Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

07 December 2010

Harapan Masih Kuat Di Hati Ku, Kuatkan Semangat...!!!


Puas aku menangis, puas aku berdoa tapi adik aku masih dalam tahap membimbangkan dan aku masih mengharap yang terbaik untuknye... Belum lagi terukir senyumannye sekarang, cuma teriakan kesakitan sahaja kedengaran... Tiap kali aku aku melawatnye, pasti dia akan menangis mengerang kesakitan seperti memberitahu sesuatu... Tapi apakan daya penjelasannye tidak jelas... Dan tahap ingatannye juga sukar untuk dipastikan... 

Terasa sangat2 seperti kehilangannye, walaupun ada di depan mata... Tidak seperti dulu... Sukar untuk aku terangkan pada mak aku semalam... Pukul 11.30 malam tadi aku dan wife bergegas juga ke Banting untuk menerangkan keadaan sebenar anaknye di ICU... Sangat sukar untuk aku sampaikan, sangat sukar untuk aku uraikan... Apa yang mampu aku katakan yang anaknye itu akan berubah untuk sementara waktu atau sebaliknye... Berkaca mata mak aku semalam menahan sebak... Tapi ditahannye sekuat hati... Aku faham akan keadaan mak aku.... Bagi aku, itu sahaja yang dapat aku katakan buat masa sekarang... 

Pukul 1.00 pagi tadi, aku bertolak semula ke Damansara semula... Sebab pagi ni Raja Kecik akan bertandang ke rumah aku, bapanye hendak menguruskan adik aku di ICU..... Tak puas katanye untuk menjaga wifenye yang masih di ICU... Aku masih sebak, aku masih sedih dan aku sentiasa berdoa agar semuanye mendapat perkhabaran yang baik2 sahaja.....

7 comments:

Iklanneka said...

Puas Menangis x apa, tp jgn puas berdoa, krn doa itu kunci sgala kpayahan/ ksukaran. kami d cn akan trus brdoa...

ღKekunangpelangiღ said...

Allah suka menguji orang yang beriman,
bersyukur Allah masih ingatkan umatnya. Bersabar, insyaAllah.

Anati Soki said...

harap pakngah tabah.. :)

Nur -al- Ain said...

:( sedih,. sabar ye pakngah.. tu je mampu saye ucapkan..

♥♥ eija ♥♥ said...

Tabah yea pakngah :( jangan putus doa yea pakngah..

eiela said...

tabahkan hati, kuatkan iman, banyakkan berdoa sebab yang menangung tuh lagi berat dugaannya. semoga adik tuh terus tabah dan KUAT menanggung dugaan tersebut.

Latest Entri :
Salam Maal Hijrah 1432H

cikbedahlaser said...

smoga adiknya cepat sembuh spt sediakala...
jgn putus asa bg semangat utk die...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...