Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

08 May 2012

JJCK : Ikan Tilapia Stim Yang Tak Hanyir Langsung Di EWA Chinese Cursine... Superb...!!!


Sekali lagi bersiaran secara tidak langsung di restoran makan di area Kg. Sungai Penchala, Damansara... Hari tu aku kongsikan bersama set hidangan menu Chinese Cursine Halal di Restoran EWA Food... TEKAN SINI... Dan kali ni satu lagi hidangan yang ditawarkan di restoran ini...


Tuan empunya blog makan dulu sebelum aku kongsi menu pada korang... Jemput makan....



Menu popular di restoran ini iaitu set hidangan Ikan Talapia Stim untuk hidangan 2 orang... Kalau dalam pemikiran kita, iakan Tilapia ni mesti hanyir dan rasa lumpurkan... Itu jugalah anggapan aku sebelum aku merasainye... Tapi sebenarnye jauh meleset... Langsung tak rasa hanyir dan rasa lumpur... Sangat2 sedap.... Ada rasa masamnye, rasa manis isi ikan tersebut dan rasa pedasnye... Cukup semuanye...



Selain hidangan ikan Tilapian Stim tu, hidangan sampingnye adalah Pucuk Paku Goreng dengan udang kering... Kita boleh juga tukar set ni kepada sayur campur kalau kita mahu... Terdapat 2 pilihan...



Dan satu lagi set hidangan iaitu Taufu Telur Stim dengan udang kering....




Sebenarnye banyak kali dah aku ke sini... Dan merupakan my favorite restaurant buat masa ini... Dan harga yang ditawarkan untuk set hidangan ini (2 orang : Nasi Putih, Ikan Tilapia Stim, Sayur Pucuk Paku, Tofu Telur dan Air Barli) hanya RM33.00 sahaja...





Ini adalah menu hidangan yang ditawarkan di restoran ni... Banyak lagi hidangan lain yang ada... Dan yang terbaru aku tengok kat banner depan restoran tersebut iaitu Nasi Ayam Yunan dan Nasi Ayam Krispi... Tak pernah try lagi.... Rasanye macam menarik jer... So bagi mereka yang berkesempatan untuk merasai hidangan yang aku maksudkan bolehlah lihat map yang aku paparkan di bawah ni...


Restoran : Restoran EWA Food (Chinese Cursine HALAL)
Lokasi : Kampung Sungai Penchala

Waktu Perniagaan : 
Tengahari - 12.00 tengahari - 10.00 malam
(Selasa Tutup)



6 comments:

Lia Hasty said...

sedapnya.
ikan sayur semua la.
terliur ni.

cara pemesanan trica jus herbal said...

mantap kali tu masakan nye

::EIDA:: said...

Yummy !

Chilabaey's Spot said...

To: Clara Emily Cancer...

Memang semuanye sedaplah Lia... Boleh try kalau turun KL nanti... Jaga kesihatan... :)

Chilabaey's Spot said...

To: cara pemesanan trica jus herbal...

Uisshhh nama, panjangnye... Memang mantap sekali... Boleh dicuba kiranye teringin... :)

Chilabaey's Spot said...

To: ::EIDA::

Memang Yummy... Nak cuba, kena turun Damansara.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...