawab... Thanks again... Dah cari dah crocs hari tu..??

Lia Hasty said...

yup..
kene banyak sabar..
mmg ringkas je perkataan tuh..
tp byk pengertian sabar tuh..
ade hikmah disebalik kejadian..

nnti spend 1 day utk diri sendiri..
enjoy puas2..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara a.k.a Lia...

Memang banyak dah sabar... saya akan terus bersabar... Thanks 4 ur advice....

Bagus juga... Nak enjoy puas2 lepas ni... tapi bila ye... :)

Thanks agian Lia...

Unknown said...

Takpe dikk, banyak pahalanya ni.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: shibam.blogspot.com...

Yelah kak... saya macam biasa je... under control... kadang2 tu je terasa di hati... :)

starlight said...

ya rabbi..bertuah sungguh..anak sapa tidur tengah jalan ni???hehehehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Bee....

Anak oranglah... penat sangat tu... biar dia tidur ye... jangan kacau nanti dia bangun... hehehe... syyyhhh... macam awak buat tu... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...