Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

23 July 2009

Akhirnye Member Aku Kahwin Juga....

Tengah membalut hadiah untuk kawan aku Fauzi yang melangsungkan majlis perkahwinannye hari tu...
Hari ni aku nak cerita sikit tentang kawan lama aku semasa bersekolah di Banting dahulu... Nama dia Fauzi Yusuf.... Yang ni sebenarnye geng aku memancing dulu.... hampir setiap hujung minggu aku akan pergi memancing... hampir seluruh pelusuk Daerah Kuala Langat aku masuk.... Aku kenal dia dari Tingkatan 2, time tu dia baru transfer dari mana entah di Kelantan dan masuk ke dalam kelas aku... Bapa dia askar kalau aku tak silap.... Dia merupakan anak jati Banting... Yang best dengan dia ni, dia tak berkira dengan aku... kalau memancing parit atau sungai serah kat dia... dia banyak ajar aku... Tapi kalau bab lombong dan tepi pantai serah kat aku pulak... aku pulak ajar dia.... Senenar ada seorang lagi guru memancing aku kat Banting ni, nama dia Yusuf Isnin.... Yang dia ni semua jenis tempat dia dah biasa pergi... nanti aku dapatkan gambar dia.... banyak tempat aku pergi dan ikan yang aku dapat cuma time tu takde kamera yang compack... so, tiadalah gambar kenangan semasa memancing...

Muka macam tension je... sebenarnye mata dah mengantuk menunggu, perut dah kenyang, tunggu nak tidur je...

Tengah menunggu pengantin dengan penuh kesabaran.... Aku dulu pun macam tu juga, lambat sangat pengantin tiba... berpeluh kawan2 menunggu... biasalah sebenarnye pengantin dah lama siap... yang buat lambatnye makcik2 yang mengekor kita.... betul tak...?? Itulah, inilah benda belum siap....

Masa untuk makan... tak pandang dah siapa yang ada disekeliling.... Jemput makan...

Time ni dia baru sampai rumah dia dengan pengantin perempuan... Wife dia orang Temerloh, Pahang.... Punyalah jauh dia mencari... hehehe... Dah jodoh nak buat macamana.... Alhamdullillah kahwin juga dia.... Makwe ramai tapi semua tak lekat.... mamat ni poyo sangat kot.... Sorry kawan aku kutuk hang.... Sekarang ni dia duduk kat Kota Damansara dan tak pernah pulak aku jumpa atau terserempak dengan dia....

Pengantin datang ke aku, lama betul aku tak jumpa dia.... Aku kata pergi dulu layan tetamu, aku tunggu engko kat sini...

Belum apa2 lagi aku dah dapat bunga telur pengantin... Dia cabut bagi aku dulu, nanti kalau lambat tak dapat... orang ramai ni yang idam2kan... Tohce... tohce...

Member aku ni memang jenis yang sempoi, dia taknak pakai pelamin2... cuma sanding simple2 je dah... tapi meriah... ok juga cara macam tu... lagi pun rumah sebelah lelaki... Tapi aku dulu dah macam rumah pengantin perempuan dah mak aku buat.... cuma takde majlis berinai je... yang lain2 semuanye ada... maklumlah anak lelaki seorang....

Selesai sanding dan makan beradap, si Fauzi ni datang kat aku, sembang melambak2... tak ingat dunia... tak ingat ke hari ni dia kahwin.... majlis pun belum selesai lagi... tak faham aku.... kepala bukan betul sangat budak ni...

Lama juga aku lepak kat kenduri kahwin dia hari tu... Dekat pukul 3 juga aku baru balik rumah... Naik habis 2 jag air aku minum... makan sepinggan je ye... tak tambah, segan... kalau ada 2 3 orang member aku ni dah bertambah dah jawabnye.... Apa2 pun aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru, Moga Panjang Jodoh Dan Dikurniakan Cahaya Mata.... Amin.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...