Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

22 November 2010

Bukan Satu Yer, Tapi Dua Sekali Keluar...!!!!


Sabtu yang buatkan aku kelangkabut tu disebabkan budak kecik ni... Hehehehe... Inilah anak buah baru aku... Dilahirkan pada hari Jumaat malam hari tu... Anak adik wife aku, Azli dengan Erma... Ana punya beraslah... Yang jadi kelangkabut tu sebab jadual aku yang sangat pack hari tu... Kerja kena hantar sebelum pukul 1.00 petang... Jadi kenalah pergi ke Hospital Putrajaya pagi2 hari tu... Padahal waktu melawat pukul 12.00 tengahari baru boleh... Tapi dengan kuasa yang ada, maka dengan mudah aku, wife dan bapa mertua aku masuk...


Nampak tak, bukan seorang jer baby yang dilahirkan tapi sebenarnye kembar.... Uisshhh pertama kali dalam keluarga aku ada pasangan kembar... Ala bapa mertua aku pun kembar juga... 




Nama kedua2nye aku tak ingatlah... Panjang sangat... Nama yang aku pendekkan adalah Arysa & Aryana.... Seorang tu besar dan seorang lagi kecik sikit...


Ana punya beras masih lagi lemah... Maklumlah kandungkan 2 baby sekali... Pasti sesuatu yang amat sukar bagi mereka... Tapi Alhamdulillah, semuanye sihat dan selamat....



Orang yang paling suka sekali yang aku tengok adalah wife aku... Dapat lagi anak buah baru.... Dapat pulak sekali dua... Alamatnye tahun depan bertambahlah sampul duit raya untuk mereka... 


Yang nilah kedua ibubapa baby twins tu.... Yang lelaki tu adalah adik wife aku dan yang perempuan tu, ana punya beraslah... Hehehehe.... Morfin masih berada di tangan, sekiranye terasa kesakitan maka ia akan ditekan... Lepas tu, terus lalok....


Yang ni pulak bapa mertua aku a.k.a Atok Ipoh.... Memang yang sayangkan cucu... Sepanjang masa ada jer kat cucunye sambil berzikir.... Mungkin terkenang semasa belaiu kecil dengan kembarnye...



Dalam pukul 12.00 tengahari tu, kitaorang bergegas balik ke Shah Alam hantar bapa mertua aku dan lepas tu ke Damansara semula untuk sambung kerja aku yang tertangguh kejap... Dah seram sejuk dah tangan time tu... Apa2 pun tahniah diucapkan buat adik ipar aku Azli dan Erma atas kelahiran anak kembarnye.... Kalau susah nak jaga nanti, pass kat Pak Yang dan Mak Yang nye yer... Hehehehe....


32 comments:

Hazzy Ishak said...

wah bestnye baby kembar

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Seronokkan... Comel... Macam anak cina... Hehehehe... Welcome back Hazz... :)

Mohd 'Azim Kamaruzzaman said...

abg!!
Baby2 itu tersangat COMEL!!!!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mohd 'Azim Kamaruzzaman

Betul tu Jim... Sangat2 comel.... Alhamdulillah semuanye sihat dan selamat... :)

Anonymous said...

berbaloi2...COMEL sangat2... ^_____^

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MUNNYRA...

Betul tu... Berbaloi2... Memang comel mereka berdua... :)

cikmawar said...

waaa... bestnye dpt anak buah kembar..

sy pun ade anak buah kembar..

tahniah !

Unknown said...

so cute.

tahniah dapat anak saudara baru lagi....


ayu kan dr dulu berangan nak baby twins...tapi..mana boleh, sbb antara kami tak ada keturunan yang kembar...hehhehehehe

abang muz...harap2 baby dan ibunya sihat sejahtera.....
kita lihat dan memandang happy jer.,ibunya tu..menanggung segalanya,,


semoga mereka diberi kesejahteraan..amin

Khairul Onggon said...

Tahniah Abg Muz hehe.. ni saya pun tgh tunggu adik ipar dpt 2 jugak.. baru 2-3 hari lepas dia kena tahan dlm wad, tp tak keluar2.. hehe.. Klu kuar, samelah kite ada anak buah kembar.. bertambah2lah sampul raye ye.. :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikmawar

Terima kasih... Tak sabar nak jumpa lagi budak2 ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman

Terima kasih Ayu... Alhamdulillah ibu dan baby sekarang ni sihat semuanye...

Bapa mertua kembar dan sekarang ni anak buah pulak kembar juga... :)

Wawa_Nadwa said...

oh oh!
kembar!
sgt comey ok.
bertambah anak buah pakngah yer..
=)

Chilabaey's Spot 2 said...

To : wa kaljis

Terima kaish... Tahniah juga buat En Onggon... Bakal terima kembar juga hehehe... :)

Memang itu yang terlintas difikiran bila melihat mereka berdua.. Tambah sampul lagi ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Makin bertambah anak buah sekarang ni... Makin banyaklah sampul yang perlu disediakan tahun depan... Wawa pun anak buah pakngah juga kan...???!!! Hehehehehe... :)

Nurmala Mazlan said...

wahhhhhh...bestnyer dpt baby kembar

Ninneta - MissPlum said...

Wah selamat sahabat....

Semoga jadi anak yang baik berguna bagi orang tua, Tuhannya dan juga sesamanya...

Anonymous said...

waaa...sangat suke kembar..sangat suke..comel..moge jadik anak yang soleh satu hari nanti:)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nUR_rOsALiNdA

Bestkan, kalau saya pun nak anak kembar juga nanti... Itu semua rezeki dari Allah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ninneta

Lama sudah tidak ketemu ya... Insyallah semoga itu dapat menjadi realiti kelak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mahfudzah...

Haa'aaahh... Adik ipar dapat anak kembar... Seronok betul saya... Moga apa yang didoakan itu akan menjadi kenyataan... Bergantung kepada ibubapa dan persekiran yang membentuknye... :)

Nur -al- Ain said...

waaa bestnye kembarr;) tapi bleh tahan letih kot nk jage..ehehee.. comelllll ;)

Blog Eazy Izzuddin said...

aloorrrr...
chomellll nye..
bile la dpt merasa nk ade baby ni hehe

Lovely Bella said...

waa kembar besh nyer!! x yah beranak byk kali kan.. nice pic!! :)

eMMe said...

bestnye bro dpt anak buah skali kembar
tahniah~

ciK LyndaWawa said...

wow..wee....best..=]

kembar pulak tu.....

Aida Tamrim said...

Eeeiii...Bestnye...Comeiiii sesgt...Bby tu ye bkn yg lain2 tu (jgn mare)...I like!!!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur -al- Ain

Best... Memang betul dengan apa yang dikatakan... Ken ada kerjasama yang kuat untuk ibubapa mereka... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Eazy Izzuddin

Memang comel Eazy... Bila nak dapat yer...?? Kawin cepat...!!! Hehehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Lovely Bella

Ha'aahhh betul juga tu... Takyah nak bersalin banyak kali... Kena 3 kali terus dapat 6 anggota... Hehehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe...

Alhamdulillah, kurniaan Allah... Terima kasih.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ciK LyndaWawa igUana

Wooooowwww.... memang best bila ada saudara yang kembarkan... Hehehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: AdiaLuze

Best..... Memang comel budak2 tu... Yang lain2 tu tak comel ker...??? Hehehehehe.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...