Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

29 July 2009

Si Melly Demam....

Hari Sabtu yang lalu, macam biasa adik aku Azu dan Melly datang tidur kat rumah aku.... Memandangkan bapanye pergi ke mana entah.... Jadi rumah aku ni jadi rumah transitlah..... Kali ni Si Melly tak berapa sihat... Dia demam dan selsema.... Tapi lasak tetap juga..... Itu yang aku puji.... kalau dia merengek pun kalau dia dah mengantuk sangat nak tidur..... Yang aku puji dengan anak buah aku ni, dia berani makan ubat.... dan juga tak takut untuk check demam menggunakan alat check demam yang dimasukkan dalam lubang telinga..... Kan rumah aku ni ada 2 orang pesakit jadi segala alatan perubatan perlulah disediakan.... dari alat check demam hinggalah alat check darah tinggi pun ada.... dah boleh buat klinik bergerak dah rasanye.... Kali ni aku check Si Melly suhu badannye naik sehingga 38.4 darah celcius.... kalau normal 37.4 darjah celcius ke bawah..... Apalagi Doktor Muzafar pun arahkan anak buahnye makan ubat.....
Relaks je dia nak telan ubat tu.... Kalau maknye mak aii punyalah liat nak makan ubat siap nangis2 lagi....

Sempat lagi posing sambil senyum budak ni....

Saat akhir ubat demam di mulut.... Nanti dulu ada lagi satu... Ubat selsema pulak.....

Sebelum sambung satu lagi dia nak air.... Air siyap.... (Air sirap dalam bahasa betulnye..)...

Siap masukkan semula botol ubat dalam plastik lagi.... Ubat masih di tangan maknye....

Ok Melly last ubat.... Habis dah.... Lepas ni lompat2 lagi ye....

Sempat juga dia posing lepas makan ubat tadi..... Anak buah aku ni boleh dikategori hyper juga lah... nasib baik tak hypermarket.... Tak reti nak duduk diam.... Mulut mengomel je kerjanye macam budak 4 tahun.... rumah aku takkan senyap kalau dia ada.... seronok macam tu.... Inilah anak buah kesayangan aku..... yang lagi dua orang tu dah terlebih pandai dan dan besar....

15 comments:

Miss Hirose said...

cumelnyeeee..
rmbt die cantik..

azianierdawati said...

bgs le melly.. x takut mkn ubat..

Roselynda JMdean said...

SHE'S GUD LA.. X TAKOT MKN UBAT...
N CUTE TOO... ;) HOPE CEPAT SEMBUH..

Roselynda JMdean said...
This comment has been removed by the author.
eliana said...

comeynye melly... huhu

mIsS aPple GrEen said...

terima kasih...terima kasih...itu la anak saya..hehehe...jangan mare ye cik muzapar...:p

Raihanna said...

melly yang comel...
pergh...
senangnya dia nak makan ubat!!!
seronok kan kalau dapat patient camni...
tak susah nak bagi makan ubat...
kalau adik rai,
huhuhu...
makan siap muntah balik...
adoyai....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss hirose....

Rambut dia ikal mayang... hehehe... macam wan nye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Snowwhite Zone....

Baguslah macam tu senang nak bagi ubat lagi kalau sakit... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Elle JmDean....

Dah sembuh dah pun.... Inilah buah hati saya.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss_eliana...

Terima kasih bebanyak... mesti mak dia suka awak puji anak dia... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mIsS aPple GrEen...

Peegi dah... Pakngahnye je yang prihatin... mak dia... hermmmm.... :p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Raihanna...

Terima kasih atas pujian... kadang2 tu dia taknak juga makan nak kena umpan dulu benda lain... so far, jaranglah berlaku... dia still makan macam tu dari kecil lagi... Kalau mak dia masya-Allah... mengalahkan budak kecik... :)

Wawa_Nadwa said...

sib baik senang mkn ubat.
kalau tak jenuh la nk kasi makan ubat tu.
mau lari satu umah.
=P

Chilabaey's Spot 2 said...

Dah lari dah satu rumah... tu baru kena tangkaplah tu... demam2 jugak, lari2.jugak... hehehe... seronok ada nak buah.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...