Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

25 July 2009

Donut Kegemaran Ku... J-Co...

Diperkenalkan oleh kawan kerja masa mula2 di buka kat Pavillion dulu... Time tu selalu lalu je depan kedai J-Co ni.... Punyalah ramai orang... Jadi takde hatilah nak beli.... sebab malas nak beratur... Setiap kali nak pergi makan dan lalu kat kedai tu, asyik penuh je orang... setiap hari sejak di buka.... aku rasa ni mesti best dan sedap.... Tanya kat kawan best ke J-Co ni... Ooitt engko rasalah dulu, baru engko tahu.... Satu hari tu akupun merajinkan diri seorang diri pergi ke kedai J-Co ni.... Time tu tetap juga ramai... Lantaklah aku nak try dan dah masuk barisan dah pun.... Aku pilih yang mana aku berkenan untuk satu dozen.... nak trylah katakan.... Lepas tu bawak balik rumah bagi kat wife aku.... dia memang dah lama berkenan dengan donut ni.... Sampai rumah apa lagi trylah... Memang sedap..... patutlah orang ramai beli.... Sejak tu aku langsung tak beli donut 'Dunkin Dounut'... Rasa dia berbeza sangat, sebab J-Co diaorang masak fresh depan mata terus hidang kat pelanggan.... Bukan berlagak tapi kenyataan.... Cewah promote nampak.... Dari hari tu jugalah, sikit2 wife aku minta kirimkan kat aku sebelum balik dari office..... Office depan je, nak tak nak kenalah belikan.... Lepas tu diaorang buat pakej untuk 2 dozen lagi murah dari harga biasa.... mak aii aku yang jadi hilang arah... best ni, banyak dapat.... mula aku selalu beli 2 dozen setiap kali ke sana..... 2 dozen baru RM35.00++... kira oklah tu.... Banyak juga jenis2 yang ditawarkan untuk kita.... Naik tak tahu apa nama setiap satunye.... Terlalu banyak variasi dan semuanye sedap2..... Aku suka green tea dan oreo.... kalau yang kacang2 tu aku tak berapa minat sangat, nanti naik jerawat.....

Dalam setahun lepas tu, J-Co buka cawangan dia kat area rumah aku iaitu di Gaint Kota Damansara.... Cantik dah dekat dah dengan rumah.... Yang seronoknye tak ramai orang macam kat Pavillion, mungkin diaorang kat area tu tak tahu atau tak pernah rasa lagi penangan J-Co.... Sejak di buka di situ, akupun jaranglah nak beli kat Pavillion lagi.... Yang kat sini bila2 je boleh pergi beli cuma siapkan duitnye banyak2.... Siapa yang belum try, cubalah.....

12 comments:

joegrimjow said...

wohoooo
awal2 pagi ni donut plak

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

j.co ngan big apple 2 2 sedap but not krispy kreme...donut k.k mcm lori gula terbalik!

Lia Hasty said...

sedap ke..
teringin nak rasa..
selalu beli donut big apple je kt sni..
dunkin donut cam keras semacam je..

♥ Chacha said...

mmg sdp... big apple donut pon sedap jgak... huhuhu

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

rasa macam nak berdarah hidung tengok donut yg kaler putih tu.ya allah,kenapalah kuantan ni tadek jco.*menangis*

Raihanna said...

bro..
donut nie mmg sedap gile2 kan.....
rai suke gile...
tak pun donut big apple...
pun sedap juga..
kalau dunkin donut tu..
mcm keras sket la..
tapi kalau donut nie..
lembut je...
hik2

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow...

Teringat makanlah pulak pagi2... hehehe...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Betul tuh... 22 sedap.. tapi Big Apple ada rasa lebih manis sikit dari J-Co.... Nak juga rasa donut k.k. tu... diaorang pakai gula batu kot...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara...

Nanti turun KL bolehlah try J-Co.... Lepas konvo nanti ye... kalau saya nak pos nanti takde rupa donutlah jawabnye... dah macam dodol nanti... hehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥ Cik Ca...

Memang betul sedap... tapi dulu2 sebelum adanye diaorang ni, kenapa donut tepi jalan pun kita kata sedap ye...???

Chilabaey's Spot 2 said...

To: penjenayah merah jambu...

Bawak2 bersabar, nanti kita makan sama2 kalau awak datang KL ye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Rihanna...

Memang sedap ke dua2 nye... macamana tak sedapnye, diaorang buat secara langsung depan kita dan kia boleh terus beli... kalau dunkin donut, diaorang buat kat tempat lain dulu kemudian baru hantar ke outlet2 diaorang, so tak berapa fresh lah jawabnye... nanti Rai buatlah entry pasal buat donut pulak... buat stail ala2 J-Co dan Big Apple ye.... Nanti muz baca.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...