Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

03 May 2012

Sekolah Aku Dulu, Sekolah Budak Jahat...!!!


Dulu orang2 tua selalu kata yang sekolah aku ni sekolah budak jahat... Betul ker... Tapi aku rasa lebih kuranglah... Tapi tak semuanye jahat, ada juga yang baik2 belaka macam aku ni... Hehehehe... Gambar ni semasa aku bertingkatan 5... Boleh ker perkataan tu... Jurusan Pengurusan Perniagaan a.k.a Business Study di Sekolah Menengah Vokasional Setapak Kuala Lumpur (SMVKL) pada tahun 1992-93...

Rasanye sekarang nama sekolah ni dah tukar dah kepada Sekolah Teknik Setapak kalau aku tak silap... Kelas aku ni ramai aweks dari pakweks.... Tapi sekolah nilah yang mematangkan aku sebagai seorang manusia.... Sebab kena hidup berdikari, berdiri di atas kaki sendiri... Kalau berdiri di atas kaki orang, mahu kena penumbuklah jawabnye... Sakit kaki orang tu engko pijak... 

Time ni ni aku duduk di asrama sekolah sejak tingkatan 4 lagi.... Merasalah makan nasi kawah, ikan jeket yang hanyir, buah dah lebam2, lauk yang entah apa2 rasa... Tapi nak buat macamana, kalau korang dah bayar RM1 jer sehari untuk 4 kali hidangan (sarapan, lunch, dinner & supper) kiranye oklah tu... Kerajaan jer support dekat RM4 lagi untuk korang... Itu zaman aku lah... Sekarang entahlah berapa kerajaan nak tanggung sebulan untuk seorang pelajar...

Sebenarnye yang aku nak habaq adalah gambar di atas sebenarnye aku dah 'Photo-soap' kan... kalau ikutkan takdenye macam ni punya cantik... Lagi2 gambar lama, so aku scan dan aku touchup bagi lebih bersih dan suci... Ini adalah untuk cover Facebook Group aku utnuk bekas pelajar Kelas aku tu... Kat bawah adalah gambar sebelum dan sesudah aku magickan... Hehehehe...


Apa macam ada beza kaa...??? Itulah keajaibannye bila kita tahu selok belok dunia Photo-soap ni kan...  Kalau nak pindahkan orang pun aku boleh buat... Hehehehe... Okalah itu sajer entry ringkas untuk korang tengahari ni... Moga jumpa lagi.... 


6 comments:

eMMe said...

terang lak gambar ni jadinya... pandai la Bro edit2... hehehe... tapi tak jumpe pun Bro dlm gambar tu, mmg beza la dgn skrg, sampai tak cam, heeee~

cici tembikai said...

you yg mana 1 0,0

Sam said...

Assalamualaikum


ala biasa la makanan dekat asrama. makan dekat kedai mahai-mahai pon belum tentu sedap. cantik gambar lepas edit. pandai awak edit

Chilabaey's Spot said...

To: Emme...

Bila dah edit memang akan terang punya... Skill tak seberapa dari saya... Oooo tak jumpa yer... Bari tengah, 3 dari kanan... Hehehehehe.... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Cici Tembikai...

I yang nombor 3 dari kanan pada baris ke dua yer Sis... Beza memang berbeza... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Tina Rosli...

Zaman sekarang banyak peningkatan, zaman saya dulu zaman raging, so terima seadanye.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...