Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

22 July 2009

Rumah Ku Syurga Ku....

Pemandangan dari bahagian depan rumah aku di Taman Pinggiran Putra....
Ini merupakan sebuah lagi rumah milik aku sendiri.... Rumah aku sekarang di Flora Damansara, Bandar Damansara Perdana aku berkongsi bersama dengan wife aku.... Yang ini aku yang punya.... Hahaha (gelak jahat).... Rumah banglo 1 tingkat... bersaiz 60'x80'... yang terletak di Taman Pinggiran Putra, Seri Kembangan, Selangor... Kawasan perumahan ni berhampiran dengan Pasar Borong Selangor dan juga berhampiran dengan Jaya Jusco Taman Equins... Harga tak boleh cerita di sini.. agak mahal time tu dan juga time ni.... Dah takde hutang langsung.... Bestkan....

Dah kotor dah catnye... Ni yang kena buat budget untuk cat semula ni....

Tapi aku tak duduk di sini... Sebab terlampau jauh untuk ke tempat kerja.... So, aku sewakan dengan orang.... Duit sewa aku bahagi 2.... Separuhnye aku bagi kat mak dengan bapa aku untuk dijadikan duit dapur mak aku tiap bulan... separuh lagi akulah yang punya.... hehehe.... Alhamdulillah penyewa aku menjaga kawasan rumah aku dengan baik.... dan yang pentingnye tak pernah lambat bayar sewa.... itu yang seronoknye.... Rezeki aku dengan bapa aku dulu ni.... Tapi kalau ada yang berminat untuk membelinye juga dialu2alukan.... sebab aku nak beli property lain.... jual satu dan aku nak beli dua rumah lain... Syukur Alhamdullillah...

14 comments:

Lia Hasty said...

0oo bagusnye..
jaga mak ayah..
jarang dh org nak jaga parent skrg nie..

umah tu stil cantik lg..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

erk salah tingkap komen...keke...

abaikan yer bro...

jual satu rumah, beli 2 buah yg laen yer? very the strategi... :D

Ika Razak said...

bagus ni kumpul asset

rynn2506 said...

kalo nak jual dlm berapa rm?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara a.k.a Lia...

Tanggungjawab yang diamanahkan oleh Allah... Kena terima dengan seadanye... Untuk dunia dan akhirat juga.... Terima kasih....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Oklah tu Nuar.... Janji masuk dalam blog saya... ingatkan tak sudi dah...

Haa'aah... nak buat aset dunia... jual yang ni, beli 2 lagi yang lain... kalau nak joli RM400,000.00 seminggu pun settle tak nampak apa nanti....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ika Razak...

Ye... nak kumpul aset selagi boleh... untuk keluarga juga nanti.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

TO: rynn2056...

Kalau berminat saya nak jual RM450,000.00 (nego)... ada minat @ sesiapa interested..???

Lia Hasty said...

RM450,000 ke..
lebih kurang harga umah kat Penang je..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara...

Market price lebih kurang macam tulah... Nak beli ker kat saya...??? Hehehe....

Raihanna said...

wah..bestnya da ade rumah sndri...
isk2...
seronok..jeles je rai dgr... hihihi...
jusco taman equins? dekat juga ngan rumah rai tu.

Chilabaey's Spot 2 said...

Ooohh ye ker Rai... Saya kat Taman Pinggiran Putra... Kawasan perumahan tu betul berhadapan Jaya Jusco tu... Rai rumah kat mane..??

dian said...

salam..nk tnye..sy ada try cari rumah area ctu untuk menyewa..tp ssh btol nk jmp..kalau ade kosong pn..xde contact no..bole tlg x sesape? n nk tnye..kalau area ctu..sewa sebln berapa ye? tkasih..

dian said...

sape2 bole tlg..email pd sy ye..
dianfarhana84@gmail.com..tkasih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...