Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

05 May 2012

Sekali Sekala Turun Dapur, Apa Salahnye Kan...????


Kadang2 tu sampai nak makan apa pun tak tahu... Hari2 makan Maggi pun muak juga.... So sekali sekala tu rajin juga ke dapur untuk buat sesuatu yang mengenyangkan perut.... Kadang2 tu sampai bergaduh2 dengan wife aku nak makan apa dan nak masak apa untuk dinner... Kalau order kat restoran kat bawah rumah, aku rasa semua menu aku dah rasa dah....


Bila datang rajin, mulalah cari apa yang ada di dalam dapur, masaklah apa yang patut... Menu dinner untuk malam ni adalah Roti Bakar, Bake Bean, Kobis Goreng Mentega dan Daging Burger (letak cili sos & mayonis)... Amek engko....


Menu orang bujang sebenarnye sebenarnye tu... Aku dah biasa masak makanan yang ringkas2 sejak dulu lagi.... Lagi2 menu goreng2... Kalau lauk pauk tu kurang sikit... Setakat sambal tumis ker, masak2 bening ker (kata orang jawa) kiranye ok... Bab lauk2 bersantan, kiranye malas sebab banyak benor bahan yang nak pakai... Itu aku serah pada wife aku... Dan yang paling penting menu yang aku buat tak memakan masa yang lama untuk siapkan... Cepat masak, cepat makan....




2 comments:

Anonymous said...

woww
niceeee
sedpnye tgk :D
even simple cook

Chilabaey's Spot said...

To : Farah Hanim...

Simple tapi sedap dan kenyang... Hehehehe... Time rajin bolehlah... Cuba time malas... Masuk dapur pun takde semangat... Hehehehe... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...