Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 May 2012

Kerusi Yang Paling Aku Gerun Setakat Ini....!!!!!


Inilah kerusi yang paling digeruni oleh aku dan kebanyakkan orang... Kerusi doktor gigi... Aduiii... Boleh bayangkan kalau berada kat atas kerusi ni... Takut dan rasa nak balik jer... Kali bersiaran di Klinik Damai Indah di Kota Damansara... Klinik ni kepunyaan kawan aku... So, rajinlah juga ke sini kalau hal2 gigi ni...


Kali ni turn wife aku pulak untuk baring atas kerusi tersebut... Kena cabut gigi geraham dia yang belakang sekali sebab bukannye berlubang ker aper, tapi gigi tu rapat dengan pipi dalam so menyebabkan ia melecet... Aduiiii sakit tu.... Demam pun sampailah....


Dah dekat seminggu juga dia tahan luka tu, akhirnye dia pasrah jugak dan minta aku call doktor gigi untuk buat appointment... Nasib baik doktor ni kawan aku, so senang sikit minta appointment awal...


Macam biasa ubat bius kenalah cucuk beberapa tempat, lagi2 gigi geraham... Ini yang aku tak sanggup... Tapi kalau dah sakit tu biasanye aku akan nekad jer ke klinik gigi... Sorang2 pun jadi.... Iyer ker, padahal penakut bukan main, mesti ajak wife pergi sekali... Hehehehe...



Sampailah masanye setelah beberapa minit dibius, operasi mencabut dimulakan... Aku suka dengan doktor ni sebab dia buat dengan penuh teliti dan yang pentingnye tak sakit sangat...


Menurut doktor aku ni, gigi geraham bongsu sebenarnye perlu dicabut sebab ia berada terlampau belakang di dalam struktur gigi manusia... Dan gigi ini sukar untuk dibersihkan dengan sebaik mungkin dan lama kelamaan ia akan rosak dengan sendirinye... Adalah baiknye dicabut sebelum berlaku masalah geselan di pipi, pengumpulan bakteria, berlubang dan sebagainye...

Aku dah 3 kali dah ke klinik ni... Tiga kali ni semuanye cabut... Kalau perasan dalam gambar aku senyum pasti korang nampak kekurangan gigi aku... Hehehehehe... Dah tua macam tulah... Alasan, padahal tak jaga gigi dengan betul sebab takut ke klinik pergigian....



4 comments:

Anonymous said...

syieda pun takot jugak dengan kerusi tu. tambah2 dengan doktor..hukhuk.. @_@

*takut punye pasal nak jumpe doktor, sanggup berhati-hati dalam apa jua keadaan.. @_@

pipoq said...

last visit doktor gigi masa awal tahun aritu..cabut gigi geraham jugak..sakit yang melanda tu sebab tunjang gigi tu terlalu panjang sampai melekat kat tulang..punya la sakit doktor tu nak cabut siap patah sikit tulang tu dikerjakannya..hehehe

Chilabaey's Spot said...

To: Rafflesia™

Heehhehhee... Samalah kita... Tapi nasib baik doktor tu kawan, kurang sikit seramnye... :)

Chilabaey's Spot said...

To : Pipoq...

Saya setahun yang lepas cabut geraham juga, dan tahun sebelumnye gigi dalam sebelah taring pulak... Aduiii... Habis gigi macam ni...

Seksa betul tu, kalau dah sampai ke tulang gusi... :{

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...