Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

23 July 2009

Masakan Thai Di Tesco...

2 minggu lepas, aku baru balik dari HUKM petang tu.... Perut terasa laparlah pulak... So, tanya wife aku... nak makan apa malam ni... Aku memang dah tahu dah nak makan apa kalau area Damansara ni.... Habis semua tempat dah aku terokai... dan macam2 makanan aku dah rasa.... Lepas tu teringatlah pulak masakan Thailand yang ada kat tepi Tesco Mutiara Damansara... Best juga ni... lagi2 dia punya tomyam... mak aii... puas hati.... walau pun semua barang makanan dia RM5.00 semuanye.... tapi banyak sebenarnye...
Billboard Tesco Mutiara Damansara yang amat besar dan tinggi...
Barang2 isikandungan tomyam telah pun direbus siap2... So, siapa yang order baru dia masukkan semua2nye tu... selain itu juga boleh digunakan untuk menu yang lain pulak... macam aku, aku minat Laksa Thai... rasa dia macam masak lemak ketam... sedap siot.... Ni yang nak buat pergi sekali lagi ni.... hari2 pun takpe.... hehehe....
Yang ni bahan utama... samada nak beehoon pun boleh, mee kasar, laksa, soon dan kue tiaw.... amat bagus untuk mereka yang malas memasak di rumah....
Selain itu juga, ada menu2 lain di sini... Ada kerabu seafood, Soon Tam, pulut mangga, pulut durian dan macam2 lagi masakan Thailand.... Kalau ikut sekarang ni aku hampir 3 hari sekali mesti singgah kedai ni untuk dapatkan sesuatu.... Jadi malam tu aku bungkus bawa balik apa yang patut dan makan di rumah... kalau tersedak takdelah malu sebab masakan dia memang pedas dan menyengat... tapi sedap....

Cahaya lampu dari bangunan2 sekeliling amat cantik sekali.... Cewah..... Macam tak pernah datang.... Rumah 10 minit je dah sampai....

Sebelum balik tu sajelah jalan2 dengan wife aku kejap kat persekitaran area Mutiara Damansara ni... tengok2 gerai2 yang ada kat situ.... kalau ada apa2 yang berkenan.... Tapi kalau malam kat area sini sebenarnye relaks sikit dan amat santai kalau nak lepak...

6 comments:

joegrimjow said...

tesco kb pon beso kot
hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow

Sign board je besar tapi poket tak besar pun tak jadi juga... huhuhu...

Lia Hasty said...

suka makan somtam..
xpun kerabu mangga..
kalau pegi masakan thai tuh..
xpun pulut mangga dgn santan..
tomyam pun ok gak.. =)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Lia...

Saya minat somtam dengan tomyam... Mula2 makan somtam tu macam rasa pelik je, tapi bila makan kali kedua akan terus makan lepas tu... Bolehlah nanti kita makan sama2 kat mana2 kalau jumpa ye.... :)

Lia Hasty said...

tula..
tp kene cr karnival siam..
xpun restoram siam..
favorite foof tuh..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Lia...

Tempat saya ni memang ada beberapa tempat untuk Thai Food... Kalau datang ke sini, saya belanja makan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...